Welke bak onder 940 automaat modeljaar 1998?
- G. Los
-
- Premium lid
-
onlangs een engelse 940 gekocht van juli 1997 voor onderdelen. De bedoeling is dat ik de B230FK motor en automatische bak gebruik voor inbouw in mijn 760 turbo estate.
Maar nu probeer ik te achterhalen via de chassisnummer -decoder wat voor type bak ik gekocht heb.
De motorcode is 81, dus dat duid op een B230FK.
De bakcode is 6, wat dus betekend : AW lock up. Maar welke bak is het nu? AW70, AW71, AW72 etc?
Ik hoop en verwacht dat het een 70 of een 71- bak is , want die hebben de langste overbrenging(0,69).
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Vermoedelijk een 71L
Succes,
- G. Los
-
- Premium lid
-
Je bedoeld het metalen plaatje dat gepopnageld zit op het binnenscherm of naast de radiateur onder de motorkap?skidje schreef : als je uitstapt en met een todje vanaf de bestuurderszijde langs de body (boven de carterbak) een keer poets zul je een plaatje vinden waarop het precies staat.
Vermoedelijk een 71L
Succes,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat hij bedoeld op de bak, aan de bestuurderskant.Gydomatra schreef : Je bedoeld het metalen plaatje dat gepopnageld zit op het binnenscherm of naast de radiateur onder de motorkap?
Zover ik weet heeft een late 940 automaat altijd de AW71L, overigens.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Succes!
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Pietjeprecies schreef :
Ik denk dat hij bedoeld op de bak, aan de bestuurderskant.Gydomatra schreef : Je bedoeld het metalen plaatje dat gepopnageld zit op het binnenscherm of naast de radiateur onder de motorkap?
Zover ik weet heeft een late 940 automaat altijd de AW71L, overigens.
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Sorry voor de onduidelijkheid.
- G. Los
-
- Premium lid
-
ldoensen schreef : Wat handig zou zijn geweest was als je een 940 estate linksgestuurd zou hebben gekocht als donor. Dan had je de hele bedrading over kunnen leggen(immers de Motronic die er nu in ligt is qua bedrading toch een tikkie anders). Het is wel veel werk maar dan heb je het in een keer goed(en fatsoenlijk). Ik verwacht nu dat je een (motorkabelboom) van een 240 gaat gebruiken om de LH2.4 aan te sluiten, echter een 240 kabelboom is voor een 7/9 serie te kort. Je moet ALLE kabels zeker 90cm verlengen(en als je de EZK links onder de stuurkolom wil hebben(origineel geloof ik?) dan moet je die nog meer verlengen.... + de kabels infiltreren in je 86er kabelboom.....Er staat je dus nog een hoop werk te wachten..
Succes!
nou dat er een hoop werk aan zit te komen wist ik al . Motor en bak moeten nl in een rechtsgestuurde 760 estate komen die eerst nog even voorzien moet worden van een ander schutbord en onderparavaan. Mega-klusje dus...
Plan: oude schutbord/paravaan/bedrading etc eruit zagen/slijpen. Daarna netjes een linksgestuurde paravaan/schutbord erin lassen zonder dat de carrosserie vervormt en/of de voorruit springt. Daarna op sloperij een 940/740 schutbord/paravaan aanschaffen met alles erop en eraan (dashbord , bedrading,, zekeringkast, leidingen, pedalen, etc). Vervolgens alles overzetten in de 760 en daarna de motor en de bak erin. Dan alles aansluiten en klaar is klara.
Zoals het hierboven staat klinkt/leest het een beetje makkelijk, maar dat zal het niet zijn denk ik. Maar het word iig een leuke uitdaging.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Succes!