CC af en toe

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 17:49 #1093540 door Ries van Lomwel
CC af en toe is gemaakt door Ries van Lomwel
Leden en passanten,
Mijn cruise control op de groene heeft last van geheugenverlies. De ene ochtend floept er binnen 2 seconden in en andere dagen gewoon niet, mijn vingertop begint dan wit te worden en er gebeurd niets. T-stukje was afgelopen jaar de boosdoener en dat is dus vervangen. De schakelaar zitten keurig in lijn met de pedalen en ik heb de leiding nagelopen en heb volgens mij geen vacuumlek. Wat kan er nog meer oorzaak zijn van bovenstaande klacht?
Wel lekker als de CC werkt want ik jakker elke dag naar Urmond vanuit Prinsenbeek (140km heen en 140 terug) 's-middags geen CC nodig op de A2 maar om 5.30 uur in de ochtend de A58 op en daarna de A2 is het best wel prettig en relaxed rijden met CC. Gaat trouwens wel rap met de kilometers van beide auto's zo. Ik wissel de groene elke andere week met de zilvere en daar heb ik een nog groter probleem....geen CC maar die moet ik maar eens op de kop tikken (iemand misschien een setje over?) 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 19:03 #1362625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat lijkt op een
draadbreuk Ries.
Wel eens gezien op zo'n handel. Een beweeglijk onderdeel.

Succes, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 20:25 #1362636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan best
Dat zou best eens kunnen, heb ik ooit op een vorige 940 ook gehad, na veel zoeken toch eens een nieuwe hendel erop en de ellende van het ontbreken van de CC was over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2012 22:54 #1362653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En je radiosnelheidssignaalvolume? ;-)
Hallo,

Heb je er een radio in zitten met snelheidsafhankelijk volume? Als dat ook niet werkt als de CC het niet doet (en wel als wel) kan het zijn dat het snelheidssignaal niet goed vanaf het tellerwerk komt.
Bij mij ook een bijna nooit werkende CC, met een andere hendel hetzelfde, maar gezien de 'radiostoring' denk ik dat bij mij de aftak van het signaal de boosdoener is.

Succes!

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2012 06:30 #1362744 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic CC
Heren bedankt voor de tips. Ik ga vandaag eens kijken naar de draad (lijkt me stug want dan zou ie toch helemaal niet meer werken?) en dat verhaal van Dre over die radio is helemaal nieuw voor mij. Ik heb een CR503 eens kijken in het boekje of dat zo'n snelheidafhankelijk volume type is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2012 10:49 #1362755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volume

André Swart schreef : Hallo, Heb je er een radio in zitten met snelheidsafhankelijk volume? Als dat ook niet werkt als de CC het niet doet (en wel als wel) kan het zijn dat het snelheidssignaal niet goed vanaf het tellerwerk komt. Bij mij ook een bijna nooit werkende CC, met een andere hendel hetzelfde, maar gezien de 'radiostoring' denk ik dat bij mij de aftak van het signaal de boosdoener is. Succes!

Dat had ik bij mijn passat omdat ik geen snelheidsafhankelijk volume had in de niet originele radio.
Anders haal je dat draadje uit de stekker als het dan wel werkt dan was dat het probleem.

Volvo 745 B230K AW71L 1986

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2012 12:49 #1362769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadbreuk inderdaad.
Had recentelijk soortgelijk probleem.
Schakelaar verwijderd en tpv de arm opengewerkt, 1 draad nagenoeg door en twee blank. Nieuwe schakelaar bij de dealerd gehaald en e.e.a. werkt weer als vanouds.

Groet,
erik

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2012 15:22 #1362793 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Gaan we doen
Zonnetje schijnt weer en ik ga even kijken naar de binnenkant van de handel en schakelaar. Bedankt voor de tip Erik.

Moderators: Jerry Stam