euro-alarm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2012 23:56 #1093409 door V700 register
euro-alarm is gemaakt door V700 register
Van mijn V90 is vandaag de afstandsbediening niet meer werkend. Afgelopen dagen ging het moeizamer. Nu alleen werkend op de codesleutels. Heb de zwarte en rode.
Heb het forum nagekeken en las dat een eventuele boosdoener het LED lampje kan zijn. Deze heeft nog nooit gewerkt. Heb ook een 2e afstandbediening liggen en daarvan heeft de LED ook nooit gewerkt.  Voor zo ver ik kan nagaan werken de afstandsbedieningen. Als ik een multimeter op de printplaat zet, zie ik een voltage van 3 volt van de nieuwe batterij. Het is wel zo dat ik vanavond het lipje van de batterij opnieuw gesoldeerd heb. De bediening heeft het een paar keer gedaan maar daarna niets meer.
Mijn vragen:
- welk type LED kan ik kopen?
- hoe weet ik zeker dat de afstandsbediening werkt?
- als ik op het grote knopje druk en heb een multimeter met voltage aan de achterzijde vast, wordt het voltage dan 0?
- zijn deze typen nog verkrijgbaar danwel 2e hands?
- hoe programmeer ik een afstandsbediening ism de rode of zwarte code sleutel?

Suggesties welkom,

Jeen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2012 09:19 #1361699 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Euro-Alarm
hallo Jeen,
De handleiding van het euroalarm, inclusief programmeren AB's staat <a href="/node/16105">hier</a>
Wees zuinig op het rode sleuteltje!
Ik heb een paar weken geleden het euroalarm uit onze 940 gesloopt; ik heb nog diverse werkende AB's en zwarte sleuteltjes over. Overigens, diverse AB's werken nog zonder dat het Ledje het doet. Dus of dat Ledje nou zo belangrijk is, ik weet het niet.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2012 10:16 #1361703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PB
Hallo Piet,

Je hebt een PB.

Groeten

Jeen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2012 19:04 #1361738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanhakend
Hierop aanhakend:
Ik heb vorige maand een v90 gekocht met een euro alarm.
Ik ontving hierbij 1 rode code sleutel en 2 afstandsbedieningen. (mis ik de zwarte aks ik de handleiding lees?)

Ik zat met de volgende vragen:

1. De rode code sleutel, waar zou ik die in moeten steken om eea te programmeren? Waar zit dit verwerkt in de auto?

2. Zou het systeem Inc. Startonderbr erker nog wel betrouwbaar zijn.?
Ik stel me zo voor dat ik op vakantie ben, m'n afstandsbediening werkt niet meer.... Hoe krijg ik dan de startonderbreker uit? Ik overwoog zelf gewoon de reserve afstandsbediening in de auto te leggen....

Suggesties zijn welkom!

Gr.
Maarten

Ps hoe krijg ik onder m'n naam het type auto en kenmerken wat ik rijd?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2012 19:37 #1361740 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic connector
Hallo Maarten,
De connector van de sleuteltjes zit meestal in het dashboard kastje ingebouwd.
Het is inderdaad wel een goed idee om een reserve ab of een zwart sleuteltje ergens te verstoppen in de auto. Ik heb nog wel een zwart sleuteltje over. Geef je adres per pm dan stuur ik er een op.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2012 21:17 #1361746 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Connector
Bij mij is het systeem nog steeds goed en zonder gebreken. Het is inderdaad verstandig om te kijken waar het plugje zit voor de (rode of zwarte) stick. Het lijkt op een USB input connection, maar dan kleiner.
Meestal onderin in het dashboard kastje zit de aansluiting. Bij mij waren ze "vergeten" om deze ook te bedraden dus heb ik dat zelf moeten doen .
Hiermee kun je, als je afstandbediening het begeeft, toch nog de auto starten en het systeem op het alarm zetten. Er zit een vertraging in bij het activeren, maar bij deactiveren sta je even voor paal als je de auto weer in wilt
Je kunt het eenvoudig checken door de (rode, zwarte) stick erin te steken en dan moet het ledje op de rechtervoor luidspreker gaan branden. Een leuke feature van dit alarm is dat het piepjes geeft ter bevestiging van het alarm. Net als bij Mercedes. Die hebben ook dit type Scorpion alarm.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2012 22:35 #1362017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euro alarm
Via via kreeg ik de naam GVB parts in Den Haag door. Theo repareert ook AB's.
Inderdaad, 10 minuten had hij mijn AB werkend.
Afgelopen zaterdag bij Piet geweest. AB en code sleutel opgehaald.
De zondag ik proberen en niets werkte meer.
Vandaag wederom bij Theo en na 45 minuten hadden we mijn orginele AB werkend. De overige AB's werken niet meer, ook niet bij het nasolderen van de aansluitingen. Deze zijn stuk.
In mijn V90 handleiding wordt gesproken over het Guard I alarm.
Op mijn V90 zit een Euro alarm en deze werkt echt anders. Bijlage door Piet eerder gedaan.

Totale kosten aan Theo: 21 euro. Kortom, heb je problemen, ga naar GVB parts want het is de stress niet waard.
Tot zover,
Jeen

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2016 23:02 #1430184 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Rode/zwarte sleutel universeel?
Een goede avond!

Mijn 940 limited Edition beschikt over een compleet euro-alarm. Boekje is aanwezig maar helaas zijn de rode en zwarte sleutel nergens te bekennen. Startonderbreking werkt nog prima, maar nu zou ik graag de beschikking hebben over de 2 sleuteltjes zodat ik het euroalarm altijd kan by-passen als de AB ermee ophoud. Mijn vraag is dan ook, Wie heeft er 2 sleuteltjes over, en zijn deze universeel te gebruiken?? :) Houd de boel graag in werking als het even kan..

Gegroet,

Stijn

Moderators: Jerry Stam