Airco riem vervangen hoe kom je erbij(aangepast)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2012 15:57 #1092881
door V700 register
Airco riem vervangen hoe kom je erbij(aangepast) is gemaakt door V700 register
Hoi, afgelopen week laadde de accu niet bij, wat bleek, V snaar geknapt. Behoorlijk aan gort gedraaid. Nu bleek ook dat de snaar voor de airco barstjes vertoonde..deze snaar heeft de ANWB eraf gehaald, maar nou krijgen we de nieuwe er niet op...Had de vraag eerst anders gesteld(foutje van mij), maar de riem zit er dus nog niet op, en lukt ook niet...hoe doen we dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2012 16:00 #1358541
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat
De snaar voor de airco staat strak genoeg ? Hoor je de magneetkoppeling ook inschakelen ?
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2012 17:10 #1358544
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Snaar strak en voldoende koudemiddel?
Staat de snaar strak genoeg en heb je voldoende koudemiddel in je systeem?
Laat anders even meten bij een aircoboer?
Laat anders even meten bij een aircoboer?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2012 19:16 #1358556
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aan
Aan de onderkant zit een spanner. De bak onder de poelies er even af halen (2x boutje aan elke zijkant, dacht 3 in het midden verspreid over de achterkant) dan kun je er bij. Vanaf de onderkant dus.Even goed kijken hoe de montage- en spanconstructie is om de juiste bouten/moeren los te draaien voor het spannen. Heb het 1 of 2 jaar terug gedaan, herinner me dat ik zelf even goed moest kijken want het was niet geheel voor de hand liggend.Zoals meestal bij deze Volvo's: Let op de sommige boutkoppen een mm'tje kleiner zijn dan de standaard moeren (sleutel 12 voor bout en 13 voor moer, soms op de bout 16 ipv 17 of 18 ipv 19).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2012 20:52 #1358568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok super bedankt voor je
Ok super bedankt voor je uitleg!
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2012 09:21 #1358592
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Iets uitgebreider beschreven
Hij zit vast met twee bouten onderop, daar draait de motor overheen. Die moeten dus los.
Dan zetten er twee armen aan de bovenkant, waar de voorste naw de stelschroef heeft.
Om deze beweeglijk te krijgen moet je de bouten, elke arm heeft er een, ongeveer halverwege lossen.
Ook aan het begin van die armen moet je de bout lossen, want anders kan die nog niet bewegen.
Het zijn dus zes bouten/moeren die je moet lossen.
Dan kun je de stelbout ik de voorste aarm losser draaien en krijg je ruimte om je snaar er omheen te leggen.
Vervolgens lees je dit achteruit en zit de boel weer vast.
susses
Dan zetten er twee armen aan de bovenkant, waar de voorste naw de stelschroef heeft.
Om deze beweeglijk te krijgen moet je de bouten, elke arm heeft er een, ongeveer halverwege lossen.
Ook aan het begin van die armen moet je de bout lossen, want anders kan die nog niet bewegen.
Het zijn dus zes bouten/moeren die je moet lossen.
Dan kun je de stelbout ik de voorste aarm losser draaien en krijg je ruimte om je snaar er omheen te leggen.
Vervolgens lees je dit achteruit en zit de boel weer vast.
susses
Moderators: Jerry Stam