940 1991 wielen draaien niet terug van buiten naar binnen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 22:31 #1092773 door V700 register
Ik heb net een 940 GL uit 1991 gekocht, nu blijkt er iets met de stuurinrichting te zijn. Als de wielen naar buiten staan draaien ze niet altijd meer naar binnen, als ik ze dan recht duw draaien ze wel verder naar binnen. Ook hangt de stuurkogel aan de linker kant naar beneden. Ik heb het probleem ontdekt nadat ik bij ingedraaid stuur een knak hoorde.
Ik heb al het een ander gelezen over een servicebulletin over de stuuraslager <a href="/sites/default/public_files/Servicebulletin_stuuraslager_940.pdf"> www.volvo700vereniging.nl/files/Serviceb...stuuraslager_940.pdf , maar er wordt ook gezegd dat dat dit alleen van toepassing is op de latere bouwjaren. Zou dit ook bij mij het probleem kunnen zijn?
Kan iemand me vertellen hoe ik het probleem kan verhelpen en wat de kosten ongeveer zullen zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 23:04 #1357975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik
Ik denk dat je stuurhuis naar de galemiese is, redelijk klusje wat je zelf kan doen om te vervangen.Hou er wel rekening mee dat hij daarna wel uitgeleind moet worden anders ben je vaak bij de banden boer.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 10:58 #1358007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelf doen
Stuurhuis heb ik twee jaar geleden zelf vervangen voor de deur.
7 Moeren los en je hebt het ding in je handen. Hij moet wel aan beide kanten opgekrit worden.
Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 11:21 #1358008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Tom en Ad, Bedankt
Beste Tom en Ad,
Bedankt voor jullie reactie. De tijd die het kost om hem zelf te vervangen is niet zo'n probleem, maar ik heb gezien dat een stuurhuis een paar honderd euro kost, dat is minder leuk.
Ik heb gelezen dat er ook mensen zijn die de keerringen vervangen. Zou dit een (tijdelijke) oplossing kunnen zijn? Ik heb de auto namelijk in eerste instantie gekocht voor de zomer, om daarna te kijken wat ik er verder mee ga doen. Ik zou het liefst dus niet al te grote kosten willen maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 12:23 #1358013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er
Er zijn ruil-stuurhuizen te krijgen, oa bij Estate Services (<a href=" www.estateservices.nl/index.htm " target="_blank">hier) waarbij je korting krijgt krijg als je het oude huis inlevert.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 12:56 #1358016 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic en hier

henk 940LPT schreef : Er zijn ruil-stuurhuizen te krijgen, oa bij Estate Services (<a href=" www.estateservices.nl/index.htm " target="_blank">hier) waarbij je korting krijgt krijg als je het oude huis inlevert.

en hier: <a href=" www.timensmit.nl/onderdelen.php "> www.timensmit.nl/onderdelen.php
Misschien is een goede gebruikte ook wel een optie. Denk er wel aan dat  je het toespoor daarna op de juiste waarde moet stellen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 13:24 #1358022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kinderachtig

.......en hier ??
Nu die postings bij advertenties gestaakt zijn, is dit soort postings staken een goede volgende stap.Of eerst de ontdekking van de eeuw doen "jeetje zeg, ze zijn er met een kunststof deeltje" www.volvo700vereniging.nl/node/43976    Om vervolgens een dag later te adverteren met "gelukkig met staal" www.volvo700vereniging.nl/node/43993

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-05-2012 13:40 #1358024 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Sjonge.
En de manier waarop jij hierop reageert, nogwel in andermans draadje waarin om hulp en advies gevraagd word vind ik nog veel kinderachtiger...met alle respect Jee.
Een ruil-stuurhuis is een hele goede optie. Of het bij Timen of iemand anders vandaan komt doet er niet toe...non of your business.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 13:41 #1358025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja...
Tja, daar heb ik me ook al eens - zowel openbaar op 't forum als face to face met forumleden - over uitgelaten.
Edit: Ik ben het dus eens met Jee, niet met Gerben.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-05-2012 13:44 #1358026 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic sturen,
Bij <a href="/node/44284">Mijzelf</a> is ook wel een goed stuurhuis te krijgen hoor
EDIT: Als het Jee dwars zit met die waterpompen kan die beter een PB sturen naar Timen dan iemand anders zijn draadje te gaan vervuilen....met alle respect.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam