wie heeft een tekening ? + vraag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 17:33 #1092683 door V700 register
wie heeft een tekening ? + vraag is gemaakt door V700 register
Dag beste menssen,

Kan iemand mij via PB helpen aan een tekening van de kachelradator ? Het betreft een 940 LPT 1995 zónder airco Heb zojuist de 2 slangen die onder de motorkap zitten en verdwijnen richting interieu,r losgehaald en verbonden. Dus geen verwarming maar wel gesloten koelsysteem. Las diverse keren dat zoeken c.q. sleutelen ca. 8 uren vergt. So be it. Dus wat moet ik verwijderen ? Als er iemand een reeks kiekjes danwel tekening-en heeft, ik zou zeer gematst zijn !
Vraag info kachelradiator...wie kan me een tip geven waar een originele radiator te verkrijgen is. Las nl. dat een rondgang langs sloperijen niet aanbevelingswaardig is. Mocht alleen de kachelkraan vervangen moeten worden neem ik aan dat die verkrijgbaar is bij de dealer.
dank alvast
Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 20:57 #1357486 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Engels
Er staat een goede beschrijving op het engelse <a href=" volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43621 ">volvo forum.
Alleen het stuur zit anders dus helemaal hetzelfde zal het niet zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 21:48 #1357493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thanks
Piet, merci voor je suggestie maar dat is mij te omslachtig. Ik wil me niet registeren op een andere site dan de onze en het gaat me bovendien slechts om een-nkele tekeningen danwel foto-'s. No offence...

Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 21:50 #1357494 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas op, dat is met airco.
Pas op, dat is met airco.

Zit nogal verschil in.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 21:53 #1357495 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Zonder registratie..
Ik kan gewoon de pagina bekijken zonder te zijn ingelogd. Heb je ook daadwerkelijk de link gevolgd of neem je aan dat je je moet registreren ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 22:16 #1357498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De ervaring leert mij dat de
De ervaring leert mij dat de kachelradiator eigenlijk nooit stuk gaat maar de kachelkraan wel. Heb je dat al gecontroleerd?
Groet Paul

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2012 00:04 #1357511 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic dit bruikbaar ??
Hier in dit topic staat ook wel wat info..........heb je daar ook wat aan?
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/43069 "> www.volvo700vereniging.nl/node/43069

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2012 10:03 #1357527 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tot dusver
1. Op de Engelse site, meteen pagina voor m'n neus die aangaf dat éérst registratie vereist is.
2. Ik ben nog niet gaan sleutelen nee. Ben eerst draadjes gaan zoeken op dit forum en las van enige verwarring t.a.v. airco/ECC,van de tip beide voorstoelen te verwijderen voor het daadwerkelijke sleutelen en o.a. van de noodzaak met beleid te demonteren vanwege risico van stuk-gaan kunststof delen.
3. heb enkele tekeningen gezien, waarvoor mijn dank, maar ik word er niet wijzer van in eerste instantie. Op de een is een gapende ruimte te zien zonder kachelradiator, op de andere een situatie die ik niet herken bij mijn auto.
M.a.w. ; Ik ben en bklijf in blijde verwachting.

dank voor jullie bijdragen

Martin

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2012 21:00 #1357600 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic engelse site
De engelse site is gewoon bruikbaar.......als je de link opent, en dan naar beneden scrollt, kun je het hele artikel lezen.........zonder te registreren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2012 07:35 #1357635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Engelse site
Martin, voor mij een te grote klus maar volgens mij staan er wel een hoop stappen in beschreven en gewoon scrollen, niets opgeven/inloggen voor nodig. Met waanzinnig veel foto's, dus het loont de moeite om er toch even naar te kijken. Ook schrijft hij iets over soorten en aansluitingen.With it removed you can now see the main air mixing unit.This is held on with about 10 7mm screws all around the unit. Some are very tricky and you will curse out loud quite a lot gaining access to a few. Specially the ones at the top.Dus een dikke kans dat ik na drie uur kijken en denken en uiteindelijk sleutelen niet verder kom dan 7 of 8, helemaal in de stress schiet en het ding er uit zou rukken. On dan te zien dat er nog een vast zat, niet dat het zaakje klemde..
En de beroerdste vind ik altijd de laatste: terugzetten is het voorgaande in omgekeerde volgorde. :(
Succes met je warmtewisselaar!

Moderators: Jerry Stam