Remmen Volvo 760 blijven vastzitten
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2012 19:48 #1092624
door K. Lelievre
Remmen Volvo 760 blijven vastzitten is gemaakt door K. Lelievre
Ik maak even een nieuwe topic aan zodat men dagboekpagina niet te veel vervuild word. 
Ik heb sinds deze week een Volvo 760 erbij. Nu heb ik daarmee een raar probleem aan de hand.
Als de auto een dagje stil heeft gestaan zitten al men remmen gewoon los. Eens ik hem een tijdje laat draaien en een paar keer rem, lijkt er iets druk op te bouwen die niet meer weg kan. De remmen gaan dus gewoon vastzitten.
Ik heb de voorste klauwen nagekeken en daar ligt het volgens mij niet aan. Het zijn revisieklauwen die er in 2009 op gemonteerd zijn. Als ik de nippels op de klauwen losdraai ontsnapt de overdruk en ontspannen de klauwen zich gewoon zoals het hoort. Als ik dan weer een paar keer rem zitten ze net zo vast als voorheen.
Ik ben op blokjes en schijven vervangen na een leek op gebied van remmen. Kan dit aan de hoofdremcilinder liggen? Of iets anders? Ik kreeg al de suggestie van Gerben om de ABS sensors na te kijken. Ik kan echter niks vreemd merken aan deze sensors en heb geen idee hoe ik ze kan testen. Een andere suggestie was dat het aan de remleidingen ligt. Ook hier zie ik echter niks mis. Ze zien er nog redelijk nieuw uit zelfs. Mocht iemand nog een idee hebben hoor ik het graag.
Ik geef nog even de gegevens van de auto mee:
Volvo 760 B28E 1986 met Bendix remmen en ABS.
Bedankt!!

Ik heb sinds deze week een Volvo 760 erbij. Nu heb ik daarmee een raar probleem aan de hand.
Als de auto een dagje stil heeft gestaan zitten al men remmen gewoon los. Eens ik hem een tijdje laat draaien en een paar keer rem, lijkt er iets druk op te bouwen die niet meer weg kan. De remmen gaan dus gewoon vastzitten.
Ik heb de voorste klauwen nagekeken en daar ligt het volgens mij niet aan. Het zijn revisieklauwen die er in 2009 op gemonteerd zijn. Als ik de nippels op de klauwen losdraai ontsnapt de overdruk en ontspannen de klauwen zich gewoon zoals het hoort. Als ik dan weer een paar keer rem zitten ze net zo vast als voorheen.
Ik ben op blokjes en schijven vervangen na een leek op gebied van remmen. Kan dit aan de hoofdremcilinder liggen? Of iets anders? Ik kreeg al de suggestie van Gerben om de ABS sensors na te kijken. Ik kan echter niks vreemd merken aan deze sensors en heb geen idee hoe ik ze kan testen. Een andere suggestie was dat het aan de remleidingen ligt. Ook hier zie ik echter niks mis. Ze zien er nog redelijk nieuw uit zelfs. Mocht iemand nog een idee hebben hoor ik het graag.
Ik geef nog even de gegevens van de auto mee:
Volvo 760 B28E 1986 met Bendix remmen en ABS.
Bedankt!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Constant Thomkins
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2012 20:26 #1357218
door Constant Thomkins
Beantwoord door Constant Thomkins in topic lijkt me evident, verstopte
lijkt me evident, verstopte want verouderde/verteerde remslangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2012 20:30 #1357222
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vacuum
heeft de rembekrachtiger zijn vacuum dan nog wel?
Er zit een witte doorvoer op(waar een zwarte slang aan vast zit) en tussen die witte doorvoer en de rembekrachtiger zit een rubberen afsluitring deze wil nog wel eens uitdrogen en gaan lekken.
Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat je remvloeistof te oud of veroudert en vervuild is dan treed dat ook nog wel eens op.
Tom.
Er zit een witte doorvoer op(waar een zwarte slang aan vast zit) en tussen die witte doorvoer en de rembekrachtiger zit een rubberen afsluitring deze wil nog wel eens uitdrogen en gaan lekken.
Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat je remvloeistof te oud of veroudert en vervuild is dan treed dat ook nog wel eens op.
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-05-2012 20:40 #1357224
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic vacuum staat los ervan.
Vacuum of niet, de remklauwen mogen niet gaan blokkeren.
Mogelijk wel oude - slechte olie en 'vergumming' van remleidingen.
Groeten,Gerben
Mogelijk wel oude - slechte olie en 'vergumming' van remleidingen.
Groeten,Gerben
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2012 22:00 #1357237
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Bedankt voor de tips
Bedankt voor de tips jongens. Nieuwe remslangen had ik al bestelt voor de zekerheid dus die zijn onderweg. Vacuumslang kijk ik even na.
De olie heeft wel een raar kleurtje. Ze ziet wel geel/goud maar niet echt het kleur dat ik gewend ben van remolie. Flushen dus die handel.
De olie heeft wel een raar kleurtje. Ze ziet wel geel/goud maar niet echt het kleur dat ik gewend ben van remolie. Flushen dus die handel.
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2012 21:26 #1357712
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Vandaag heb ik alle
Vandaag heb ik alle remleidingen vervangen. De remmen zijn nu in elk geval allemaal los. De hoodremcilinder heeft vacuum vor zover ik kan volgen want als ik de slang verwijder hoor ik hem lucht trekken. Dus die doet het nog.
Het volgende probleem doet zich echter al voor. Nu heb ik helemaal geen druk meer. Ik wou gaan ontluchten en flushen maar het pedaal maakt geen druk meer. Bij draainde motor is het echt helemaal niks en komt het bijna niet meer terug omhoog. Bij niet draaiende motor is het pedaal steviger maar er komt nergens olie uit.
Iemand een idee? Hoofdremcilinder? Rembekrachtiger?
Alvast bedankt voor de hulp!!
Het volgende probleem doet zich echter al voor. Nu heb ik helemaal geen druk meer. Ik wou gaan ontluchten en flushen maar het pedaal maakt geen druk meer. Bij draainde motor is het echt helemaal niks en komt het bijna niet meer terug omhoog. Bij niet draaiende motor is het pedaal steviger maar er komt nergens olie uit.
Iemand een idee? Hoofdremcilinder? Rembekrachtiger?
Alvast bedankt voor de hulp!!
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-05-2012 21:44 #1357716
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic tools.
Een vacuum pompje op de remleidingen zetten en de olie eruit zuigen.
Als beuinhaas manier kan je ook flink wat meters leiding op de nippel zetten en even met de mond vacuum trekken/zuigen.
Door de lekte van de leiding krijg je dan geen olie en damp binnen.
Groeten,Gerben
Als beuinhaas manier kan je ook flink wat meters leiding op de nippel zetten en even met de mond vacuum trekken/zuigen.
Door de lekte van de leiding krijg je dan geen olie en damp binnen.
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2012 23:26 #1357737
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Proeven...
Kan je gelijk proeven of je remvloeistof nog goed is...........
Naspoelen met benzine......
Naspoelen met benzine......
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2012 23:33 #1357740
door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Bedankt voor de tip
Bedankt voor de tip Gerben. Gaan we proberen. Maar ik vrees dat de hoofdremcilinder het gehad heeft. Maar we zien wel.
@ Struis
Als je genoeg meters leiding neemt, zoals Gerben zegt, moet je al heel heftig zuigen om direct olie te proeven denk ik.
@ Struis
Als je genoeg meters leiding neemt, zoals Gerben zegt, moet je al heel heftig zuigen om direct olie te proeven denk ik.
Moderators: Jerry Stam