hoe los moeten remblokjes?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 13:59 #1092222 door V700 register
hoe los moeten remblokjes? is gemaakt door V700 register
Op mijn auto zitten bendix remklauwen voor. Laatst heb ik de blokjes vervangen. Op de remzadels kan je een soort geleideplaatjes zetten zodat de remblokjes beter glijden. Ik rijd al 9 jaar zonder maar dit leek me wel een verbetering. Ik had alleen met mijn domme hoofd 4 plaatjes gekocht en geen 8. Dus ik heb ze eerst alleen links en later ook rechts gemonteerd.
Zonder de plaatjes is het remblok te klein of het gat in het zadel te groot. Je kan het blokje in de 'rijrichting' bewegen en als je dat heen en weer doet kan je het laten rammelen. Met de geleide plaatjes zijn de blokken net iets te groot dus ik heb ze een beetje afgevijld zodat ze er zonder kracht te zetten tussen passen maar niet kunnen rammelen.
Als ik aan het wiel met de losse remblokjes zwiep dan draait deze nog een paar slagen rond. Als ik aan het wiel met de geleiders waar de blokken precies passen zwiep is na 1 rondje op. Moet ik er nog wat afvijlen of is dit goed zo? Hoe los moeten de blokken in het remzadel zitten?
Bedankt Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2012 19:19 #1354376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rob,
Rob,
Naar ik meen bedoel je die plaatjes aan de boven en onderzijde van weerszijden van de klauw. Toch? Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze niet aanwezig waren. Enfin. Ik koop wel eens remblokken bij de automaterialenzaak in het dorp. Meestal passen ze prima. Heel soms niet, en moet ik met de haakse slijper van de boven,- en onderkant van de blokken wat af slijpen! Maar dit is zelden noodzakelijk.