uitlijnen, 64,50 euro

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2012 08:44 #1352742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlijnen
Uitlijnen bij de banden wissel gedaan hij is 30 minuten bezig geweest, alles op het gemakje en goed kijken(vooral hoe mooi de auto wel niet was)kosten normaal 64,95 , maar mdat het tegelijk met de banden wissel was en anwb lid en een kortings actie(op de banden zelf) betaalde ik voor het uitlijnen 35 euro, maar ik vind het nog een nette prijs die 64,95, via de dealer ben je duurder uit want daar kosten 4 energy dingen met balanceren-uitlijnen-4 ventielen-10% korting was ik 589 en een beetje kwijt, vraag ik om het zelfde bij de euro master kost het mij 385,46 das toch een best verschil.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2012 08:58 #1352745 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Gereedschap

Bij onze auto´s valt er eigenlijk niets anders te stellen dan het toespoor, want alle andere waarden zoals naloop, wielhoek e.d. zijn vaste waarden.

Het toespoor kun je aanpassen door de spoorstang te verlengen, danwel te verkorten. Ook kun je de stand van het stuurwiel helemaal correct krijgen!

Om de waarde van het toespoor te kunnen meten heb ik een eenvoudig doch zeer doeltreffend gereedschap. Met dit gereedschap kan iedereen gemakkelijk zelf zijn toespoor stellen, nooit meer scheef afgesleten banden en veel prettiger rijden.

En altijd je stuur "recht" is ook wel fijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2012 09:38 #1352751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic westerlee
Is wat verder weg maar die rekent 35 euro (incl BTW) voor de controle en 45 als ze echt moeten werken. Aan de achterwielen doen ze niets. Gebeurde wel i.c.m. bandenwissel of vervanging, dus weet niet of ze naar de balans kijken; ik neem aan van niet.
Henk had het over een Volvo dealer in Papenburg die 59,00 rekent maar die ook tovert met uitlijndingen.
Dus wijsheid? Zorg dat je een betrouwbare bandenboer vindt, met prijzen die redelijk concurrerend zijn en waar je een fijn rijdende en veilige auto ophaalt. Je eigen risico en no claim zijn vaak veel duurdere "aankopen"...

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2012 19:38 #1352783 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ook fijn
Ik heb mijn auto met schade gekocht.
Netjes gerepareerd.
Hierna 4 wiel uitgelijnd. Was toen kaarsrecht, alle waardes vlgs. het boekje.
Nu heb ik alles eronderuit gehad, PU bussen erin gedaan.
Dan is het wel leuk om te zien, met het oude meet raport in de hand, dat tie nog steeds kaarsrecht is.
Ook al kan je officieel niks stellen, je kan hem wel goed krijgen door een beetje crea te zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2012 20:16 #1352787 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klein kunstje

wp001 schreef : Bij onze auto´s valt er eigenlijk niets anders te stellen dan het toespoor, want alle andere waarden zoals naloop, wielhoek e.d. zijn vaste waarden. Het toespoor kun je aanpassen door de spoorstang te verlengen, danwel te verkorten. Ook kun je de stand van het stuurwiel helemaal correct krijgen! Om de waarde van het toespoor te kunnen meten heb ik een eenvoudig doch zeer doeltreffend gereedschap. Met dit gereedschap kan iedereen gemakkelijk zelf zijn toespoor stellen, nooit meer scheef afgesleten banden en veel prettiger rijden. En altijd je stuur "recht" is ook wel fijn.

Vanmiddag samen met Timen mijn voorwielen uitgelijnd met behulp van wat bovenstaand is beschreven. Er valt inderdaad erg weinig mee te doen. Het was ongeveer 10 min werk en het was bij mijn verlaagde 740 met brede spacers behoorlijk nodig!!
Volvo 740 B200et Turbo intercooler Estate

Moderators: Jerry Stam