Alweer kromme remschijven (achter)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2012 23:18 #1092009 door V700 register
Alweer kromme remschijven (achter) is gemaakt door V700 register
Wie weet de oplossing?
Dit is de derde keer dat de achter de remmen krom gaan. Ik heb een 740 2.3GL aut. model '87 en de laatste keer originele rem schijven van de Volvo dealer gemonteerd. Na +/- 20.OOO KM begint de hele wagen te schudden wat op een gegeven moment ook in het stuur te voelen is. De auto heeft standaard 14Inch wielen en ik heb er 6 jaar geleden 15Inch op gedaan. Het lijkt wel dat het begint met de  stalenvelegen met winterbanden en dat het veel erger wordt als de licht metalen erop komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2012 23:24 #1352599 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Schoon
Is het aanleg vlak tussen steekas-flens en schijf wel schoon?
Achter heb je normaal gesproken nooit problemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 09:28 #1352620 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
Omdat ik ook dit vreemd vond, heb ik bij montage en later nogeens gecontroleerd. Vreemd vind ik ook na schijven vervangen is het schuden over dus het zit daar in. Je weet niet wat je mee maakt als je hard moet remmen bij 120 km/u

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 11:01 #1352625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic staat remklauwen
Hoe oud zijn de remklauwen en zijn de zuigers gechecked op de werking?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 12:51 #1352630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutje
Waar heel erg veel automaat rijders de fout mee ingaan is dat als ze geremd hebben(soms behoorlijk hard) voor een kruising, verkeerslicht, rontonde waar ze even moeten wachten,Is dat ze de poot op de rem houden, het gedeelte waar de remblokken zitten blijft dan langer warm dan het gedeelte van de schijf waar geen blokken zitten dus trekken ze steeds een beetje verder krom,
Als je dus al het idee krijgt dat je wat langer moet wachten de keuze handel in de N zetten en van de rem afgaan.
Echter als je op een aflopend stuk staat dan zul je de rem ingedrukt moeten houden maar ik mag aan nemen dat iedereen dat begrijpt.
En wat Willem aanhaalt is ook een goeie, ze moeten wel soepel bewegen anders blijven de blokken tegen de schijf aan staan op het moment jij de auto hebt neer gezet en de hem in de P zet.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 13:01 #1352631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic handrem

TGTF schreef : Echter als je op een aflopend stuk staat dan zul je de rem ingedrukt moeten houden maar ik mag aan nemen dat iedereen dat begrijpt.

daar heb je een handrem voor (of een P), verder goed verhaal

Niet zelden sprak ik mensen met dit euvel die na nieuwe / goede remklauwen van het probleem verlost waren overigens

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 14:47 #1352645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klauwen werken wel
Bij vervanging en controle van de schijven heb de blokken terug moeten drukken om het weer te monteren. En als je dan de eerste keer remt schik je even (blokken moeten even terug naar de schijf) dus het werkt wel. Maar of ze goed werken ja hoe controleer je dat?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2012 17:06 #1352657 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Revisie!
Waarschijnlijk remmen ze scheef en slijten je blokjes ook scheef af.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 20:53 #1352679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zijn je remmen
zijn je remmen wel goed schoon? Het zou kunnen dat je achterremmen lichtjes danwel flink aanlopen. Word je rem ook warmer van dan goed voor ze is. Ik heb eens een auto gehad waarbij je weinig tot niets merkte is rijgedrag, maar na een paar kilometer had hij 1 roodgloeiende remschijf.
Bij een handbak merk je wanneer je de rem loslaat vlak voordat je stilstaat nog wel eens of hij heel ligt doorrolt, of dat hij met een heel licht schokje stil komt te staan. Dit zegt iets over of je remmen goed loskomen. Toch is dit niet zo betrouwbaar, je kunt beter alles even uit elkaar halen en schoonmaken en smeren, want zeker met onze zware bakken en een automaat heb je niet veel aan deze test.
En ik geloof dat het rem loslaten zodra je stilstaat heel veel kan schelen. Automaten hebben trouwens vaak dikkere of beter geventileerde schijven, volvo (en jij dus) ook?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 23:13 #1352704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lopen vrij
Hallo Ban fijn dat je mee denkt, maar wanneer ik hem laat uitrollen (automaat in de N stand) dan loopt hij vrij rond. Wat mij dan wel opvalt dat het schudden, met remmen, een stuk minder is. Wanneer ik stil sta moet ik de voet op het rem pedaal houden anders loopt hij vooruit(wat volgens mij normaal is). De voor schijven heb ik als eens vervangen en deze zijn  een stuk dikker dan normaal en geventileerd. De achter schijven zijn volgens mij normaal maar heb ik wel besteld voor een automaat. En achter scheef remmen hoe merk je dat. Ik kan nu op een rem test bank gaan staan maar dat heeft weinig zin, nu ze schudden, altijd wel een afwijking.

Moderators: Jerry Stam