Alweer kromme remschijven (achter)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is de derde keer dat de achter de remmen krom gaan. Ik heb een 740 2.3GL aut. model '87 en de laatste keer originele rem schijven van de Volvo dealer gemonteerd. Na +/- 20.OOO KM begint de hele wagen te schudden wat op een gegeven moment ook in het stuur te voelen is. De auto heeft standaard 14Inch wielen en ik heb er 6 jaar geleden 15Inch op gedaan. Het lijkt wel dat het begint met de stalenvelegen met winterbanden en dat het veel erger wordt als de licht metalen erop komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Achter heb je normaal gesproken nooit problemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je dus al het idee krijgt dat je wat langer moet wachten de keuze handel in de N zetten en van de rem afgaan.
Echter als je op een aflopend stuk staat dan zul je de rem ingedrukt moeten houden maar ik mag aan nemen dat iedereen dat begrijpt.
En wat Willem aanhaalt is ook een goeie, ze moeten wel soepel bewegen anders blijven de blokken tegen de schijf aan staan op het moment jij de auto hebt neer gezet en de hem in de P zet.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
daar heb je een handrem voor (of een P), verder goed verhaalTGTF schreef : Echter als je op een aflopend stuk staat dan zul je de rem ingedrukt moeten houden maar ik mag aan nemen dat iedereen dat begrijpt.
Niet zelden sprak ik mensen met dit euvel die na nieuwe / goede remklauwen van het probleem verlost waren overigens
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij een handbak merk je wanneer je de rem loslaat vlak voordat je stilstaat nog wel eens of hij heel ligt doorrolt, of dat hij met een heel licht schokje stil komt te staan. Dit zegt iets over of je remmen goed loskomen. Toch is dit niet zo betrouwbaar, je kunt beter alles even uit elkaar halen en schoonmaken en smeren, want zeker met onze zware bakken en een automaat heb je niet veel aan deze test.
En ik geloof dat het rem loslaten zodra je stilstaat heel veel kan schelen. Automaten hebben trouwens vaak dikkere of beter geventileerde schijven, volvo (en jij dus) ook?
- V700 register
- Nieuw lid
-