Rookpluim bij hoge snelheid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 22:13 #1091946
door V700 register
Rookpluim bij hoge snelheid is gemaakt door V700 register
Vandaag teruggereden na een zalig weekje Oostenrijk. Op de Autobahn dacht ik, kom we gooien er een schepje bovenop, in de S stand en hup naar 180 km (op LPG). Komt me daar toch een rookpluim achter de Volvo. Als de sodemieter gas terug en gewoon 140/150 gereden. Niets aan de hand verder (hoop ik!) Iemand enig idee wat het geweest kan zijn? Moet ik e.e.a. laten controleren zoals kleppen, kop, koppakking? Zit me niet lekker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 22:14 #1352113
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rook?
Wat voor kleur was de rook?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 22:17 #1352115
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Troep weggebrand
Troep wegbranden uit pijp, blok e.d?
Met mijn flink belade 16V had ik vorig jaar hetzelfde, in de 3e versnelling en flink hard bergje op doortrekken..(5000rpm+) .gigantische rookwolk achter mij aan.
Maar er was niks aan de hand...gewoon vuil o.i.d weggebrand.
Groeten,
Gerben
Met mijn flink belade 16V had ik vorig jaar hetzelfde, in de 3e versnelling en flink hard bergje op doortrekken..(5000rpm+) .gigantische rookwolk achter mij aan.
Maar er was niks aan de hand...gewoon vuil o.i.d weggebrand.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2012 09:28 #1352143
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De kleur uit de pijp was
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2012 14:34 #1352165
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelvloeistof of water in de uitlaat
Ik zou het koelvloeistofpeil goed in de gaten houden, maar als er de rest van het jaar kleine stukjes mee wordt gereden kan het ook water uit de laatste demper zijn geweest? Wit is altijd waterdamp, grijs kan carterventilatie zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2012 17:10 #1352171
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met
Met de aanname dat de heenreis naar Oostenrijk ook in grote etappes is gereden lijkt me niet dat er op de terugweg nog vocht van een heel jaar in de achterste demper is blijven zitten. Er stromen continu uitlaatgassen langs als je rijdt, en op den duur wordt de einddemper ook wel warm.Zou de koelvloeistof inderdaad goed in de gaten houden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2012 11:02 #1352228
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelvloeistof
Zal het koelvloeistofpeil goed in de gaten gaan houden komende dagen. Blijft toch nog de vraag hoe het komt dat bij verlaging van de snelheid naar 130 km/u er geen rook meer te zien is. als er een lek is, moet dat toch ook gebeuren. Of heeft het te maken met de druk en kan de dop van het reservoir lek zijn?
- Loren Kruseman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2012 23:46 #1352348
door Loren Kruseman
Beantwoord door Loren Kruseman in topic 900T 16s
ik zag hier vanmiddag een 965 ook even trappen om het bij een stoplicht te winnen van iets Duits. Ging ook gepaard met een beste wolk. Heb toch altijd het gevoel dat de 6-cilinders van Volvo het niet leuk vinden om te racen, maar deste beter zijn in 'zoeven'...
Maar ik lees dat je voor het racen ook een T16s hebt staan dus maak ik me verder geen zorgen
Groet, Loren
Maar ik lees dat je voor het racen ook een T16s hebt staan dus maak ik me verder geen zorgen
Groet, Loren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2012 20:59 #1352427
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trappen
Hoi Loren,
Ja , was wel aan het trappen, maar niet voor wedstrijd maar om te kijken wat erin zit. Reed al 150 toen ik de knop op "S" heb gezet en naar 180 ging.
Had het misschien met de zwarte moete doen, die is ook nog een gekieteld, dus .....
Ja , was wel aan het trappen, maar niet voor wedstrijd maar om te kijken wat erin zit. Reed al 150 toen ik de knop op "S" heb gezet en naar 180 ging.
Had het misschien met de zwarte moete doen, die is ook nog een gekieteld, dus .....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2012 21:13 #1352428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 150S
S zal bij deze snelheid niet veel meer veranderen, je rijdt dan en blijft dan in 4 rijden. Witte rook (damp) en geen koelvloeistofverlies = geen zorgen. Tenzij je van dit soort snelheden een gewoonte maakt. In dat geval: check regelmatig je olie, monteer een koeler (automaat), vermijd dramatische slip (automaat -> ga pas planken als hij in de lockup zit) en zorg voor een algehele goede motorische conditie en nog 10 van dit soort dingen.
Tot die tijd: geniet van je ritjes en meld je weer als er wat verandert.
Tot die tijd: geniet van je ritjes en meld je weer als er wat verandert.
Moderators: Jerry Stam