trek haak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2012 22:46 #1091825
door V700 register
trek haak is gemaakt door V700 register
hallo ik heb een 940 van 1991 ik heb een grijs kenteken papier er bij
voor de trek vermogen deze is 1600 weet iemand hoeveel mijn auto kan treken?
ik heb 96 kw 131 pk 2300 cc is dacht ik 2316 cc
het is omdat mijn vorge caravan 1200 kilo was en kon ik zonder rijbewijs BE trekken ik heb alleen B
ik wil in de toekomst een grotre BV 1800 kilo
en wil wel BE hallen maar dan moed er voor mij wel een groter verschil in zitten deze kost ook 500 euro
en dat is voor mij heel veel
ik zal graag naar 1800 kilo willen maar voor ik met rdw in contakt ga wil ik graag eerst weten of iemand van dit forum mij daar andwoord op kan geven.
dus kortom mag mijn 940 17 of 1800 trekken?
mvg patrick
voor de trek vermogen deze is 1600 weet iemand hoeveel mijn auto kan treken?
ik heb 96 kw 131 pk 2300 cc is dacht ik 2316 cc
het is omdat mijn vorge caravan 1200 kilo was en kon ik zonder rijbewijs BE trekken ik heb alleen B
ik wil in de toekomst een grotre BV 1800 kilo
en wil wel BE hallen maar dan moed er voor mij wel een groter verschil in zitten deze kost ook 500 euro
en dat is voor mij heel veel
ik zal graag naar 1800 kilo willen maar voor ik met rdw in contakt ga wil ik graag eerst weten of iemand van dit forum mij daar andwoord op kan geven.
dus kortom mag mijn 940 17 of 1800 trekken?
mvg patrick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A.W. Nobel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2012 00:04 #1351163
door A.W. Nobel
Beantwoord door A.W. Nobel in topic 1900KG
Er zijn verstevigings sets vekrijgbaar tot 1900KG, origineel Volvo.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-03-2012 00:09 #1351165
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 98'ers
Gaat je Niet lukken dat bij de RDW erdoorheen te krijgen.
Alleen de laatste modeljaren mogen 1800 KG trekken.
Groeten,Gerben
Alleen de laatste modeljaren mogen 1800 KG trekken.
Groeten,Gerben
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2012 12:58 #1351222
door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic 940 te licht
Patrick,
Ik heb een 940 gehad in combinatie met een caravan van 1600 kg. Dat was een combinatie die voor mijn wat betreft stabiliteit maar net aan was als je er 100 km/h mee over de autweg rijdt. Om die reden heb ik een V90 gekocht. Deze auto is o.a. een paar honderd kilo zwaarder dan een 940. Met een LPG installatie weegt de auto nu leeg een kleine 1700 kg. Met dezelfde caravan van 1600 kg levert dit een veel aangenamere combinatie op om te rijden.
Kortom een combinatie van een 940 met een carvan van 1800 kg zou ik je niet aanraden tenzij je niet harder wilt rijden dan 80 km/h of zo. Je trekkende auto moet zwaarder zijn bij een carvan van 1800 kg.
Ik heb een 940 gehad in combinatie met een caravan van 1600 kg. Dat was een combinatie die voor mijn wat betreft stabiliteit maar net aan was als je er 100 km/h mee over de autweg rijdt. Om die reden heb ik een V90 gekocht. Deze auto is o.a. een paar honderd kilo zwaarder dan een 940. Met een LPG installatie weegt de auto nu leeg een kleine 1700 kg. Met dezelfde caravan van 1600 kg levert dit een veel aangenamere combinatie op om te rijden.
Kortom een combinatie van een 940 met een carvan van 1800 kg zou ik je niet aanraden tenzij je niet harder wilt rijden dan 80 km/h of zo. Je trekkende auto moet zwaarder zijn bij een carvan van 1800 kg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2012 16:39 #1351240
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk Patrick
De hele bedoeling van E achter B is dat de mensen dan wat meer weten waar je meebezig bent. Niet alleen voor jezelf, maar zeker voor andere weggebruikers die er niet op bedacht zijn getorpedeerd te worden door de lading van een ander.
Een hoger gewicht dan je trekkende voertuig meeslepen is gewoon gevaarlijk. Alles kan natuurlijk totdat het foutgaat.
Ga ff denken wat er gebeurt bij minderende snelheid bv.
De hanger wil je auto inhalen. Hoe zwaarder, hoe meer kracht achter je duwt. Iets scheef erachter ( in eenbocht bv) en het feest kan beginnen. Berg af is spannend. Een lekke hangerband erbij is eerste prijs.
Iedereen denkt: Dat gebeurt mij niet zo snel.
Als je bedenkt wat een trailer kan doen met een trekker..
En die zijn ervoor gemaakt.
Ik wil je niet bang maken Patrick,maar kijk aub verder dan wat je allemaal (teveel) kan trekken met je B rijbewijs.
Ervaring door schade en schande zit echt niemand op te wachten.
Succes, Rolf
Een hoger gewicht dan je trekkende voertuig meeslepen is gewoon gevaarlijk. Alles kan natuurlijk totdat het foutgaat.
Ga ff denken wat er gebeurt bij minderende snelheid bv.
De hanger wil je auto inhalen. Hoe zwaarder, hoe meer kracht achter je duwt. Iets scheef erachter ( in eenbocht bv) en het feest kan beginnen. Berg af is spannend. Een lekke hangerband erbij is eerste prijs.
Iedereen denkt: Dat gebeurt mij niet zo snel.
Als je bedenkt wat een trailer kan doen met een trekker..
En die zijn ervoor gemaakt.
Ik wil je niet bang maken Patrick,maar kijk aub verder dan wat je allemaal (teveel) kan trekken met je B rijbewijs.
Ervaring door schade en schande zit echt niemand op te wachten.
Succes, Rolf
11-03-2012 12:20 #1351324
door Alexander Satter
<a href=" www.caravantrekker.nl/algemeen/oplooprem.php ">zie link voor uitleg
het trekgewicht heeft onder meer te maken met het type trekhaak, de stijfheid en het motor vermogen/koppel van de auto.
voor de 940 zie <a href=" www.caravantrekker.nl/adviestrekgewicht/...ie=940&periode=0 ">deze link houd wel rekening ermee dat in deze tabel er aanbevolen maxi gewichten worden genoemd en dat voor de(meeste) 98er het max trek gewicht geen 1600 maar 1800 is.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic .
daar heeft de aanhanger /caravan een oplooprem voor (deze werken (bij goed onderhoud) al bij een lichte kracht zodat nooit het totale gewicht op de knobbel komt te staan.rolfroderick schreef : .... Ga ff denken wat er gebeurt bij minderende snelheid bv. De hanger wil je auto inhalen. Hoe zwaarder, hoe meer kracht achter je duwt. Iets scheef erachter ( in eenbocht bv) en het feest kan beginnen. Berg af is spannend.
<a href=" www.caravantrekker.nl/algemeen/oplooprem.php ">zie link voor uitleg
het trekgewicht heeft onder meer te maken met het type trekhaak, de stijfheid en het motor vermogen/koppel van de auto.
voor de 940 zie <a href=" www.caravantrekker.nl/adviestrekgewicht/...ie=940&periode=0 ">deze link houd wel rekening ermee dat in deze tabel er aanbevolen maxi gewichten worden genoemd en dat voor de(meeste) 98er het max trek gewicht geen 1600 maar 1800 is.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2012 22:32 #1351421
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beste rolfroderick
even
beste rolfroderick
even tergeruststeling ik ben geen persoon van dat kan alleemaal wel
teveel doen dat wel die denk als ze het van de plaats krijgen zit het wel goed u berijp u wel
ik heb alleen b dit om dat ik be teduur vind om tehalen ik heb al veel zwaar matrieel bestuurd
behalve mobiekraan niet op de openbareweg.
ik moed voelen wat de auto doet met een hanger of caravan om er over te kunnen praten
en daar om gooi ik het in de groep
een ander club lid heeft de auto veruild om dat zijn 940 het niet kon doen deze had het over 1800 kilo
ik neem dat dan aan en ga niet verder dan 1600 als ik be heb tot die tijd kom ik niet boven de 1370
(legig gewicht 940)
als ik een baan krijg voor bv minikraan machinist dan loont be wel
mvg patrick
even tergeruststeling ik ben geen persoon van dat kan alleemaal wel
teveel doen dat wel die denk als ze het van de plaats krijgen zit het wel goed u berijp u wel
ik heb alleen b dit om dat ik be teduur vind om tehalen ik heb al veel zwaar matrieel bestuurd
behalve mobiekraan niet op de openbareweg.
ik moed voelen wat de auto doet met een hanger of caravan om er over te kunnen praten
en daar om gooi ik het in de groep
een ander club lid heeft de auto veruild om dat zijn 940 het niet kon doen deze had het over 1800 kilo
ik neem dat dan aan en ga niet verder dan 1600 als ik be heb tot die tijd kom ik niet boven de 1370
(legig gewicht 940)
als ik een baan krijg voor bv minikraan machinist dan loont be wel
mvg patrick
Moderators: Jerry Stam