940 b200ft Schokt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 07:04 #1091663
door V700 register
940 b200ft Schokt is gemaakt door V700 register
Beste Volvo liefhebbers!
Na het rijden in een s80 toe aan iets nieuws, met kinderen een zwak voor volvo en nostalgigevoeligeheden, kwam ik al snel op een 940. Heerlijke auto, werkelijk alles wat mijn nog jeugdige hart verlangt, nu echter een probleem.
De auto heeft sinds aanschaf een manco in het stationair toerental wat met regelmaat zakt van zeg 800 naar 500. De auto schokt dan wat en herpakt weer op 800.
Laatste week op de snelweg lichte schokken, vandaag heftige. Soms valt hij gewoon stil, toertal niet meer te regelen, wanneer ik gasloslaat of overschakel naar 4-->5 5-->4 herpakt hij. Dit probleem is zowel op benzine als op lpg.
Ander probleem, is dat hij bij overschakeling op lpg afslaat, altijd 1 maal. Toertal zakt weg, en auto slaat af.
Kent iemand van jullie het probleem? Zo ja ook de oplossing?
M.V.G.
Henri
Na het rijden in een s80 toe aan iets nieuws, met kinderen een zwak voor volvo en nostalgigevoeligeheden, kwam ik al snel op een 940. Heerlijke auto, werkelijk alles wat mijn nog jeugdige hart verlangt, nu echter een probleem.
De auto heeft sinds aanschaf een manco in het stationair toerental wat met regelmaat zakt van zeg 800 naar 500. De auto schokt dan wat en herpakt weer op 800.
Laatste week op de snelweg lichte schokken, vandaag heftige. Soms valt hij gewoon stil, toertal niet meer te regelen, wanneer ik gasloslaat of overschakel naar 4-->5 5-->4 herpakt hij. Dit probleem is zowel op benzine als op lpg.
Ander probleem, is dat hij bij overschakeling op lpg afslaat, altijd 1 maal. Toertal zakt weg, en auto slaat af.
Kent iemand van jullie het probleem? Zo ja ook de oplossing?
M.V.G.
Henri
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 09:22 #1349949
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toerental
Maak de CIS-klep eerst maar eens schoon, bij zoeken links bovenin invullen,staat genoeg over op deze site.
Loop ook de ontsteking eens na.Stroomverdeler,rotor,bougieskabels,bougies.
Loop ook de ontsteking eens na.Stroomverdeler,rotor,bougieskabels,bougies.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 19:19 #1350003
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik begrijp hieruit dat deze
Ik begrijp hieruit dat deze symptomen te verklaren zijn vanuit een vieze CIS-Klep?
Waar zit deze en hoe kan ik deze demonteren/reiningen
Waar zit deze en hoe kan ik deze demonteren/reiningen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 20:04 #1350012
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS-klep
Bij zoeken" CIS "invullen, en je krijgt veel informatie over deze CIS-klep.
Zit onder inlaatspruitstuk, slangen los maken, bevestiging los maken.
Met remmenreiniger schoonmaken, rolletje voorzichtig bewegen wattenstaafje gebruiken,smeren met WD40 en weer monteren.
Zit onder inlaatspruitstuk, slangen los maken, bevestiging los maken.
Met remmenreiniger schoonmaken, rolletje voorzichtig bewegen wattenstaafje gebruiken,smeren met WD40 en weer monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 13:03 #1350123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoongemaakt echter
Schoongemaakt echter probleem blijft.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 13:08 #1350124
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic loopt ie wel op 4 cilinders
Loopt ie uberhaupt wel op 4 cilinders? Vervang desnoods even je bougie's en controleer je bougiekabels en haal de verdeelkap er eens af, controleer deze ook eens even.
Er zitten 2 O-ringen op de as van de verdeelkap, deze willen nog wel eens gaan lekken waardoor er olie in de verdeelkap kan komen...dan slaat de vonk niet meer zo lekker over.
Haal ook gelijk even de BDP sensor uit je koppelingshuis (onder de verdeelkap in het koppelingshuis).Maak deze even schoon, is de bekabeling van deze sensor nog in orde? (vaak een oorzaak van slecht lopen)
Groeten,Gerben
Er zitten 2 O-ringen op de as van de verdeelkap, deze willen nog wel eens gaan lekken waardoor er olie in de verdeelkap kan komen...dan slaat de vonk niet meer zo lekker over.
Haal ook gelijk even de BDP sensor uit je koppelingshuis (onder de verdeelkap in het koppelingshuis).Maak deze even schoon, is de bekabeling van deze sensor nog in orde? (vaak een oorzaak van slecht lopen)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 14:08 #1350131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probeer
Kijk eens heel goed naar je bougies kabels, stotteren en overslaan wil dat vaak de oorzaak zijn, als deze te oud zijn wil het vaak voorkomen dat de stroom niet goed naar de bougies word geleid en vaak slaan ze over.
Wat je ook nog even kan bekijken is het wisselen van de brandstof pomp relais, echter heeft dit als het goed is niets te maken met het afslaan van de motor op gas,
De massa van het blok even na kijken desnoods met een dik stukje kabel een extra massa van blok naar chassies maken.De massa is vaak bij onze type's een stoorzender die roet in het eten gooit.
Tom.
Wat je ook nog even kan bekijken is het wisselen van de brandstof pomp relais, echter heeft dit als het goed is niets te maken met het afslaan van de motor op gas,
De massa van het blok even na kijken desnoods met een dik stukje kabel een extra massa van blok naar chassies maken.De massa is vaak bij onze type's een stoorzender die roet in het eten gooit.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 14:18 #1350132
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutuitlezing
Hoi Henri
Begin eens ordentelijk met een foutuitlezing.
Misschien (met nadruk op misschien) geeft dat een aanwijzing.
Zulke zo-nu-en-dan problemen zijn vaak heel gemeen om een oorzaak te vinden.
Loop de hele motor na op slechte bekabeling/connectors en loszittende/lekkende slangen
Advies: Ga niet voor de vuist weg van alles vervangen, tenzij je met een andere auto kan uitruilen. De ultime test: het verdachte onderdeel ruilen met dat van andere goed lopende motor.
Heeft de CIS-klep reiniging je probleem met het stationair toerental wel opgelost?
Jaap
Begin eens ordentelijk met een foutuitlezing.
Misschien (met nadruk op misschien) geeft dat een aanwijzing.
Zulke zo-nu-en-dan problemen zijn vaak heel gemeen om een oorzaak te vinden.
Loop de hele motor na op slechte bekabeling/connectors en loszittende/lekkende slangen
Advies: Ga niet voor de vuist weg van alles vervangen, tenzij je met een andere auto kan uitruilen. De ultime test: het verdachte onderdeel ruilen met dat van andere goed lopende motor.
Heeft de CIS-klep reiniging je probleem met het stationair toerental wel opgelost?
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 16:30 #1350136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste allemaal,
Bedankt voor
Beste allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Zelf vind ik de lmm ook een high potentional..
Ik ga zekker niet voor de vuist weg vervangen, loop alles zorgvuldig na.
De CIS-klep reiniging heeft het stationair toerental niet opgelost.
Bedankt voor jullie reacties. Zelf vind ik de lmm ook een high potentional..
Ik ga zekker niet voor de vuist weg vervangen, loop alles zorgvuldig na.
De CIS-klep reiniging heeft het stationair toerental niet opgelost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 19:34 #1350336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tot op heden geen
Tot op heden geen veranderingen in het beeld. Kabels(zijn van beru, kan dat problemen geven?) lijken goed, bougies prima. Gisteren op snelweg, begint auto weer heftig te stotteren en valt weg in vermogen. Na overschakeling op bezine is probleem weg. Eindtrap leek ook verdacht, maar nagekeken, opnieuw aangesloten, ook deze lost niets op.
Toerental blijft staginair schommelen. Kan de verdamper het eufel veroorzaken? Kan dat wisselend voorkomen?
Tevens probleem met de benzine stand, deze blijft op vol staan. Iemand een idee?
Toerental blijft staginair schommelen. Kan de verdamper het eufel veroorzaken? Kan dat wisselend voorkomen?
Tevens probleem met de benzine stand, deze blijft op vol staan. Iemand een idee?
Moderators: Jerry Stam