diesel versus diesel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 14:10 #1348275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevallig
eergisteren getankt en ik viel bijna achterover van verbazing :) Net geen 1:11, op de laatste tijd wel voornamelijk korte stukjes.
Hopelijk gaat dat nu beter worden, maar ach, als de tank leeg is moet je toch tanken en of dat ding dat 4 honderd zoveel of 5 honderd km's heeft gelopen, maakt mij dan niet echt uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 15:00 #1348285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het blijft mij een raadsel
Iedere maatschappij gaat zijn brandstoffen halen bij hetzelfde (regionale) depot.
Deze worden bevoorraad door de raffinaderijen.
Shell, Esso, BP etc tanken daar. Op zo'n volle tankinhoud van de tankauto gaat  dan een toevoeging van, pak 'm beet 300cc tot hooguit een liter "speciale" vloeistof erbij.
Daarna mag je het "merk"brandstof noemen.
Onderzoekscentra (TNO, universiteiten) komen er niet uit wat nu het voordeel is van deze toevoegingen.
De merken houden hun "wonderelixers"natuurlijk geheim.
Hmm, In de middeleeuwen had je "kwakzalvers" met hun wonderelixers.
Daar moet ik dan aan denken.
Een goed afgestelde moter met schone filters hebben in mijn ogen de beste resultaten. Als ik Frankrijk in rijd, Gaat het omhoog. Als ik terug rijd omlaag.
Dat scheelt iets. Met een storm in de rug merk je ook wel wat.
Bij mijn diesels kom ik gemiddeld uit op 1: 13.
Dat waren toch 8 stuks, met of zonder turbo en/of intercooler.
Waren dat niet ook de fabrieksgegevens ?
Uitzonderingen bevestigen de regel, moet ik wel zeggen,
Mvg,Rolf

En Dirk,  Een ritje van 2000 km wil ook wel best helpen.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-02-2012 18:10 #1348295 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 1 op 15
Met mijn nu in elkaar gelopen Dieseltje haalde ik ook zonder moeilijkheden 1 op 15, koud rustig aan, maar warm soms wel pittig rijden.
Merkte ook een flink verschil met Super Diesel in Belgie (even duur als de normale Diesel hier)..sodeju wat liep ie daar lekker op.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2012 18:53 #1355100 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tjonge
Nou we zijn weer wat verder(lees meer KM).
Vorige week een beste kar achter de auto gehad even een paar waaltjes ophalen(19m2) 2 keer gereden en heb toen voor het gemak bij de witte pomp getankt(dat doen we dus nooit weer) hoe warmer de motor werd des te meer herrie hij maakte, en een schrikbarend verbruik van 1 op 7 met warme motor en weinig tot geen verbruik van de Turbo, tjee mie nee,
Gisteren de laatste rit Belgie gehad met een kar er achter, tank vol gepist met S-power diesel en 689 km gereden en kreeg er niet meer in dan +/-38 liter (ben het bonnetje vergeten mee te nemen) das toch niet normaal meer word er bang van dat hij zo zuinig loopt met kar achter de auto, losse auto ben ik wel wat vlotter gaan rijden met die M90 dus dan haal ik ongeveer 1 op 15.9 met redelijk wat stads verkeer wat nog niet heel gek is naar mijn idee.
Ik ben benieuwd wat hij gaat doen als het zomer is, straks rij ik vanaf Emmeloord naar Rome op 1 tank hahaha (keep on Dreaming hahaha).
Tom.

Moderators: Jerry Stam