aankoop 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 21:59 #1090845
door V700 register
aankoop 940 is gemaakt door V700 register
Hallo beste mensen.
Na vele jaren Citroen heb ik afscheid genomen van de laatste, een Xantia.
Met onze vierde in aantocht kiezen we keihard voor een mooie 940 station uit 1991.
Wie wil me voorbereiden op deze aankoop omdat ik de ballen verstand heb van volvo's, helemaal niets weet van kwalen e.d. Omdat ik franse auto's gewend ben ben ik bedacht op een hoop narigheid zoals je begrijpt...
De 940 heeft 350000 gelopen en naar mijn idee altijd bij een dealer geweest.
Check ZR22VB
Wat gaan we verwachten?
Na vele jaren Citroen heb ik afscheid genomen van de laatste, een Xantia.
Met onze vierde in aantocht kiezen we keihard voor een mooie 940 station uit 1991.
Wie wil me voorbereiden op deze aankoop omdat ik de ballen verstand heb van volvo's, helemaal niets weet van kwalen e.d. Omdat ik franse auto's gewend ben ben ik bedacht op een hoop narigheid zoals je begrijpt...
De 940 heeft 350000 gelopen en naar mijn idee altijd bij een dealer geweest.
Check ZR22VB
Wat gaan we verwachten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 23:06 #1343172
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon de standaard zaken
Gewoon de standaard zaken bekijken. Vergeleken met een Xantia is dit pure mecano. Dus eenvoudig te onderhouden cq repareren.
Groet Paul
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 01:32 #1343181
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aankooptips
Bekijk de aankooptips op deze site. Als je een goed onderhouden exemplaar treft, koop je een dijk van een auto met een motor (redblock) die bulletproof is, zoals liefhebbers dat hier plegen te noemen.
Ik heb vroeger ook veel frans gereden, maar dit zweeft net zo mooi over het zoab. Het verschil is dat bij Volvo alle electronica blijft functioneren en je hebt geen last van roest.
Scces ermee.
RobK
Ik heb vroeger ook veel frans gereden, maar dit zweeft net zo mooi over het zoab. Het verschil is dat bij Volvo alle electronica blijft functioneren en je hebt geen last van roest.
Scces ermee.
RobK
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 08:47 #1343185
door V700 register
En roesten doen 700/900's wel degelijk (zoals mijn vorige 940 uit 1997), vooral de latere 940's, maar zelden op echt cruciale plekken.
Beantwoord door V700 register in topic relativeren
Ik ben ook gek op mijn 940, maar laten we het ook niet mooier maken dan het is: de electronica blijft doorgaans zeker functioneren, maar is echt niet feilloos. Die eer komt eerder Subaru of Toyota toe.R. Korteweg schreef : Het verschil is dat bij Volvo alle electronica blijft functioneren en je hebt geen last van roest. Scces ermee. RobK
En roesten doen 700/900's wel degelijk (zoals mijn vorige 940 uit 1997), vooral de latere 940's, maar zelden op echt cruciale plekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 11:00 #1343190
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De aankooptips kun je <a href="/node/10789" target="_blank">hier</a> vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 12:12 #1343197
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou dat zijn we niet gewend
Nou dat zijn we niet gewend haha.
Als ik een andere Xant of XM ging halen zaten de problemen al in het aankoopbedrag begroot haha. Altijd 500 extra erbij denken. Als je eens wist wat ik de laatste tien jaar versleuteld heb... ik word er moe van als ik eraan denk. De veerbollen, drukregelaars leidinkjes sensoren, stekkertjes, handremkabels (grrrr) vliegen om mijn oren..Vooral de jaarlijkse APK was altijd een drama met hoofdletters.
En altijd je armen en handen vol met sneetjes en striemen.
Goed, dus wij worden Volvo mensen. ik heb er vreselijk veel zin in, het is inderdaad een dijk van een auto en het lijkt me leuk de kinderen naar achter te zien zwaaien in de kofferbak.
Dat heb ik overigens nog wel nodig zo'n kleuterbankje.
Hebben jullie een idee waar ik dat kan vinden voor leuk geld, of iemand die iets heeft liggen? Dinsdag moet ik naar Utrecht op en neer vanaf Zeeuws Vlaanderen.
Oja, die automaat bak.. Gaat dat niet stuk?
Als ik een andere Xant of XM ging halen zaten de problemen al in het aankoopbedrag begroot haha. Altijd 500 extra erbij denken. Als je eens wist wat ik de laatste tien jaar versleuteld heb... ik word er moe van als ik eraan denk. De veerbollen, drukregelaars leidinkjes sensoren, stekkertjes, handremkabels (grrrr) vliegen om mijn oren..Vooral de jaarlijkse APK was altijd een drama met hoofdletters.
En altijd je armen en handen vol met sneetjes en striemen.
Goed, dus wij worden Volvo mensen. ik heb er vreselijk veel zin in, het is inderdaad een dijk van een auto en het lijkt me leuk de kinderen naar achter te zien zwaaien in de kofferbak.
Dat heb ik overigens nog wel nodig zo'n kleuterbankje.
Hebben jullie een idee waar ik dat kan vinden voor leuk geld, of iemand die iets heeft liggen? Dinsdag moet ik naar Utrecht op en neer vanaf Zeeuws Vlaanderen.
Oja, die automaat bak.. Gaat dat niet stuk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 12:20 #1343203
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3e bankje
Zo'n "kleuterbankje" wordt regelmatig aangeboden op mp:
auto-onderdelen.marktplaats.nl/volvo-ond...oY%3D&fta_ind=5&fs=1
RobK.
RobK.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 12:29 #1343204
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zowel de ZF als de AW
Zowel de ZF als de AW (Japans!) automaten blijven erg lang heel bij goed onderhoud, dwz elke 60dkm olie verversen en spoelen.
Groet Paul
Groet Paul
Moderators: Jerry Stam