L2
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan toch een vraag: ik heb een L2 (sticker nog aanwezig), maar draai toch 3000 toeren bij 120 km/u (volgens navigatie). Mijn huidige 940 is van 1996.
Ik had hiervoor een 940 uit 1997, ook met M90L2. Die draaide slechts 2700 toeren bij 120 km/u.
Zit dat verschil dus in de achteras? Is er een andere achteras gemonteerd in een '96-er dan in een '97-er?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 940 met M90L2 en 3,73:1 achteras doet 2700 toeren bij 130 km/u. Zit er bij jou op de achteras geen typeplaatje meer? Sticker rechts- of linksachter (meestal) naast het wiel op de as. Er zit vaak wel een laag tectyl overheen.
<a href="/node/35590" target="_blank">Hier</a> staat een sheet om te spelen met overbrengingsverhoudingingen, <a href="/node/29969" target="_blank">hier</a> meer info over achterassen en <a href="/node/35588" target="_blank">hier</a> nog wat M90 info.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Het verschil in verbruik is wel merkbaar. Voor bakwissel circa 1 op 8,5 en na bakwissel zit ik op gemiddeld 1 op 7. Het verschil in geluidsproductie stoort me nog het meest, motor draait nu geloof ik zo'n 3300 toeren bij 120. (zeg ik uit mijn hoofd).
groeten, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat doet ie nog steeds hoor, dat janken in 1 en 2. Maar ik heb me laten vertellen dat dat geen kwaad kan. Bovendien schakelt ie er niet minder om.Jan-Geert schreef : die bak van die 96er zal al een keer vervangen zijn denk ik , ze janken vaak in 1 en 2.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-