Nieuwe motorsteunen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2012 17:11 #1090778
door V700 register
Nieuwe motorsteunen is gemaakt door V700 register
Ik denk er over om de motorsteunen van mijn 940 LPT te vervangen, omdat ik verwacht dat er dan wat trillingen en bijgeluiden zullen verdwijnen. Helemaal fris zullen ze niet meer zijn na 450K. Maar is dat de moeite en de kosten waard? Heeft er iemand ervaring met het vervangen van die oliegevulde dempers en wat was het resultaat?Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2012 23:50 #1342731
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaring niet
Ervaring niet (althans niet bij een 940), maar ik heb wel eens <a href="
www.volvoforums.org.uk/showthread.php?p=565959#post565959
" target="_blank">deze howto gevonden. Je moet wel ingelogd zijn / een account aanmaken op volvoforums.uk.org om de afbeeldingen te kunnen bekijken.
Bij een Mercedes 300TD heb ik het wel eens zelf gedaan en dat maakte een wereld van verschil.
Overigens zou ik eerst beginnen met de versnellingsbaksteun als je dat nog niet gedaan hebt en eens kijken of dat verbetering oplevert.
Bij een Mercedes 300TD heb ik het wel eens zelf gedaan en dat maakte een wereld van verschil.
Overigens zou ik eerst beginnen met de versnellingsbaksteun als je dat nog niet gedaan hebt en eens kijken of dat verbetering oplevert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2012 09:49 #1342741
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad...
zoals Pietjeprecies al zegt, je versnellingsbaksteun is waarschijnlijk je eerste verdachte, vooral als de bak al een beetje olie er op heeft gelekt. Voel dan meteen even aan de tussenlagerschijf van je aandrijfas. Is ook zo'n instinker bij onze bakstenen.
suc6
suc6
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2014 23:37 #1399857
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motorsteunen vervangen
Blijkbaar dacht ik er 2 jaar geleden ook al over, maar nu heb ik dan eindelijk de (oliegevulde) motorsteunen van mijn 940 vervangen. Eerlijk gezegd had ik meer resultaat verwacht. Bij ongeveer 1700 rpm was een trilling te voelen (alle versnellingen) en ik had gehoopt dat die zou verdwijnen. Maar helaas, die voel ik nog steeds. Het lijkt zelfs wel of ook stationair draaien nu wat meer voelbaar is dan voorheen.Wel is een bijgeluid in de aandrijflijn bij gas loslaten (rubber cardanlager?) wat minder te horen.
Ook het versnellingsbakrubber is een jaar geleden vervangen. Zou het DMF wat gaan opspelen?
Ook het versnellingsbakrubber is een jaar geleden vervangen. Zou het DMF wat gaan opspelen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2014 00:22 #1399860
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benieuwd
Zag je ook verschil tussen de oude en de nieuwe dempers? Fotootje misschien?
Bij de Benz die ik destijds gedaan heb was bij montage al duidelijk dat het niet overbodig was, de oude rubbers waren gewoon aan snot. Wat toen ook opviel was dat de ene kant er veel erger aan toe was dan de ander, door de draairichting van de motor wil die kantelen en drukt dus veel meer op de ene steun dan op de andere.
Wat is DMF?
Bij de Benz die ik destijds gedaan heb was bij montage al duidelijk dat het niet overbodig was, de oude rubbers waren gewoon aan snot. Wat toen ook opviel was dat de ene kant er veel erger aan toe was dan de ander, door de draairichting van de motor wil die kantelen en drukt dus veel meer op de ene steun dan op de andere.
Wat is DMF?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2014 10:24 #1399867
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DMF
Zag op het oog nauwelijks verschil tussen oud en nieuw. Ik ben bang dat de oude al bij het vuilnis liggen, maar kan nog zijn dat dat niet is opgehaald.
Dual Mass Flywheel, twee massa vliegwiel.
Dual Mass Flywheel, twee massa vliegwiel.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2014 22:50 #1399899
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Bij de 940 LPT van m'n vader
Bij de 940 LPT van m'n vader (km stand 3 ton) werd ook geconstateerd dat de motorsteunen aardig heen zijn. Maar ik merk zelf (nog) niets vreemds.
Slijten ze minder snel bij een auto met automaat? Ik ben niet zo technisch...
Slijten ze minder snel bij een auto met automaat? Ik ben niet zo technisch...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2014 08:16 #1399905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wellicht
Wellicht hangt het er vanaf hoe soepel je kunt koppelen 
Serieus: Ik denk dat wel/geen aantasting door motorolie meer verschil maakt.
Serieus: Ik denk dat wel/geen aantasting door motorolie meer verschil maakt.
Moderators: Jerry Stam