aargh blower werkt niet meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2012 16:10 #1090741
door V700 register
aargh blower werkt niet meer is gemaakt door V700 register
Hoezo een beetje pech met de 940,s...Mn blower blaast helemaal nkiet meer...hoe kom je erbij, het is erg lastig om al het spul onder het dashbordkastje te veerwijderen...hoe kan je dat het beste doen..ik kon het niet vinden op het forum nl..
O en natuurlijk voor iedereen...een heel gezond en goed en nieuwjaar!!!!
O en natuurlijk voor iedereen...een heel gezond en goed en nieuwjaar!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2012 18:51 #1342427
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check...
... helemaal niet meer, dus ook niet op de hoogste stand?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2012 19:00 #1342430
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het is maar 15 minuten werk.
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2012 19:23 #1342442
door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic Achter het dashboardkastje
Herkenbaar, ik heb hetzelfde gehad. Het begon met een ventilator die af en toe even, minuutje of zo, uitviel. Later gaf ie helemaal de geest.
Kan 2 dingen zijn, of de ventilatormotor is kaduuk, of de vermogenseenheid die de ventilator aanstuurt. In beide gevallen kun je erbij als je het dashboardkastje verwijderd.
De ventilatormotor kun je testen door de stekker los te halen en er 12v op te zetten, met een trafo of een draadje direct van de accu. Als de ventilator goed is, dan is hoogstwaarschijnlijk je vermogenseenheid defect. Dat is een zwart rechthoekig kastje, dat tegen het ventilatiekanaal zit geschroeft. Met 4 schroeven en er zitten 2 stekkers aan. Ik heb 'm niet getest, zou niet weten hoe, maar gewoon vervangen door een 2e hands exemplaar. Sindsdien werkt mijn ventilator weer helemaal top.
Succes!
Robert
Ps. Met een beetje mazzel is het alleen een los contactje. Ff alle stekkertjes los en weer vast kan dan ook helpen.
Kan 2 dingen zijn, of de ventilatormotor is kaduuk, of de vermogenseenheid die de ventilator aanstuurt. In beide gevallen kun je erbij als je het dashboardkastje verwijderd.
De ventilatormotor kun je testen door de stekker los te halen en er 12v op te zetten, met een trafo of een draadje direct van de accu. Als de ventilator goed is, dan is hoogstwaarschijnlijk je vermogenseenheid defect. Dat is een zwart rechthoekig kastje, dat tegen het ventilatiekanaal zit geschroeft. Met 4 schroeven en er zitten 2 stekkers aan. Ik heb 'm niet getest, zou niet weten hoe, maar gewoon vervangen door een 2e hands exemplaar. Sindsdien werkt mijn ventilator weer helemaal top.
Succes!
Robert
Ps. Met een beetje mazzel is het alleen een los contactje. Ff alle stekkertjes los en weer vast kan dan ook helpen.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2012 19:27 #1342446
door Ton Visser (GAST)
Ik heb net een lampje aan de voedingsdraad van de blower erbij gehangen, ik heb ook zo af en toe een blower die het niet doet.
Dat lampje met het idee als de blower weer stil staat en het lampje brandt wel is er dus voeding en is het dus de blowermotor die het probleem veroorzaakt.
Als je ECC hebt kun je redelijk simpel de blowermotor uitbouwen.
De beste wensen voor 2012,
Ton Visser
Lidnummer 116
945 LPT
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic ECC of niet
Maakt het nog uit of het ECC of niet is Henk?volvo-henk schreef : Het is maar 15 minuten werk.
Ik heb net een lampje aan de voedingsdraad van de blower erbij gehangen, ik heb ook zo af en toe een blower die het niet doet.
Dat lampje met het idee als de blower weer stil staat en het lampje brandt wel is er dus voeding en is het dus de blowermotor die het probleem veroorzaakt.
Als je ECC hebt kun je redelijk simpel de blowermotor uitbouwen.
De beste wensen voor 2012,
Ton Visser
Lidnummer 116
945 LPT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2012 19:49 #1342448
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee,
het maakt niet uit blower zit ook op de zelfde plaats onder het dashboardkastje. Zelfs Victor (Jeex) kon het in een half uurtje.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-01-2012 19:51 #1342449
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Als eerste
Als eerste: Is de zekering nog intact?
Voordat je alles lossloopt...
Groeten,Gerben
Voordat je alles lossloopt...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2012 14:28 #1342526
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi, bedankt allereerst voor
Hoi, bedankt allereerst voor alle antwoorden. Nee de zekering was het niet, daar heeft mijn man het eerst naar gekeken. Ik heb ECC inderdaad, maar ook een airbag boven het dashbordkastje. Jurgen mijn man heeft onder het dashbordkastje alles open gemaakt, maar hij kan er niet goed bij. Moet het dashbordkastje er zelf dus uit? Hoe doe je dat dan, en hoe zit dat dan met de airbag?
De blower doet echt helemaal niets, Jurgen heeft er even aan gerammeld en dan lijkt het of er even iets gebeurt , maar is daarna metteen dood..Als het kan in 15 minuten... Dan is dit wel frustrerend haha als hij dat hoort, is behoorlijk aan het klooien geweest in de regen...
De blower doet echt helemaal niets, Jurgen heeft er even aan gerammeld en dan lijkt het of er even iets gebeurt , maar is daarna metteen dood..Als het kan in 15 minuten... Dan is dit wel frustrerend haha als hij dat hoort, is behoorlijk aan het klooien geweest in de regen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2012 14:41 #1342528
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bunde (D)
Ik weet niet waar je woont, maar als je in de provincie Groningen of Drenthe woont kom dan even langs.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2012 15:02 #1342532
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic man naar buiten
eerste 5 minuten:
- dashboard kastje open
- links en rechts op zijpaneel 2 stofkapjes eruit wippen
- torque schroeven lossen
- schutboard eronder uit, daar heeeft hij al ervaring mee
- 2 moertjes 10 onderkant dasboardkastje eruit
- torques er verder uitdraaien
- dashboardkastje eruit tillen
- stekker lampje losmaken
- verder gaan met eeder gestelde diagnose ventilator en vermogenseenheid
Moderators: Jerry Stam