Achterbumper verwijderen. Ik snap er niks van...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2011 17:28 #1090626 door V700 register
Achterbumper verwijderen. Ik snap er niks van... is gemaakt door V700 register
Ik probeer de achterbumper van mijn 940 station (met trekhaak) te verwijderen zodat ik een elektrische antenne kan monteren in het zijvakje achterin. Ondanks de aanwezigheid van mijn werkplaatshandboek en redelijk wat ervaring met veel ingewikkeldere zaken, snap ik echt niet hoe ik die achterbumper moet verwijderen. Grrrr....
Kan iemand mij, liefst met fotootjes, uitleggen exact welke bouten ik exact waar moet verwijderen om de achterbumper te verwijden?
Weet iemand een manier om de elektrische antenne achterin vast te maken zonder de achterbumper te verwijderen? Er zitten twee gaten in het chassis, duidelijk bedoeld om te gebruiken om de elektrische antenne te monteren, maar zonder schroefgat. Ik heb dus bedacht om de antenne vast te zetten met een boutje en een moertje, maar daarvoor moet de achterbumper er dus af.
Fijne feestdagen en hartelijk dank alvast
Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2011 19:34 #1341536 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hej!?
HE?
Achterbumper verwijderen om een electrische antenne te plaatsen!? in een Estate? daar heb ik nog nooooit van gehoord.
Hoeft ook helemaal niet!
Achterklep open doen, vakje/cq paneel aan de linkerkant open maken en daar je schroef je zo je electrische antenne in vast...antenne mooi omhoog door de D stijl naar buiten toe..klaar.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2011 19:48 #1341539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klinkt bijna te mooi om
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn! Hoe schroef ik iets vast in alleen een gat?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2011 19:54 #1341543 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Allemaal
Allles is voorgeboord en zelfs voorbedraad! dus moet redelijk simpel te doen zijn.
Afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, ik zal morgen in het daglicht even wat fototjes voor je maken van de situatie in mijn 945.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2011 20:00 #1341544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De bedrading ligt er
De bedrading ligt er inderdaad, dat is het probleem niet. De antenne functioneert ook goed, het enige probleem is de montage.
Er zitten bij mij inderdaad twee gaten voorgeboord, maar die zijn niet getapt en nogal groot, ik schat ergens tussen de 5 en 10 mm.
Een fotootje wordt erg op prijs gesteld :). Ik ben benieuwd!
Bart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2011 20:33 #1341549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correct.

Bart Utrecht schreef : Er zitten bij mij inderdaad twee gaten voorgeboord, maar die zijn niet getapt en nogal groot, ik schat ergens tussen de 5 en 10 mm.

Dat is bij mijn Estate ook.Ik heb de plastic skirt onder de achterbumper losgenomen, en ik meen dat er nog een plastic flap zit.Je kunt nu met, niet al te forse handen, tussen de bumper en het binnenscherm reiken en daar het boutje doorheen steken, of moertje, net wat je wil.De beugel zit met twee van die dingen vast.Is wel effe gepiel, maar lukt wel.
Ik heb al drie keer geprobeerd die bumper te verwijderen, voor iets anders, maar steeds niet gelukt, geen idee waarom.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2011 01:18 #1341583 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Inbouwhandleiding
Hallo Volvisti
De bumper hoeft er volgens de inbouwhandleiding inderdaad niet af.  Maar je moet hem links wel iets loshalen.
Stuur maar even een PB met je emailadres en een korte herinnering om welke inbouwhandleiding het gaat, plus de belofte dat je die nergens upload.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2011 19:23 #1341671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukt!
Het is uiteindelijk gelukt om de elektrische antenne te installeren. Ondanks de handleiding die Mathy me heeft gestuurd, is het niet op de officiële manier gelukt. Uiteindelijk heb ik hollewandpluggen gekocht, de gaten wat groter geboord en op die manier de antenne vastgezet.
Bart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2011 19:58 #1341672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
sleutelen is vaak handig zijn, en dat ben je, niet voor een gat te vangen!

Moderators: Jerry Stam