Geluid brandstofpomp?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2011 12:28 #1090508
door V700 register
Geluid brandstofpomp? is gemaakt door V700 register
Al een geruime tijd rijd ik rond met een brandstofpomp die een zeurend geluid maakt.
Ik heb op dit forum gelezen dat hij dan ooit een keer vervangen zal moeten worden, maar dat het geen direct groot probleem is.
Wat nu wel een probleem begint te worden is het feit dat als er nog +/- 10 á 15 liter in de tank zit, er rare geluiden uit te auto komen.(zie onderstaand youtube filmpje)
<a href="">
Daarnaast houdt de auto in of slaat af als er net geremd is voor bijvoorbeeld een stoplicht of scherpe bocht.
Als hij afslaat, start hij wel gelijk weer en kan ik zo wegrijden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb op dit forum gelezen dat hij dan ooit een keer vervangen zal moeten worden, maar dat het geen direct groot probleem is.
Wat nu wel een probleem begint te worden is het feit dat als er nog +/- 10 á 15 liter in de tank zit, er rare geluiden uit te auto komen.(zie onderstaand youtube filmpje)
<a href="">
Daarnaast houdt de auto in of slaat af als er net geremd is voor bijvoorbeeld een stoplicht of scherpe bocht.
Als hij afslaat, start hij wel gelijk weer en kan ik zo wegrijden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2011 12:31 #1340803
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De B230E heeft een andere (een mechanische ??) brandstofpomp dan de andere modellen dacht ik. Ik durf niet te zeggen of het door kunnen rijden met zeurend geluid zonder problemen zal gaan. Dat hij nu al afslaat, zo nu en dan, lijkt me al reden genoeg om m te vervangen.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-12-2011 12:46 #1340805
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ook
B230E heeft dacht ik ook een elektrische opvoerpomp onder de bestuurdersstoel zitten (onder op de bodemplaat) .
De injectiepomp is inderdaad wel mechanisch.
Groeten,Gerben
De injectiepomp is inderdaad wel mechanisch.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2011 13:13 #1340809
door V700 register
Hij slaat trouwens alleen af, wanneer deze geluiden al een tijdje hoorbaar zijn.
De geluiden zijn dus een soort waarschuwing dat ik snel moet gaan tanken.
Beantwoord door V700 register in topic pomp
VOLVO 740 GLE B230E Aut '86 alias 'Gustav'henk 940LPT schreef : De B230E heeft een andere (een mechanische ??) brandstofpomp dan de andere modellen dacht ik. Ik durf niet te zeggen of het door kunnen rijden met zeurend geluid zonder problemen zal gaan. Dat hij nu al afslaat, zo nu en dan, lijkt me al reden genoeg om m te vervangen.
Hij slaat trouwens alleen af, wanneer deze geluiden al een tijdje hoorbaar zijn.
De geluiden zijn dus een soort waarschuwing dat ik snel moet gaan tanken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2011 17:39 #1341203
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vermoed dat het rubberen
Ik vermoed dat het rubberen slangetje in de tank (tussen de opvoerpomp en de brandstofleiding) kapot is. Ik heb hetzelfde probleem gehad, Het slangejte (soort balg) was gescheurd en bij een legere tank verloor deze meer brandstof (dat dan weer in de tank terecht kwam).
Ik zou de vlotter/opvoerpomp unit er uithalen en dat eens bekijken.
Ik zou de vlotter/opvoerpomp unit er uithalen en dat eens bekijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2011 11:12 #1341259
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit heb ik toevallig
Dit heb ik toevallig afgelopen zondag gedaan, maar naar mijn beoordelingsvermogen op dit gebied zag alles er nog goed uit.
Het terugplaatsen was overigens heel wat meer werk dan het loshalen.
Wellicht dat ik het nogmaals ga checken, want ik wist niet dat ik op het stuk tussen de pomp/vlotter en de leiding moest letten.
Het terugplaatsen was overigens heel wat meer werk dan het loshalen.
Wellicht dat ik het nogmaals ga checken, want ik wist niet dat ik op het stuk tussen de pomp/vlotter en de leiding moest letten.
Moderators: Jerry Stam