940 classic aut schakelt niet door naar de 4

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 13:38 #1090286 door V700 register
940 classic aut schakelt niet door naar de 4 is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,

Wij hebben afgelopen zaterdag een 945 classic uit 98 gekocht, hij is in het verleden geimporteerd uit Spanje. Heeft iemand een idee of er verschil is tussen de 945 Polar uit 98, of de classic uit 98? Dit type zie je niet in Nederland. Hij lijkt verder eigenlijk dezelfde auto als mijn 945 uit 98, Limited Edition. Kan zo geen verschillen ontdekken. Het is een LPT.
We hebben de auto uitgebreid uitgeprobeerd, hij reed super. Alleen hebben we hem niet op de snelweg uitgeprobeerd omdat we daar nogal ver van zaten. Dus we reden terug naar huis over de snelweg, bleek dat de auto ruim 4000 toeren maakt, eerst dachten we dat het overdrive knopje ingedukt zat, maar dat bleek niet zo, het lijkt wel zo, hij schakeld verder helemaal perfect maar dus niet door naar de 4. Hopelijk iets met een relais? heb het wel proberen op te zoeken hier op het forum. De auto heeft 196000 gelopen, erg weinig dus. Wij zijn in ieder geval andere km standen gewend met onze volvo's. Van de week wordt er naar gekeken, ben benieuwd, hopelijk valt het mee...iemand een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 13:43 #1339315 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Polar
Je had de polar als basisversie, en verder nog de limited edition. Naast de -lines als optiepakketen (sportsline, summerline, winterline) voor de laatste modeljaren. Olieniveau van de bak is correct  (testen met draaiende motor, handle eerst door alle standen halen voor je peilt).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 13:50 #1339317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Landen
Verschillende landen hadden verschillende uitrustingsniveau's, met bijbehorende verschillende namen en verschillende pakketten.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 13:55 #1339318 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Is het een automaat
Denk het eigenlijk wel gegeven je opmerkingen
Ik heb zoiets ook een keer gehad. Toen zat het overdrive / groene relais achter de asbak los. Die kan bij jou natuurlijk ook kapot zijn. Of stond het pijltje omhoog lampje in het dashboard aan?

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 14:03 #1339319 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 1998
Vergelijk:
www.volvo700vereniging.nl/files/Polar_Es...slijst_15_jan_98.pdf
en
www.volvo700vereniging.nl/node/11134
overdrive relais vervangen, helpt het niet automaat flushen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 14:08 #1339320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi, jee wat een snelle
Hoi, jee wat een snelle reacties. Nee het pijltje van de overdrive brandde niet. Het is inderdaad een automaat, staat wel in het onderwerp.
Ik hoop dan maar dat het het relais is..

Bedankt voor de lijst, ga ik eens even vergelijken.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 17:44 #1339330 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic jeb!!
Te laag oliepijl was ook het eerste wat ik dacht

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 17:46 #1339331 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Inderdaad, het relais
Zoals Jerry al zegt, zou ik eerst eens het relais controleren.  Ik heb al twee keer gezien dat dit gedrag kwam door een loszittend relais.  Vooral na het monteren of losmaken van een autoradio is er een gerede kans dat de kabelboom van de radio, het overdrive relais uit z'n voet drukt.
Als het relais nog wel vastzit zou het kunnen zijn dat het relais kapot is (testen door een goedwerkende er in te plaatsen) of dat de solenoïd in de bak niet goed functioneerd.
Nu maar blijven hopen dat het gewoon een loszittend relais is....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2011 14:09 #1341185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is waarschijnlijk toch
Het is waarschijnlijk toch een groter probleem, relais is het niet, alles is doorgemeten etc. Er zit bij deze auto een deuk in en onder de dorpel, hij is waarschijnlijk op iets gereden, waardoor de bak ook beschadigd is geraakt..zat een nieuwe carterdeksel(???) op had onze volvo monteur nog nooit eerder gezien bij een 940,normaal gesproken onverwoestbaar allemaal volgens hem...Dus wat nu te doen...is echt erg K...vorige eigenaar zegt van niets te weten..heeft nooit iets gemerkt etc. Bak laten reviseren kost klauwen met geld..misschien dan toch een goede bak op de sloop zien te krijgen.. momentje..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2011 14:49 #1341187 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraagt om oplossing.......;-)

octavodia schreef : Het is waarschijnlijk toch een groter probleem, relais is het niet, alles is doorgemeten etc.

Woon je ver van Den Bosch?Bedoel meer, je bent hier welkom, dat ik er nog even naar kijken?
Niet te zeggen dat ik het kán oplossen, maar als ik je kan helpen.Ik heb ook een AW71, die wel werkt, mogelijk kunnen we wat uitwisselen.maar als je daarvoor uit groningen moet komen, is er dichter in de buurt vast iemand anders, die je eventueel kan helpen.

Moderators: Jerry Stam