Temperatuursensor ECC: slang doorblazen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 11:54 #1090046 door V700 register
Temperatuursensor ECC: slang doorblazen? is gemaakt door V700 register
Hallo forummers,
Nu het wat kouder wordt, merk ik dat de verwarming van de V90 (die ik sinds september heb) niet helemaal goed werkt.
De sensor bij de binnenlampjes heb ik voorzichting schoongemaakt, maar als ik in het afzuigslangetje blaas denk ik dat deze wel eens verstopt zou kunnen zijn.
Daarom de vraag: waar eindigt het slangetje en kan ik het veilig doorblazen met perslucht?

Vast bedankt!

Arthur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 12:23 #1337438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het eindigt waarschijnlijk in het inlaatspruitstuk, voor het vacuum.Als je het andere eind kunt vinden, zou je voorzichtig kunnen doorblazen. Neem maatregelen tegen hetgeen eruit kan komen (doekje ervoor).

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 13:00 #1337440 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Eindpunt
Volgens mij zit het eindpunt aan het vacuum verdeelblok, dat zit achter het dashboardkastje. Tenminste, daar zit het bij de 940. Bij mijn vorige 940 heb ik het gehad dat een van de vorige eigenaren zelf extra luidsprekers achterin de koffer geplaatst heeft en daarbij het slangetje afgekneld had. (slangetje loopt door dorpelbekleding en bekleding B-stijl)
Het is allemaal vacuumgestuurd, als je ergens een vacuumlek hebt dan gaat dat meteen ten koste van de verwarming. Kan een leuk zoekplaatje worden...
Ik zou trouwens voorzichtig zijn met het doorblazen vanuit de motorruimte, je zet dan perslucht op de vacuumkleppen (1 of 2 kleine zwart/witte tonnetjes die ergens tegen het schutbord hangen) en het verdeelblokje.
Groeten,
Chris

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 13:35 #1337443 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Natte vinger
Ik zou inderdaad oppassen met blazen.
Je kunt beter checken met een natte vinger en die tegen het slangetje aan houden.
Als je een klein beetje zuigende werking voelt is dat al voldoende.
Wat is het probleem precies?
Dat je in de winter de temperatuur wat hoger moet instellen om een comfortabele 21C te krijgen komt wel vaker voor. De temperatuurregeling werkt met temperatuur-gevoelige (NTC) weerstanden en het kan zijn dat een van die weerstanden een beetje is verlopen.

Moderators: Jerry Stam