Guard I handzender programmeren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2011 15:23 #1090028 door V700 register
Guard I handzender programmeren is gemaakt door V700 register
Hallo beste medeleden,
Ik heb tweede hands een tweede (reserve) Volvo Guard I handzender gekocht. Zo'n grijze met zwarte inleg waar het knopje inzit om de handzender te bedienen (Ik waag me niet meer aan foto's) Deze is uitermate gemakkelijk te programmeren en dat is ook goed gelukt. Echter toen deed mijn eerste handzender het niet meer. Nadat ik de eerste opnieuw had geprogrammeerd deed de tweede het niet meer. Kennelijk wordt niet de handzender geprogrammeerd maar de ontvanger in de auto. Weet iemand of mijn conclusie juist is en zo ja weet iemand dan een manier en of het hoe dan ook mogelijk is om de handzenders hetzelfde te programmeren zodat ze beiden de auto kunnen bedienen zodat twee mensen met twee sleutels en twee handzenders de auto kunnen gebruiken?

Bedankt alvast en groetjes Willem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2011 15:57 #1337344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat op de site
Beste Willem,

<a href="/node/12412" target="_blank">Hier staat </a>het verhaal van het koppelen van de AB.
succes
Bart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2011 16:33 #1337348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Bart, bedankt voor de
Hoi Bart,

bedankt voor de snelle en duidelijke reactie. Geldt dit verhaal ook voor de Guard I want er wordt in het relaas gesproken over één van de knoppen van de handzender indrukken maar de Guard I heeft er maar één. Ik vraag dit voor alle duidelijkheid nog even.
Aanvulling: toch maar even tussendoor geprobeerd op de voorgeschreven manier maar de Guard I handzender is niet op deze manier te programmeren, althans er verandert niks en hij wordt niet aangepast. Kennelijk werkt het op deze manier niet voor de Guard I handzender.
Groetjes Willem

P.S. Mijn grootmoeder (de moeder van mijn moeder) heette trouwens ook Udo en ik heb dus nog een paar familieleden (lees achterneven) die Udo heten. Toevallig, nietwaar?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2011 16:53 #1337355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag Bas(eman) even
Volgens mij heeft Bas (Baseman op dit forum) hier wel verstand van ;-) Je vindt hem o.a. via de advertenties en dan onder de goederen en diensten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2011 18:55 #1337362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correct

MaartenG schreef : Volgens mij heeft Bas (Baseman op dit forum) hier wel verstand van ;-)

Dat klopt, toevallig van de week nog gedaan.
- ga in de auto zitten- contact op KPII- deuren dicht (Dicht dus, niet half open, echt in het slot, maar niet op slot)- bovenste knop op de A-tijl unit indrukken- deze gaat nu continue branden.- zolang deze brand, kun je je remote inleren.- je krijgt hiervan geen terugkoppeling.
- wacht 10 seconden, lampjes gaat uit,- stap uit en doe de deuren dicht- druk op de knop van de remote- de auto zit als het goed is nu op slot en probeer gelijk, of je hem met de andere remote weer van het slot kan krijgen.
Zorg wel, dat je de sleutel in je zak hebt, just in case.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2011 21:34 #1337383 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere methode en de tweede afstandsbediening
Hallo allemaal,
De methode in de link van Bart is volgens mij niet van toepassing op een Guard1-alarm toch? Verbeter me als ik het mis heb (ik bedoel natuurlijk 'Correct me if I'm wrong')...
In <a href="/system/files/VolvoGuardAlarmSystem.PDF" target="_blank">deze handleiding</a> staat op pagina vijf hoe je een nieuwe afstandsbediening kunt aanleren bij het type alarm dat jij beschrijft, ook hoe je een tweede afstandsbediening kunt bijprogrammeren (dat heeft Bas net niet staan zag ik). Je programmeert overigens inderdaad de ontvanger, niet de zender.Bij Guard1-alarmsystemen kun je maximaal drie verschillende codes/zenders programmeren; op bovenvermelde pagina vijf staat bij punt vier hoe je de drie posities kunt programmeren.
Dacht ik.Succes d'rmee, werkte op die manier bij mij goed!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 15:51 #1337442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste mensen, Ik denk dat
Beste mensen,

Ik denk dat ik dat punt 4 op bladzij 5 in eerste instantie niet goed heb begrepen en daardoor niet goed heb geïnterpreteerd. Zoals ik het nu lees neemt de tweede handzender inderdaad de plaats van de eerste in als ik met knop C niet een andere (lees volgens mij tweede) plek voor handzender twee kies. Ik zal het vanmiddag uitproberen.

Aanvulling: Het is gelukt. Je moet de door Andre aangewezen handleiding gebruiken (helaas niet die van Bart want die is voor Guard Alarm II) en bij punt 4 op bladzijde 5 na de genoemde handelingen een nieuw vrij kanaal kiezen door op knop C nogmaals één of twee keer te drukken om een vrij kanaal (twee of drie, kanaal één is al bezet) te kiezen om de tweede of derde handzender daarvoor te (her)programmeren. Kies je het kanaal waarvan LED één, twee of drie reeds knippert, dan betekent dat, dat daar reeds een handzender is geprogrammeerd en als je dit kanaal dan toch kiest, wordt dit overschreven door de (nieuwe/andere) handzender die je op dat moment programmeert. Kies je een vrij kanaal dan wordt de nieuwe handzender er bij geprogrammeerd en kun je ze alletwee of drie gebruiken. Dit kan tot drie handzenders worden gedaan.
Ik hoop dat het nu ook voor anderen duidelijk is, voor mij in ieder geval wel. Een bedankje voor de adviseurs op het forum en ook de verkoper John die ook op dit draadje reageerde.

Moderators: Jerry Stam