Remmen ontluchten na vervanging van remleiding. Volvo 940 1992 D24TIC
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2011 14:38 #1089649
door V700 register
Remmen ontluchten na vervanging van remleiding. Volvo 940 1992 D24TIC is gemaakt door V700 register
Hallo alemaal,
Ik heb gezocht op het forum en vind veel posts ivm remmen ontluchten maar niets dat me echt verder helpt.
Ik heb men rem schijven vervangen en tijdens de test rit brak 1 van men ruberen rem lijdingen nu heb ik ze ale 4 vervangen maar het ontluchten loopt niet zo vlot als verwacht.
Ik heb samen met men vader de 4 kanten ontlucht door eerst te pompen en dan het ventiel open te zetten (RA - LA - LV - RV) maar hij blijft slecht remmen.
Als ik het rem pedaal induw hoor ik ook alsof het pedaal lucht blaast ik weet niet in hoeverre dit normaal is.
We hebben geen speciaalontluchtings aperatuur.
Heeft iemand noch ideen ?
mvg,
sebastien
Ik heb gezocht op het forum en vind veel posts ivm remmen ontluchten maar niets dat me echt verder helpt.
Ik heb men rem schijven vervangen en tijdens de test rit brak 1 van men ruberen rem lijdingen nu heb ik ze ale 4 vervangen maar het ontluchten loopt niet zo vlot als verwacht.
Ik heb samen met men vader de 4 kanten ontlucht door eerst te pompen en dan het ventiel open te zetten (RA - LA - LV - RV) maar hij blijft slecht remmen.
Als ik het rem pedaal induw hoor ik ook alsof het pedaal lucht blaast ik weet niet in hoeverre dit normaal is.
We hebben geen speciaalontluchtings aperatuur.
Heeft iemand noch ideen ?
mvg,
sebastien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2011 15:38 #1334612
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veel doorpompen
door de nippel open te draaien, slang omhoog naar opvangpot op het dak. Lucht gaat nooit naar beneden. Nippel openhouden.
En doorpompen. Het verste beginnen (LA)
Eventueel kan je, als de olie toch al vers is, het slangetje direct in het reservoir hangen.
Motor laten lopen voor een makkelijke remwerking.
Je kan dit in je eentje doen !
Doordat je wel 30 keer kan doorpompen komt de lucht echt wel eruit.
Succes, Rolf
En doorpompen. Het verste beginnen (LA)
Eventueel kan je, als de olie toch al vers is, het slangetje direct in het reservoir hangen.
Motor laten lopen voor een makkelijke remwerking.
Je kan dit in je eentje doen !
Doordat je wel 30 keer kan doorpompen komt de lucht echt wel eruit.
Succes, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2011 16:41 #1334617
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zomaar
Aan iedereen:
Maakt het uit als er ABS op de auto zit?
Maakt het uit als er ABS op de auto zit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2011 20:53 #1334636
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jazeker maakt dat uit want
Jazeker maakt dat uit want daar zit zo'n !@#$%^^&* ABS pomp tussen, krijg je alleen fatsoenlijk ontlucht met zo'n speciale pulserende luchtketel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2011 14:52 #1334710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AHA
Dat dacht ik al....
Dus kijk even op er abs op zit.
Dus kijk even op er abs op zit.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2011 15:06 #1334711
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic servo
De servo kan lucht blazen. Geen servo werking geeft slecht remmen.
Test de servo of er voldoende onderdruk inzit na een stukje rijden door voorzichtig(ook al gaat het zwaar) de afzuigklep eraf te trekken. Je moet een luide plop horen dan zit er goed vacuum in de servo.
Doe hetzelfde na een paar keer(niet te vaaak) rem intrappen bij stilstand. Dan moet je nog onderdruk hebben.
Zo niet servo overleden en vervangen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je vacuumpomp niet afzuigt maar dan zou je geen gesis oeten horen bij het remmen.
Test de servo of er voldoende onderdruk inzit na een stukje rijden door voorzichtig(ook al gaat het zwaar) de afzuigklep eraf te trekken. Je moet een luide plop horen dan zit er goed vacuum in de servo.
Doe hetzelfde na een paar keer(niet te vaaak) rem intrappen bij stilstand. Dan moet je nog onderdruk hebben.
Zo niet servo overleden en vervangen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je vacuumpomp niet afzuigt maar dan zou je geen gesis oeten horen bij het remmen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2011 15:10 #1334712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je geen ABS hebt is er
Als je geen ABS hebt is er ook nog kans dat je met het ontluchten (pedaal tot de bodem trappen) de hoofdremcilinder om zeep hebt geholpen.
dat is de reden dat ik toch maar zo'n setje heb gekocht dat luchtdruk op je rempotje zet.
dat is de reden dat ik toch maar zo'n setje heb gekocht dat luchtdruk op je rempotje zet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2011 20:39 #1334732
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic potje op het dak??
Hoi Sebastian
Die tip van het ontluchtingspotje op het dak zetten lijkt me riskant.
Ik ben altijd gewaarschuwd dat gemorste remolie de lak aantast!
Zet het potje dan maar op een keukentrap naast de auto.
Mijn ontluchtings set zuigt
Dus via een slangetje vanuit de ontluchtingsnippels.
Jaap
Die tip van het ontluchtingspotje op het dak zetten lijkt me riskant.
Ik ben altijd gewaarschuwd dat gemorste remolie de lak aantast!
Zet het potje dan maar op een keukentrap naast de auto.
Mijn ontluchtings set zuigt
Dus via een slangetje vanuit de ontluchtingsnippels.
Jaap
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-10-2011 22:02 #1334739
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic The easy way
Ik heb het nog VEEEL simpeler gedaan, bij mijn eigen 740 GLT MET ABS!
Voor de APK moesten de 2 voorste remleidingen vervangen worden, die zaten alleen volledig vastgero(es)t en dus de hele koperen leiding ook gelijk maar vervangen.
Hoe ik heb ontlucht? GEEN enkele keer het pedaal aangeraakt, motor uit.Het remolie reservoir echt tot ver boven maximaal opgevuld.Paar meter doorzichtige leiding (BV voor de ruitenwisser vloeistof), die op de open gedraaide nippel van de remklauw gedrukt en met DE MOND aan de lange leiding zuigen, op een gegeven moment zie je de vloeistof en luchtbelletjes wel verschijnen in je meterslange leiding, vaak gaat dan door de zwaartekracht en de wetten van aangesloten leidingen de vloeistof vanzelf door de leiding stromen en komt dan op een gegeven moment aan het einde van je meterslange leiding, KLAAR, is ontlucht.
Andere zijkant precies hetzelfde, KLAAR, helemaal ontlucht, (Controleer nog wel een paar het remoliepeil in het reservoir) motor starten en even drukken op het pedaal, perfect, prachtige pedaal druk en maar een testrondje: remt PERFECT.
Naar de APK, klaar, leidingen en alles goed gekeurd!
Groeten,Gerben
Voor de APK moesten de 2 voorste remleidingen vervangen worden, die zaten alleen volledig vastgero(es)t en dus de hele koperen leiding ook gelijk maar vervangen.
Hoe ik heb ontlucht? GEEN enkele keer het pedaal aangeraakt, motor uit.Het remolie reservoir echt tot ver boven maximaal opgevuld.Paar meter doorzichtige leiding (BV voor de ruitenwisser vloeistof), die op de open gedraaide nippel van de remklauw gedrukt en met DE MOND aan de lange leiding zuigen, op een gegeven moment zie je de vloeistof en luchtbelletjes wel verschijnen in je meterslange leiding, vaak gaat dan door de zwaartekracht en de wetten van aangesloten leidingen de vloeistof vanzelf door de leiding stromen en komt dan op een gegeven moment aan het einde van je meterslange leiding, KLAAR, is ontlucht.
Andere zijkant precies hetzelfde, KLAAR, helemaal ontlucht, (Controleer nog wel een paar het remoliepeil in het reservoir) motor starten en even drukken op het pedaal, perfect, prachtige pedaal druk en maar een testrondje: remt PERFECT.
Naar de APK, klaar, leidingen en alles goed gekeurd!
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 00:38 #1334777
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic da's ook riskant
Hoi Gerben,
Je bent er heelhuids van afgekomen, dus zo kan het ook.
Ik geloof dat er op de verpakking van de remolie staat dat het BEHOORLIJK giftig is, dus ik ga jouw methode niet nadoen, net zomin als het potje op het dak.
Jaap
Je bent er heelhuids van afgekomen, dus zo kan het ook.
Ik geloof dat er op de verpakking van de remolie staat dat het BEHOORLIJK giftig is, dus ik ga jouw methode niet nadoen, net zomin als het potje op het dak.
Jaap
Moderators: Jerry Stam