aircolampje 945 lpt knippert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 23:23 #1089421 door V700 register
aircolampje 945 lpt knippert is gemaakt door V700 register
Beste mensen, vrijdag j.l. reed ik met mijn 945 naar Nijmegen, de zon kwam op en de buitentemperatuur steeg, stond in de file voor de Waalbrug toen mijn blauwe aircolampje begon te knipperen. Ik rij feitelijk altijd met de airco aan, heb het nog niet eerder zien knipperen.
S 'middags voor terugreis gestart, gewoon weer airco lampje aan, ra ra wat was hier aan de hand. Airco werkt prima, druk is goed.
Enog ideen wat hier aan de hand kan zijn ?? moet ik eriets mee ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 06:36 #1333052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even
uitlezen Ed. Je hebt toch OBD op die auto zitten ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 08:41 #1333059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij
De ECC kan wel uitgelezen worden maar niet via OBD. Het lampje rondom het knopje geeft mbv knippercodes de storing aan. <a href="/node/8601" target="_blank">Hier</a> staat de procedure, let op dat de juiste stand van de knoppen in de tekst beschreven staat en niet overeenkomt met de plaatjes. Heeft mij even zoeken gekost.De late 940  (vanaf modeljaar '95 ?)heeft wel een OBD2 stekker maar de foutcodes die hij aangeeft zijn eigenlijk hetzelfde als de knippercodes bij de oudere 940's met het kastje bij de veerpoot. Je kunt die dus niet met een OBD2 uitleesapparaat uitlezen. Wat je uit kunt lezen via die stekker (met een custom kastje voor de codes) zijn injectie (ECU), ontsteking (EZK), cruise control en ABS.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 23:28 #1333176 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knippert niet meer
Ach hij knippert neit meer, maar ik was benieuwd of iemand dit fenomeen kent ?
Heb wel eens dat de gasdruk te laag is, maar nooit eerde het lampje zien knipperen.

Mijn gedachte was dat de airco door verschillende waardes in de war raakt, in de file hardstikke warm, maar verder buitenlucht koel e, zon op de cabine met de sensor.
Kan dat, of speelt mijn fantasie me nu parten....

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 23:35 #1333177 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Bekend
De vorige 940 met ECC knipperde ook wel eens na de wasstraat, heb het altijd genegeerd. De airco/ecc heeft altijd prima gewerkt. Als het niet ieder dag is gewoon negeren lijkt mij.
Groeten. Chris

Moderators: Jerry Stam