Ervaringen met Goodyear Vector 4 seasons banden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 21:16 #1089416 door V700 register
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Goodyear Vector 4 seasons banden ? Ik denk er aan daar een setje van aan te schaffen. Ik heb nu rondom Vredestein Quatrac 3, na 55dkm zitten die voor iets boven de 4mm profieldiepte en achter iets daaronder. De bedoeling is die over te zetten op de LM velgen en daar volgende zomer op verder te rijden (tot 2mm). Ik ben de drukte qua winterbanden graag even voor :)
Ik ga niet op wintersport maar wil wel in de winter naar (noord)Duitsland kunnen zonder wisselen. Bovendien zijn banden die wat beter geschikt zijn voor sneeuw (dan zomerbanden) wel fijn voor in Nederland, zo is in de laatste twee winters wel gebleken. Ik kijk nu naar de Goodyears omdat die wat beter schijnen te presteren op slijtage en brandstofverbruik. Maar, zoals gezegd, ben ik benieuwd naar de ervaringen hier met die Goodyears. So, please bring it on !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 00:38 #1333050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Henk,   Zowel onder
Beste Henk,

Zowel onder onze 940 als onder VW Sharan voldoen ze uitsteken. Onder de Sharan ook die Quatracs gehad. Die sleten harder. Ik heb nog Duitse testrapporten van de Duitse tegenhanger van ANWB. Kan ik je sturen. Daarop worden punten uitgedeeld voor vanalles en nogwat. Ieder mag voor zich bepalen wat hij het meest belangrijk vindt. Natte/droge wegligging; geluid/duurzaamheid etc.
Ik ben tevredener over de Goodyears dan over de Vredesteins. Overigens rijd ik zakelijk een BMW met zomerbanden, die ik moest laten staan bij een beetje sneeuw. Zowel Quatrac als Vector reden lachend weg. Op dat vlak volgens mij weinig onderscheid.

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 06:54 #1333056 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re: Ervaringen met Goodyear Vector 4 seasons banden
In het verleden werden er in het seizoen winterbanden onder de auto van mijn vrouw gezet. Zij rijdt echter weinig km’s en daarom is er, mede op advies van de garagehouder, gekozen voor Goodyear Vector 4 seasons. Deze banden bevallen uitstekend. Niet vergelijkbaar met de " echte " winterbanden maar zo voldoen erg goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 08:51 #1333063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat geeft wel vertrouwen, zeker als ook het (praktijk)vergelijk gemaakt kan worden door anderen die ook de Quatracs geprobeerd hebben. Slijtage zou voor mij ook een reden zijn om over te stappen, goed om te horen dat de Goodyears ook op de andere zaken voldoen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2011 19:44 #1333254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic scans in email
Henk,
De gevraagde scans zitten in je mailbox.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2011 20:13 #1333261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk eens op
Kijk eens op autobandenmarkt.nl daar heb ik zelf goede ervaring mee en de banden zijn daar niet duur. Je kunt de banden laten bezorgen bij je thuis of bij een montagepartner. Op die site kun je ook de testgegevens vinden van de adac en andere test instituten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2011 21:01 #1334639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag
Vandaag de Vectors laten monteren bij Kuil Banden in Engelbert bij Groningen. De Quatracs hebben het ruim 55dkm uitgehouden. Achter gek genoeg meer versleten dan voor. Achter denk ik nog 3-4mm profiel over, voor 5-6mm. T zal de drukte wel geweest zijn, maar de organisatie bij Kuil loopt niet vlekkeloos en je moet zelf heel goed opletten dat ze de juiste dingen doen. Ze zijn ook niet duur, maar goed. Afgelopen zaterdag had ik een afspraak voor montage maar ben ik onverrichter zake teruggegaan (Heerenveen-Groningen-Heerenveen, 2 uur en 130km) omdat de bestelde banden niet voorradig leken. Maandag werd ik gebeld dat ze zaterdag over het hoofd zijn gezien en toen ook al aanwezig waren. Vandaag dus maar weer heen geweest. Plan was de Quatracs over te zetten op de LM velgen om ze in de zomer "op te rijden" en de Vectors op de stalen velgen te zetten voor komende winter. De Quatracs achter bleken slechter dan gedacht en besloten alleen de voorbanden op de LM velgen te zetten. Er waren 3 man tegelijk bezig met mijn banden, waarbij naar zojuist bleek dat één voorband en één achterband om mijn LM velgen zijn gezet. Ik heb dit zelf ook over het hoofd gezien, maar met die banden die ik nu mee heb gekregen kan ik niets omdat de profieldiepte verschilt. Ze hadden me gematst met montage op de LM velgen omdat ik zaterdag ook voor niets was gekomen. Achteraf gezien hoefde ik dus gelukking niet te betalen voor montage van de verkeerde banden. Anyway, dat was de frustratie, ik houd jullie op de hoogte mbt de Vectors.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2011 14:05 #1334701 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet gek

henk 940LPT schreef : Achter gek genoeg meer versleten dan voor.

Ik vind het niet vreemd dat de aangedreven banden harder slijten dan de niet-aangedreven. Tenzij je een bochtenridder bent en daardoor je voorbanden schuin afslijt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2011 15:52 #1334713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andersom
Bij mij was het andersom. Heb bijna 70kkm op Goodyear Eagle banden gereden. Voor waren de slijtblokjes aan de beurt, achter nog twee milimeter extra over. En nee, ik ben geen bochtenridder.
De nieuwe banden zijn een verademing. We hebben het nooit goed kunnen vinden met de Goodyears. Er zat een kleine hoogteslag. Ja, veel ruzie over gehad met de leverancier en dat wil ik hier niet nogmaals ophalen.
Hoogteslag went, maar als je daarna op 4 ronde banden rijdt weet je weer wat je gemist hebt al die tijd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2011 16:16 #1334714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat is ook zo, jij had (flinke) hoogte slag problemen met Goodyear. Ik heb daar gelukkig nog niets van gemerkt. Het aanbod van 4-seizoensbanden die met redelijke tot goede scores uit de testen komen is erg beperkt. Als je geen Vredestein wilt, kom je (haast) automatisch bij de Goodyear uit.Overigens ben ik (ook) geen bochtenridder en ook niet iemand die bij optrekken de stenen uit de straat trekt. Misschien heb ik mijn bandenspanning niet helemaal goed genoeg in de gaten gehouden, maar ik kan toch geen overduidelijk vreemd slijtagepatroon vinden.

Moderators: Jerry Stam