carterventilatie olie afvoer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ivm de olie spugende auto bij hoge toeren de volgende vraag.
Op de oil trap (zwarte doosje) zit helemaal onderaan een afvoer naar het motorblok.
Hierdoor moet de olie weg lopen. Dit gebeurd nu dus niet.
Ik heb de kanalen in het blok voor zo ver mogelijk helemaal schoongemaakt. 12 cm diepDe olie afvoer blijft echter niets doorvoeren. Zelfs met bijna 6 bar aan perslucht er op geen doorgang.Kan het zijn dat deze afvoer meganisch wordt aangezogen en bij stilstand dus niet drij is?
Ik ben de heldag al bezig om het open te krijgen met prikkers, ijzerdraad ect ect. zonder succes.
De overige openingen zijn alle vrij.
Dank voor het meedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bron: VADIS - Sectie 23, Constructie en werking, 23 Brandstofsysteem, Subsystemen en onderdelen, Benzinedamp-afzuigsysteem - Sectie 25, Diagnose-informatie, 25 Inlaat- en uitlaatsysteem, Benzinedamp- afzuigsysteem testen Is er niet iets dergelijks over het PVC? Heb helaas geen werkende Vadis:-(
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook als je in het onderste gat perslucht zet moet je in het rechts ervan de perslucht voelen. Dan pas is de ventilatie los.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dirk342 schreef : moet gewoon los zijn, is tie bij een 850 ook en zijn (basis) eigenlijk dezelfde blokken. Als je op de achterste aansluiting, waar de oiltrap dus opgeschoven zit, perslucht zet en je draait je vuldop eraf moet je de lucht kunnen voelen.
Ook als je in het onderste gat perslucht zet moet je in het rechts ervan de perslucht voelen. Dan pas is de ventilatie los.
Helaas ik heb echt alles geprobeerd maar ik krijg het niet open.
Pielen Prikken Porren 4 spuitbussen remreiniger, 6 bar.... offfffff
vanaf 9:00 uur vanmorgen tot nu bezig geweest.
Alles zit er nu weer op maar ik weet het niet meer........
960 2.5 24v 1997 Automaat Estate
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.vpcuk.org/forums/showthread.php?t=25817
De olie retour komt hierbij te vervallen.
Ik moet de huidige oil tank verwijderen en het gat in het blok en de dikkeslang boven mijn carter samenvoegen en naar deze tank afvoeren.
De 960 heeft alleen geen slang aansluiting op de kleppendeksel en de 850 wel. De 960 heeft een gat in het blok waar de tank op gedrukt zit.
De afvoer (uitgang oil catch tank) komt weer op de inlaat vlamdover.
Ik heb er nu tijdelijk een zelfgemaakte tank tussen zitten (appelmoes pot)
Het probleem nu is alleen dat de originele tank op een gegeven moment helemaal vol loopt en dit de ventilatie verstopt.
Flushen zou kunnen maar ik betrwijfel of die verstopping er uit gaat.Verder krijg ik ook negatief advies voor de flush. Het maakt dingen los die je niet in de Olie kanalen wilt hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet alle 850's hebben die slangaansluiting hoor. De oudere types zijn allemaal zonder en werkt het exact hetzelfde als de 960's.mvdijck schreef : ....De 960 heeft alleen geen slang aansluiting op de kleppendeksel en de 850 wel...
- V700 register
- Nieuw lid
-
1 week levertijd en minder dan de helft wat ze hier kosten :)Morgen de Jam pot verwijderen en deze plaatsen.
Wel een mooi dingetje om te zien.
Zie mijn nieuwe onderwerp! met foto's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Blaas je dat door met olievuldop op zijn plek, of niet?mvdijck schreef : De olie afvoer blijft echter niets doorvoeren. Zelfs met bijna 6 bar aan perslucht er op geen doorgang.Kan het zijn dat deze afvoer meganisch wordt aangezogen en bij stilstand dus niet drij is?
Je kan er wel lucht in blazen, maar dat moet er ook uit kunnen natuurlijk.....
Mijn carterventilatie laat ook niets door, tot ik de vuldop verwijder, dan is er ineens niks aan de hand.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zit echt verstopt. Voor nu kan ik tijdelijk met een oil catch tank wel vooruit. Maar ik wil wel het probleem een keer goed oplossen. Dus carterpan er onderuit en schoonmaken. De verstopping van ondere verwijderen.