Volvo 940 aan het klaarmaken voor Amsterdam-Dakar rally 2011! al het advies is welkom! Thanks

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2011 22:42 #1089401 door V700 register
Hallo!
Voor de Amsterdam- Dakar Challenge 2011, die 5 november aanstaande van start gaat, heb ik met 2 vrienden een Volvo 2.3 l uit 1992 gekocht om dit varkentje te wassen! Nu heb ik graag wat advies nodig om deze auto goed te prepareren om dit zonder al te veel moeite te gaan doen. Denk dan aan of er speciale veren onder moeten enzovoort enzovoort. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Alvast super bedankt!

We gaan deze challenge niet alleen voor de lol rijden maar ook voor een goed doel! Alle beetjes helpen dus mee (naast jullie goede advies ;-)! Als je iets wilt doneren in vorm van een onderdeel of wellicht geld kunt u mij altijd mailen! Als u interesse heeft zal ik u verder bijpraten en als u dat wilt meer informatie toe sturen en/of een uitnodiging geven voor onze netwerkborrel 22 oktober aanstaande in Utrecht of 29 oktober te Bakel.

Either way... ik hoor/lees graag van jullie!

Thanks!

Met vriendelijke groet,

Rene huiberts
<a href="mailto:renehuiberts@hotmail.com">renehuiberts@hotmail.com

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 06:54 #1332919 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re: Amsterdam - Dakar

renehuiberts schreef : Nu heb ik graag wat advies nodig om deze auto goed te prepareren om dit zonder al te veel moeite te gaan doen. 

Het bovenstaande lezende en alle goede bedoelingen ten spijt + het feit dat ik er geen verstand van heb, in mijn beleving kost zoiets voorbereiden toch meer tijd dan 4 weken. Ik wens jullie dan ook veel succes...................Of gaan jullie pas op 5 november 2012 weg?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 14:15 #1332955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon
met een standaard auto is natuurlijk pas ècht stoer. Anders begrijp ik de korte voorbereidingstijd niet helemaal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 15:26 #1332957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een goede beurt..
doet wonderen.
Een goede staat van onderhoud, houdt je het langste aan de gang.
Kijk naar de staat van de dynamo, de rubbers de slangen de ophanging koelsysteem etc etc .
En dan wat onderdelen meenemen  zoals
  • Gevarendriehoek
  • Verbanddoos
  • Sleepkabel
  • Brandblusapparaat
  • Medicijen
  • Reserve-bougies
  • Reserve-zekeringen
  • Reservelampen
  • Ventilatorriemen
  • Jerrycan met benzine
  • Blik motorolie
  • Gereedschapset
  • Krik
  • Wielsleutel
  • Wielblok
  • Zaklantaarn.
Voor de rit testen
  • Remmen
  • Banden
  • Reserveband
  • Verlichting
  • Accu
  • Knipperlichten
  • Waarschuwinslampen
  • Ruitewissers(rubbers)
  • Olie
  • Koelwater
 Vergeet startmotoren etc die moet je van te voren hebben nagekeken.
Aanduwen of -trekken kan altijd.
Op de Amsterdam Dakar wewbsite staat vast nog wel het e.e.a.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 17:48 #1332968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wytze
En volg even het topic van Wytze, maar volgens mij is dit allemaal een grapje Parijs-Dakar en 4 weken mwoehaha...

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 17:56 #1332971 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re: Wytze
Daarom vroeg ik in een eerdere reactie al of er niet 5 november 2012 bedoeld werd.Wytze is al even bezig en ik heb de indruk dat hij wel weet waar hij mee bezig is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 19:51 #1332986 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaan met die baksteen
740 of 940?

Leuk man, met een auto van 500 euro zo'n tocht gaan maken is pas avontuur... Doet me denken aan mijn vroegere vakanties; ( o.a. in Venezuela) geen eindeloze/ jarenlange voorbereidingen, geen vragen over elke schroef of accessoire die je  in de auto wil draaien of welke speaker nou het beste is....Even hier een paar tips en GAAN!
Doen!
Je zult zien, ook de best geprepareerde autos kunnen vette pech hebben onderweg en het is natuurlijk dubbel kicken als jij met je  barrelauto wél de eindstreep haalt!
Ik heb nog wel een reserve radiator, een koplamp een startmotor, en zal nog eens verder zoeken of iets nuttigs vind...
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 19:59 #1332989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thatś the spirit
Gewoon doen! Volvorijders zijn niet zo van die risiconemers over het algemeen. Je kunt best in 4 weken zoiets  voorbereiden. Niet alles hoeft doodgeorganiseerd te worden. En ja soms gaat het mis. Je hoeft niet 7 wielen en een startmotor en 25 vriemen en  en nog een hallsensor . Zal ik een een geheim verklappen...er zijn hier mensen die een heel huis op wielen meenemen. tsssk.... zeker bang dat ze in frankrijk geen woningen hebben.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2011 20:10 #1332993 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ff stelen

rudiger schreef : Ik heb nog wel een reserve radiator, een koplamp een startmotor, en zal nog eens verder zoeken of iets nuttigs vind...
Succes!

<div class="content">Hmm, die mag je anders ook wel aan Mij geven hoor! hihi.
Met alle Respect voor de TopicStarter, die zowiezo een grooots enthiuosasme laat zien en een groot avontuur aan wil gaan, is 4 weken voorbereiden...en met een standaard Auto zo'n rit te gaan doen..tochwel erg ..aan de optimistische Kant.
Zelfs een knotsgekke deur als Ik, (Gerben) zou zoiets nog niet eens in mijn hoofd halen. (Nee, ik zou zoiets met een Standaard Suziki Alto'tje gaan doen ;) )
Kijkend naar Wytze, die echt Goed Voorbereid is en hier wel meer dan een JAAR mee bezig is en ook Groootse aanpassingen aan zijn wagen heeft gedaan, Ja, Dat is voorbereiden en Ja, die heeft een grootse kans van Slagen.
Natuurlijk ben ik bereid mijn "steun" te geven, maar ook ik heb mn "twijfels"...
Mochten jullie het toch van plan zijn te gaan doen over 4 weken:* Allee mogelijke Success toegewenst van de hele wereld.* Probeer de opslag loods van Rudiger leeg te halen voor Reserve onderdelen (Ik heb desnoods het adres wel voor je, moet je snachts er ff heen gaan)* Geef de Volvo veel Complimentjes tijdens het rijden, vindt ie fijn en hierdoor blijft ie net wat langer doorfunctioneren, misschien genoeg om de eindstreep te halen.
* Controleer alle basisdingen, Remmen, Rubbers, Ophanging, Assen, Banden..etc
*Ik zou niet op LM velgen gaan rijden...
*Zet er ook goede Banden onder, of desnoods extra banden of velgen meenemen om om te kunnen wissellen bij ERG verschillend terrein. (zand, modder, asfalt, regen)
* Geef de motor een goed beurtje, met GOEDE olie voor de rit, neem natuurlijk een kan of 5 olie extra mee voor onderweg
* Wat kleine reserve onderdeeltjes:Wit brandstofpomprelais (vaak boosdoener voor afslaan motor)BDP Sensor.Lampjes e.dV-snaren.Dynamo, startmotor.Een schepEen opblaaskussen (voor als je wagen vast zit in het zand)Extra banden.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2011 20:26 #1332997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic o ja de link...
Voor de echte durfals!
<a href=" www.amsterdamdakar.nl/FAQ.aspx "> www.amsterdamdakar.nl/FAQ.aspx

hejeuch Gerben, e.e.a. past toch niet op je diesel? Maaaruch, het onderdelenmagazijn is na diefstal van een boot ietsie pietsie beter beveiligd. Daardoor kun je nu, een BN-er worden in zeer korte tijd !...

Heheh...

Moderators: Jerry Stam