Volvo 940 aan het klaarmaken voor Amsterdam-Dakar rally 2011! al het advies is welkom! Thanks
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de Amsterdam- Dakar Challenge 2011, die 5 november aanstaande van start gaat, heb ik met 2 vrienden een Volvo 2.3 l uit 1992 gekocht om dit varkentje te wassen! Nu heb ik graag wat advies nodig om deze auto goed te prepareren om dit zonder al te veel moeite te gaan doen. Denk dan aan of er speciale veren onder moeten enzovoort enzovoort. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Alvast super bedankt!
We gaan deze challenge niet alleen voor de lol rijden maar ook voor een goed doel! Alle beetjes helpen dus mee (naast jullie goede advies
Either way... ik hoor/lees graag van jullie!
Thanks!
Met vriendelijke groet,
Rene huiberts
<a href="mailto:renehuiberts@hotmail.com">renehuiberts@hotmail.com
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Het bovenstaande lezende en alle goede bedoelingen ten spijt + het feit dat ik er geen verstand van heb, in mijn beleving kost zoiets voorbereiden toch meer tijd dan 4 weken. Ik wens jullie dan ook veel succes...................Of gaan jullie pas op 5 november 2012 weg?renehuiberts schreef : Nu heb ik graag wat advies nodig om deze auto goed te prepareren om dit zonder al te veel moeite te gaan doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een goede staat van onderhoud, houdt je het langste aan de gang.
Kijk naar de staat van de dynamo, de rubbers de slangen de ophanging koelsysteem etc etc .
En dan wat onderdelen meenemen zoals
- Gevarendriehoek
- Verbanddoos
- Sleepkabel
- Brandblusapparaat
- Medicijen
- Reserve-bougies
- Reserve-zekeringen
- Reservelampen
- Ventilatorriemen
- Jerrycan met benzine
- Blik motorolie
- Gereedschapset
- Krik
- Wielsleutel
- Wielblok
- Zaklantaarn.
- Remmen
- Banden
- Reserveband
- Verlichting
- Accu
- Knipperlichten
- Waarschuwinslampen
- Ruitewissers(rubbers)
- Olie
- Koelwater
Aanduwen of -trekken kan altijd.
Op de Amsterdam Dakar wewbsite staat vast nog wel het e.e.a.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuk man, met een auto van 500 euro zo'n tocht gaan maken is pas avontuur... Doet me denken aan mijn vroegere vakanties; ( o.a. in Venezuela) geen eindeloze/ jarenlange voorbereidingen, geen vragen over elke schroef of accessoire die je in de auto wil draaien of welke speaker nou het beste is....Even hier een paar tips en GAAN!
Doen!
Je zult zien, ook de best geprepareerde autos kunnen vette pech hebben onderweg en het is natuurlijk dubbel kicken als jij met je barrelauto wél de eindstreep haalt!
Ik heb nog wel een reserve radiator, een koplamp een startmotor, en zal nog eens verder zoeken of iets nuttigs vind...
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Hmm, die mag je anders ook wel aan Mij geven hoor! hihi.rudiger schreef : Ik heb nog wel een reserve radiator, een koplamp een startmotor, en zal nog eens verder zoeken of iets nuttigs vind...
Succes!
Met alle Respect voor de TopicStarter, die zowiezo een grooots enthiuosasme laat zien en een groot avontuur aan wil gaan, is 4 weken voorbereiden...en met een standaard Auto zo'n rit te gaan doen..tochwel erg ..aan de optimistische Kant.
Zelfs een knotsgekke deur als Ik, (Gerben) zou zoiets nog niet eens in mijn hoofd halen. (Nee, ik zou zoiets met een Standaard Suziki Alto'tje gaan doen
Kijkend naar Wytze, die echt Goed Voorbereid is en hier wel meer dan een JAAR mee bezig is en ook Groootse aanpassingen aan zijn wagen heeft gedaan, Ja, Dat is voorbereiden en Ja, die heeft een grootse kans van Slagen.
Natuurlijk ben ik bereid mijn "steun" te geven, maar ook ik heb mn "twijfels"...
Mochten jullie het toch van plan zijn te gaan doen over 4 weken:* Allee mogelijke Success toegewenst van de hele wereld.* Probeer de opslag loods van Rudiger leeg te halen voor Reserve onderdelen (Ik heb desnoods het adres wel voor je, moet je snachts er ff heen gaan)* Geef de Volvo veel Complimentjes tijdens het rijden, vindt ie fijn en hierdoor blijft ie net wat langer doorfunctioneren, misschien genoeg om de eindstreep te halen.
* Controleer alle basisdingen, Remmen, Rubbers, Ophanging, Assen, Banden..etc
*Ik zou niet op LM velgen gaan rijden...
*Zet er ook goede Banden onder, of desnoods extra banden of velgen meenemen om om te kunnen wissellen bij ERG verschillend terrein. (zand, modder, asfalt, regen)
* Geef de motor een goed beurtje, met GOEDE olie voor de rit, neem natuurlijk een kan of 5 olie extra mee voor onderweg
* Wat kleine reserve onderdeeltjes:Wit brandstofpomprelais (vaak boosdoener voor afslaan motor)BDP Sensor.Lampjes e.dV-snaren.Dynamo, startmotor.Een schepEen opblaaskussen (voor als je wagen vast zit in het zand)Extra banden.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.amsterdamdakar.nl/FAQ.aspx "> www.amsterdamdakar.nl/FAQ.aspx
hejeuch Gerben, e.e.a. past toch niet op je diesel? Maaaruch, het onderdelenmagazijn is na diefstal van een boot ietsie pietsie beter beveiligd. Daardoor kun je nu, een BN-er worden in zeer korte tijd !...
Heheh...