winterbanden onder een 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je de zoekfunctie (veld linksboven) al gebruikt en gezocht op 'winterbanden'?
My 2cts.: In de sneeuw is het verschil enorm; het verschil tussen blijven staan slippen en gewoon zonder moeite wegrijden. Ook wil de wagen veel minder driften in de sneeuw (eigenlijk wel jammer ). Ik ben sinds 2 jaar bekeerd.
Bij ijs en regen scheelt het veel minder.
- Anne Pronk
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die waren toen helaas niet meer te krijgen. Toen heb ik 3 zakken zand en een zware plaat staal achterin gelegd. Zeg maar een kleine 100 kilo. Toen ging het wegrijden in de sneeuw veel beter.
Het sturen ging al goed want die zware diesel voorin zorgt voor genoeg druk op de banden.
Verder gewoon anticiperen en rustig rijden.
Zo ben ik de winter door gekomen. Ik weet nog niet of ik dit jaar winterbanden aan ga schaffen. Denk het wel. Ik rij 25.000 per jaar en de zomerbandjes die vorige winter nog erg goed waren zijn nu bijna af.
gewicht achterin bij sneeuw is altijd aan te bevelen. Wel vastzetten natuurlijk. Anders krijg je het spul bij een aanrijding in je nek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/40693" target="_blank" onclick="window.open(' www.volvo700vereniging.nl/node/40693 ','','');return false;">Hier zijn er al 2 van de benodigde 4!
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Vooral op sneeuw is het verschil echt ongelofelijk te noemen, waarbij je op je zomerbandjes de bocht om glibbert kan je nu strak de bocht door/om.
Uitbreken/wegglijden van de achterkant (driften) is ook verleden tijd.
(Dat het driften niet meer kan is wel jammer, kon op de zomerbandjes zo leuk de rotondes om heen driften..prachtig!)
Dit jaar gaan er zekerdeweten weer winterbandjes omheen.
Wat ik wel heb gemerkt: Breekt de achterkant Toch uit, op winterbandjes, dan is dat een stuk ERGER dan je hebt op zomerbandjes, bijna niet meer te corrigeren!! ben zo een keertje bijna, achteruit, de vaart in gereden, ging de bocht om (met wat te veel snelheid) en de achterkant brak dus uit, op winterbandjes op verse sneeuw, gelijk 180 graden rond en achteruit de berm/vaart in. oef! Terwijl je op zomerbandjes veel makkelijker kan corrigeren!
Heb ik ook gemerkt met Express de achterkant uit te laten breken op het industrieterrein, het is een stuk moeilijker te corrigeren dan op zomerbandjes!
Vond ik heel apart.
Maar dr gaan zekerdeweten weer winterbandjes onder!
De rijbaarheid word zoveel verbeterd op winterbandjes.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die quote kan ik helemaal beamen.gerryberrie schreef : Ik ben ook helemaal over op Winterbanden, eerst gewoon lekker doorgereden op Zomerbandjes..maar wat een ellende...daarna Winterbanden eronder gezet (gloednieuwe) en WAT EEN VERSCHIL!
Vooral op sneeuw is het verschil echt ongelofelijk te noemen, waarbij je op je zomerbandjes de bocht om glibbert kan je nu strak de bocht door/om.
Let wel als je tweede hands winterbanden koop dat ze minimaal 4 mm hebben. Anders helpt het nog niks..
<a href=" winterbanden.blogspot.com/2010/02/minima...nterbanden-niet.html "> winterbanden.blogspot.com/2010/02/minima...nterbanden-niet.html