Remslangen voorzijde vervangen
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 17:20 #1089203
door Gerben Mol
Remslangen voorzijde vervangen is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
De remslangen aan de voorzijde van mijn 16V zijn APK Afkeur.
Goed, dat vervangen we wel!
Remslangetjes gekocht.
Vandaag wagen op de krik, bandjes eraf, remslang bij de remklauw losmaken..was gelukkig zomaar gebeurd...remklauw alvast wat lossen.
En proberen de remslang aan de andere kant op de aansluiting los te maken....nou..Echt Niet!!...2 uren staan prutsen...en nog niet los...uiteindelijk maar opgegeven en alles weer teruggeplaatst en teruggeschroeft.Gelukkig niks krom of lek gedraait ofzo, maar de "moeren" zijn wel flink rond ondertussen......enorm veel kracht gezet....neee hoor.
Heb er van alles en nog wat opgespoten...op gestoken..gedraait...etc...nee..niet los.
Hoe ga ik dit nou los krijgen?
Ben maar Niet aan de andere zijde begonnen...
Groeten,Gerben
De remslangen aan de voorzijde van mijn 16V zijn APK Afkeur.
Goed, dat vervangen we wel!
Remslangetjes gekocht.
Vandaag wagen op de krik, bandjes eraf, remslang bij de remklauw losmaken..was gelukkig zomaar gebeurd...remklauw alvast wat lossen.
En proberen de remslang aan de andere kant op de aansluiting los te maken....nou..Echt Niet!!...2 uren staan prutsen...en nog niet los...uiteindelijk maar opgegeven en alles weer teruggeplaatst en teruggeschroeft.Gelukkig niks krom of lek gedraait ofzo, maar de "moeren" zijn wel flink rond ondertussen......enorm veel kracht gezet....neee hoor.
Heb er van alles en nog wat opgespoten...op gestoken..gedraait...etc...nee..niet los.
Hoe ga ik dit nou los krijgen?
Ben maar Niet aan de andere zijde begonnen...
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 17:22 #1331682
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 17:26 #1331684
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Doe het zo...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 17:27 #1331685
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AMH
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 18:03 #1331692
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic autogeen
Even de stalen slangnippel verhitten met een autogeenpitje en het vliegt los.
Wel even het beugeltje tegen de carosserie loshalen, heb je wat vrije ruimte!
Knip de remslang alvast door dan kan de vloeistof uitzetten!
Wel even het beugeltje tegen de carosserie loshalen, heb je wat vrije ruimte!
Knip de remslang alvast door dan kan de vloeistof uitzetten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 18:16 #1331694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is wel DE manier Timen
Maar als je geen brander hebt, De griptang erop. Zo hard knijpen totdat denippel bijna bezwijkt ! Inderdaad het stalen beugeltje eraf knippen voor meer ruimte.
Dan als het nog niet lukt,niet de nippel gaan vervormen met kracht, maar met een 20-22 sleutel scherp erop (los)slaan.Als met een hamer als het ware,
Meestal lukt het dan wel.
succes,Rolf
Dan als het nog niet lukt,niet de nippel gaan vervormen met kracht, maar met een 20-22 sleutel scherp erop (los)slaan.Als met een hamer als het ware,
Meestal lukt het dan wel.
succes,Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2011 20:20 #1331711
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verhitten en los tikken remnippel
Ik ben het eens met wat Tiemen schrijft, je hoeft echt geen lasbrander te hebben, gewoon een butagas brandertje van de Gamma of Praxis oid.
Geduld is ook een schone zaak, ik begin met een fijne staalbrstel alle tectyl en aanslag van de verbindinbgsboutjes te vegen, inspuiten met kruipolie, twee a drie keer herhalen,
Gebruik de sleutels die er goed op passen, kan soms ook een Engelse maat zijn, in principe heb je een specifieke ontluchtingssleutel, die een opening heeft zodat je er net mee over de olieleiding komt.
Het slaan met metaal op metaal zou ik niet doen, gebruik een rubber hamer om tegen de sleutel aan te slaan met korte vinnige tikken..
Heb je het gevoel te veel kracht te moeten zetten, gebruik dan het brandertje en richt het op de moer die los moet van 3 verschillende richtingen opwarmen en dan komt ie vriojwel altijd los, de haakse slijper kan altijd nog...
Geduld is ook een schone zaak, ik begin met een fijne staalbrstel alle tectyl en aanslag van de verbindinbgsboutjes te vegen, inspuiten met kruipolie, twee a drie keer herhalen,
Gebruik de sleutels die er goed op passen, kan soms ook een Engelse maat zijn, in principe heb je een specifieke ontluchtingssleutel, die een opening heeft zodat je er net mee over de olieleiding komt.
Het slaan met metaal op metaal zou ik niet doen, gebruik een rubber hamer om tegen de sleutel aan te slaan met korte vinnige tikken..
Heb je het gevoel te veel kracht te moeten zetten, gebruik dan het brandertje en richt het op de moer die los moet van 3 verschillende richtingen opwarmen en dan komt ie vriojwel altijd los, de haakse slijper kan altijd nog...
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2011 22:18 #1331826
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Goed gereedschap
Een setje open-ring sleutels, met bij voorkeur, zeskante ipv 12 kantige ringen, en je krijgt ze (bijna) altijd los.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2011 22:14 #1332012
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of voor een paar euro nieuw
of voor een paar euro nieuw koppelstuk en een nieuw stuk remleiding buigen.
Oh ja en tectyl gewoon oplossen met wat euro95, werkt stukken beter dan alleen met een koper borstel. Het druipt er gewoon vanaf. Zo demonteer je ook de brandstofleidingen onder de auto, mits ze niet verroest zijn en gewoon in de tectyl zitten.
Nieuwe spul ook weer asociaal met tectyl inspuiten. Heeft roest nooit een kans. Ze zeggen wel gegalvaniseerd staal die koppelstukjes, maar ik weet wel beter ,dat spul kan ook roesten. Zelfs de remleidingen kunnen roesten, al is t maar vliegroest, op een verbinding is het zwaar vervelend.
Oh ja en tectyl gewoon oplossen met wat euro95, werkt stukken beter dan alleen met een koper borstel. Het druipt er gewoon vanaf. Zo demonteer je ook de brandstofleidingen onder de auto, mits ze niet verroest zijn en gewoon in de tectyl zitten.
Nieuwe spul ook weer asociaal met tectyl inspuiten. Heeft roest nooit een kans. Ze zeggen wel gegalvaniseerd staal die koppelstukjes, maar ik weet wel beter ,dat spul kan ook roesten. Zelfs de remleidingen kunnen roesten, al is t maar vliegroest, op een verbinding is het zwaar vervelend.
Moderators: Jerry Stam