lawaai/rammel uit versnellingsbak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand enig idee wat ik om zeep geholpen heb?
P.S. ik rij altijd rustig, nooit gekke hoge toeren (zeker niet boven de 4500RPM!) voordat de olie warm is kom ik geen eens boven de 2500 RPM. Deze week staat een afspraak bij de garage om de bakolie te verversen, geen idee of dit nog zin heeft
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de koppeling moet wisselen, meteen de drukgroep en het lagertje meepakken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het kan zijn dat de tandwielen die in elkaar grijpen gaan ratelen doordat ieder tandwiel heel snel versneld en weer vertraagd wordt bij iedere rondgang van de motor. Dit komt ook omdat ieder tandwiel een speling heeft t.o.v. de ander.
Kan geen kwaad, je kunt het oliepeil vd bak controleren, misschien is die te laag. Olie heeft ook een dempende werking.
Als het het druklager zou zijn zou juist het geluid moeten optreden bij ingetrapte koppeling lijkt mij.
Daarom valt het geluid ook weg bij ingetrapte koppeling. De tandwielen in de bak staan dan stil.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Je bedoelde natuurlijk het toplager.Dirk342 schreef : te horen ligt je druklager eruit. Is niet zo ernstig en hoef je niet ala minuut te vervangen.
Als je de koppeling moet wisselen, meteen de drukgroep en het lagertje meepakken.
- W. Slijkerman
- Nieuw lid
-
Het is ook misschien de koppelingsvork ,deze moet ook goed en spelingvrij in het
huis zitten. Als het een druklager mocht zijn dan ook aandacht besteden aan de
overige delen. Altijd wat molykoot vet op de prise-as waar de koppelingsplaat schuift
Ook op de mof van de druklager. Altijd wat olie op de bouten doen tijdens de montage
dan blijft de schroefdraad in tact.
Gr;W.Slijkerman volvo 740 b230k 1986 305000km altijd nog dezelfde olie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, bedoelde echt het druklager en niet het toplager wat in het vliegwiel zit.wp001 schreef :
Je bedoelde natuurlijk het toplager.Dirk342 schreef : te horen ligt je druklager eruit. Is niet zo ernstig en hoef je niet ala minuut te vervangen.