Druklager, tweede keer :-s
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Tot afgelopen week, begint dat ding weer te zingen! Is dat gewoon domme pech of kan er iets anders aan de hand zijn? Ik ben benieuwd hoe lang ik het volhoud om dit zingende geluid te negeren. (kan moeilijk de hele tijd met een iets ingetrapte koppeling rondrijden...)
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/33292 "> www.volvo700vereniging.nl/node/33292
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De drukbus bij de M90 vind ik het een beetje vreemde constructie, De lagering van de priseas heeft blijkbaar toch wat steun nodig. De bus die als een soort toplager moet fungeren wil ook wel eens raar doen. Ik heb daar al eens vaker passingroest aangetroffen. Op die plaats past ook een gewoom toplager.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uit m'n hoofd 0,2 mm te klein, scheelt niet veel maar passen doet het niet.
En daarbij steekt een prise as van een M90 niet ver genoeg uit om nut te hebben van een toplager.
Anders had volvo er geen stalen ring in geplaatst.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Behoort het druklager dan normaal gesproken vrij te lopen? Is er een manier waarop ik kan controleren of de juiste lengte hevel erin zit? Ik zal in ieder geval binnenkort even controleren of de hevel goed terugkomt. Is de hevel te verwijderen en te monteren zonder dat de bak eraf gaat?
Klinkt als een leuk uitzoekwerkje
groeten, Chris
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Volvo heeft die stalen bus daar geconstrueerd om de monteur het gemakkelijk te maken. Hij kan nu bij montage de koppelingsplaat centreren! De priseas heeft in de bak twee grote lagers zodat er geen toplager nodig is. Bij de 850 bakken e.d. is dat ook zo. Trouwens de diameter van het astapje is 15,12 mm om precies te zijn.Jelmar86 schreef : Ik hoop dan niet dat je een m46/m47 toplager plaatst want die is te klein om over de prise as heen te kunnen. Uit m'n hoofd 0,2 mm te klein, scheelt niet veel maar passen doet het niet. En daarbij steekt een prise as van een M90 niet ver genoeg uit om nut te hebben van een toplager. Anders had volvo er geen stalen ring in geplaatst.
- V700 register
- Nieuw lid
-