Schokdemper aanhaalmoment

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2011 13:57 #1088980 door V700 register
Schokdemper aanhaalmoment is gemaakt door V700 register
Na ruim 200K onlangs de Koni Loadadjusters schokdempers van mijn 940 LPT eens losgehaald en nagesteld. Dempen nu weer als nieuw. Alleen hoor ik de bovenste bevestiging nu af en toe wat bonken op slechte wegen en korte hobbels. De dempers zijn natuurlijk wel weer stugger dan voorheen en ook zijn de rubbers inmiddels niet nieuw meer, maar dat hoeft toch niet te bonken? De bus door de rubbers wordt links en recht tussen plaatwerk vastgeklemd, dus de bout in die bus moet voldoende vast zitten. Ik heb de bouten met 120 Nm vastgezet, is dit het juiste moment of mogen ze nog vaster?
Het viel mij trouwens op dat één van de dempers wat olie lekt. Hij dempt nog prima, maar zal tzt toch moeten worden vervangen. Heeft iemand toevallig nog een enkele gebruikte Loadadjuster liggen?
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2011 14:25 #1329997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Teveel.
Bij een 940 met starre as, hoor je de bovenste bout met 100Nm aan te draaien.
120 is dus eigenlijk, teveel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2011 16:06 #1340411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bovenste rubbers
Ik heb uiteindelijk de bovenste bout met dik 120 Nm aangetrokken, maar geen resultaat. Op slechte wegen hoor je nog een gebonk. Ik verwacht dat de fut na een jaar of 8 dienst wel uit de rubbers is en ze het zwaardere dempen niet goed meer aan kunnen. Nou kan ik nieuwe rubbers kopen, maar de levernacier vraagt mij of de rubbers conisch of gevulkaniseerd zijn. Ik heb er bij het nastellen niet op gelet en ze ook niet losgehad. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik gok voorlopig op conisch met een stalen busje erdoor.
Rob

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2011 18:02 #1340422 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Rubbers
Busje eruit drukken, dan kan de rubber bus er zo uit.
Ik verwacht wel dat dit los te koop is.........Maar Koni is Koni niet meer (ITT)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2012 16:12 #1343885 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Art.nummer?
Weet iemand het artikelnummer van de Koni Loadadjuster? Misschien kan Koni dit rubber naleveren, maar dan hebben ze het art.nummer nodig.
Rob

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2012 20:44 #1343938 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Auto materialen handel
Dat moet de man achter de balie je toch zo kunnen vertellen, en bestellen.
Doorgaans staat het nummer aan de zijkant op het rubber gevulcaniseerd, maar dat zal wel onleesbaar zijn geworden.

Moderators: Jerry Stam