hete katalysator
- V700 register
- Nieuw lid
-
Viel het mij op dat terwijl de hele uitlaat afgekoeld was de kat nog te heet was om beet te pakken. (had 5km gereden voordat de auto de brug opging).
Is dit normaal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Vooruitlopend op een mogelijke reparatie: wist je dat er speciale <a href=" www.vomd.nl/index.php?main_page=product_...amp;products_id=1742 ">3 delige flenzen bestaan voor dit probleem. Als je naar de dealer gaat stellen ze waarschijnlijk een nieuwe kat en een nieuwe downpipe voor
Let wel op de juiste maat voor turbo of non-turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je een andere (goede) voorpijp met kat wilt heb ik er nog een liggen in Gouda.
Deze zat onder een 940 met 2.3 turbomotor uit '95
Succes, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, niet doen!rolfroderick schreef : een stukje pijp overheen schuiven en vastzetten met twee u-klemmen.
Die verbinding zijn twee conische flenzen met een stalen ring ertussen.
Als dat niet nodig was geweest, had Volvo het wel anders gemaakt.
De pest is namelijk, dat je blok, met downpipe nogal wat meer beweegt, dat de rest van de buis dat ook doet.Dus als je dat met een stuk pijp en klemmen gaat vast zetten, beweegt heel je buis veel meer en wellicht zelfs wel zoveel dat het ten koste gaat van de ophangrubbers en andere verbindingen.
Als je een contact hebt in Zweden, verkopen ze die 3-delige sets bij Biltema, ik meen voor een euro of 7.Ik vermoed dat dat de link is, die Hein postte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
originele bevestiging, originele ring er tussen, geen demontage van de pijp met alle risico's van afbrekende bouten etc.
De eerder genoemde 3-delige ringen vind ik ook heel erg mooi....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe je verbinding tussen de voorpijp en kat is (flens of pijpfitting is afhankelijk van het ontwerp. Stijf zijn ze allebei.
Indien er een gat bij de versleten flensverbinding is gebrand, kom je er niet met nieuwe flensverbindingsstukken.
Je moet of; dichtlassen, vervangen van voorpijp en/of kat. of de flenzen eraf zagen en een pijpfitting maken.
In mijn ogen, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel lastigom onder de auto bij te komen..
Succes, Rolf