SIPS

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 15:13 #1088819 door Jeroen van Bodegom
SIPS is gemaakt door Jeroen van Bodegom
Bij mijn 965 staat er op beide B-stijlen SIPS, echter aan één zijde is het een ingeslagen tekst, aan de andere kant is het een sticker? Wat houdt dit in?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 16:05 #1328915 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic SIPS (Side Impact Protection System)
SIPS Van alle ernstige ongevallen wordt 25% veroorzaakt door aanrijdingen in de flank. Elke Volvo is standaard uitgerust met SIPS (Side Impact Protection System), het unieke veiligheidssysteem van Volvo tegen zijdelingse aanrijdingen. SIPS voert het merendeel van de krachten die bij een zijdelingse aanrijding vrijkomen af naar de balken, stijlen, vloer, dak en andere delen van de carrosserie. De zij-airbags beschermen de borst en spelen een belangrijke rol in het SIPS-systeem. Deze zij-airbags bevinden zich in de zijkant van de rugleuningen van de zitplaatsen en niet in de deur. Zodat ze altijd veilig langs uw lichaam zitten, ongeacht uw zitpositie.

En vele andere websites als deze

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 16:09 #1328917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doch
Doch bestaat SIPS niet alleen uit de zij-airbags, maar wordt het ook gebruikt om extra verstevigingen in de zijbalken/portieren aan te geven. De vroege modeljaren met SIPS aanduiding hadden die airbags namelijk niet.Stoelen met zij-arbags zijn te herkennen aan het kleine vakje aan de buitenzijde van de stoel. Stoelen zonder hebben het grote vak.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 16:33 #1328920 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic onduidelijk...
Sorry, ik zie nu dat ik mijn vraag niet echt duidelijk gesteld heb.
Ik weet wat SIPS inhoudt, maar ik vind het vreemd dat de letters SIPS aan één zijde zijn ingeslagen in het plaatmateriaal van de B-stijl en dat er aan de andere zijde een sticker geplakt is...
Mijn auto is alleen voorzien van de constructieve verstevigingen van het SIPS systeem. Er zijn geen aanduidingen van airbags aanwezig en ik heb mooie ruime vakken naast de stoelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 17:48 #1328926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat komt omdat SIPS helemaal
Dat komt omdat SIPS helemaal niets met airbags te maken heeft, maar gewoon de ronde chroommolybdeen pijpjes zijn die in de portieren zitten geschroefd, ik ken zelfs een Volvosloper die er zijn stellingen van heeft gebouwd, volstrekt onverwoestbaar, die stellingen dan.

Groeten Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 20:05 #1328950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ehhh
We lopen toch niet het risico dat bij een botsing alleen die stalen pijpen in de deuren nog heel zijn?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 19:43 #1329106 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic sticker

nvliet schreef : Dat komt omdat SIPS helemaal niets met airbags te maken heeft, maar gewoon de ronde chroommolybdeen pijpjes zijn die in de portieren zitten geschroefd, ik ken zelfs een Volvosloper die er zijn stellingen van heeft gebouwd, volstrekt onverwoestbaar, die stellingen dan.

Groeten Co.

Dat weet ik, dat was geen vraag maar een melding. Die informatie is hier en op andere Volvo sites goed terug te vinden. 
De vraag is: waarom is het woord SIPS aan één zijde in de plaat geslagen/gestanst en aan de andere kant met een stickertje er op geplakt? Ik heb bij andere 900's alleen de ingeslagen aanduidingen gezien én aan beide zijden.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2011 17:19 #1329215 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vergeten
Vergeten SIPS in de persmal voor die zijde aan te brengen?
Heeft iemand anders het ook op die manier op zijn auto staan?

Moderators: Jerry Stam