Condensor airco lek
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2011 16:56 #1088469
door V700 register
Condensor airco lek is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Vorige week mijn airco laten vullen. Niks aan de hand en lekker koud. Tot afgelopen weekend, hij sprong nog wel aan maar werd niet meer steenkoud. Het is een airco die ik zelf moet regelen.
Vandaag weer bij de volvo dealer geweest in Enschede, waar ik m ook heb laten afvullen. Nagekeken en blijkt dat de condensor lek is. Er zijn al veel draadjes over dit onderwerp. Kon echter geen recente vinden. Mijn vraag is namelijk; waar kan ik m zo goed en goedkoop mogelijk laten maken?
945 B230 FK LPT met MBC op ongeveer 0,5 bar
Vorige week mijn airco laten vullen. Niks aan de hand en lekker koud. Tot afgelopen weekend, hij sprong nog wel aan maar werd niet meer steenkoud. Het is een airco die ik zelf moet regelen.
Vandaag weer bij de volvo dealer geweest in Enschede, waar ik m ook heb laten afvullen. Nagekeken en blijkt dat de condensor lek is. Er zijn al veel draadjes over dit onderwerp. Kon echter geen recente vinden. Mijn vraag is namelijk; waar kan ik m zo goed en goedkoop mogelijk laten maken?
945 B230 FK LPT met MBC op ongeveer 0,5 bar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2011 17:17 #1326269
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic condensor kapot
KRS, de condensor is goed te repareren bv door Aircontrol in Uden. Ook kan je als je zelf een beetje handig bent de boel met tin dichtsolderen als het lek gelokaliseerd is gedaan hebt raad ik je aan het te laten doen. Gebruik ook de zoekfunktie eens op het forum; in de loop der jaren zijn er best veel draadjes geweest over lekke condensors.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2011 08:49 #1326309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kunt
Je kunt de condensor zelf kopen, neem even contact op met NRF voor een dealer bij jou in de buurt. Je kunt m ook zelf monteren, als het systeem leeg is. Let wel op dat je bij montage de juiste O-ringen gebruikt, die moeten geschikt zijn voor het koudemiddel.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2011 21:21 #1326447
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic condensor
Zou de condensor al kapot zijn geweest bij het vullen? Zo ja, dan is dat wel knullig van de dealer. Ik had het ook bij de 960, maarja dat is handel. Vullen kost hun niet zo veel en milieuschade is 'onzichtbaar'...
Ik ben bij Marx in Nederhost ten Berg geweest. Zorgvuldig en goed. Maar: niet de goedkoopste.
Ik ben bij Marx in Nederhost ten Berg geweest. Zorgvuldig en goed. Maar: niet de goedkoopste.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2011 21:30 #1326450
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou toch even verhaal
Ik zou toch even verhaal halen bij die dealer. Want als ie zo lek is dat ie het na een dag al niet meer doet, hadden ze dat moeten zien. Als het goed is krijg je eerst een airco-check en dan zetten ze de boel een kwartier of zo op druk om te kijken of de druk constant blijft
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2011 21:54 #1326455
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Precies! Mn vader had
Precies! Mn vader had trouwens met zijn Lancia zo'n dealer die dan na een week zegt: Maakt u maar een afspraak, kijken we er weer naar. Geen excuses, begrip... maargoed dat terzijde
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2011 22:35 #1326457
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb nog een nieuwe in
ik heb nog een nieuwe in doos liggen. Mag voor 150 weg.
Vr.gr Paul
Vr.gr Paul
Moderators: Jerry Stam