Welke tellerbak VDO of Yazaki bij een 3 polige stekker? Volvo 740 GL D24 1986

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2011 12:52 #1088333 door V700 register
Na alle mogelijke zoekmogelijkheden te hebben geprobeerd op dit forum is het mij nog niet duidelijk welke tellerbak en lay-out hoort bij een 3 polige stekker voor een Diesel?Als je een 3 polige stekker op een 4 polige aansluiting plaatst, wat voor functie mis je dan bij een VDO of Yazaki tellerbak?Ik heb een Volvo 740 GL D24 1986 station gekocht met een kapotte tellerbak. Waarschijnlijk is de kapotte tellerbak die er nu inzit niet origineel en wat er oorspronkelijk in moet zitten vermeld de historie niet.Samen met de vriend van forum-lid Sophie hebben we verschillende tellerbakken geprobeerd, zowel VDO als Yazaki en zowel 3 als 4 polige aansluitingen. We zijn erachter gekomen dat het snelheidssignaal, de toerenteller, temperatuur, benzineindicatie en de tijd het doen, helaas werken de functies niet allemaal op één telerbak. Bij de verschillende tellerbakken is het niet gelukt om de km-stand werkend te krijgen en overzetten van tellers tussen VDO en Yazaki werkt niet, mede door verschil in opbouw van de plaats van de meters en/of het zijn gecombineerde meters.
Wie herkent bovenstaand verhaal en schept hier duidelijkheid over?Vriendelijke groeten,FJK

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2011 20:08 #1325432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgens
Mijn vermoeden zijn bijna alle diesels met Yazaki bakken uitgerust, waar woon je ergens?

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2011 20:17 #1325433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Tom,Ik heb er nu
Hoi Tom,Ik heb er nu tijdelijk een VDO tellerbak 3 polig, in zitten met vlnr. klok, km teller, combiteller temperatuur en brandstof. De kmstand, dagteller en de temp doen het niet.Deze VDO heeft een lampje voor de gloeispiraal van de diesel. Ik woon in Pijnacker bij Delft, dus niet naast deur denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2011 21:36 #1325444 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Heel goed kloppen dat dat niet klopt, je bent eigenlijk net te vroeg maar ik ben bezig om een aansluitschema te maken zodat een yazaki of vdo uitgewisseld kunnen worden met elkaar, ik ben alleen nog niet zo ver,
Het geen wat ook wel redelijk belangrijk is het bouwjaar van de teller bak, auto kwam uit 86 toch? dan moet je er ook een monteren van 86 om het in 1 keer werkend te hebben.

En Pijnacker licht inderdaad niet echt naast de deur(had ik eerder moeten weten was gister nog in de buurt van Delft ) en een temp meter is bij een diesel wel fijn om te hebben gezien ze gevoellig zijn, maar ik heb 3 yazaki's hier liggen van 84,85 en 89 van 1 is de toerenteller kapot maar de rest werkt wel. maar mocht je het toch aandurven zoals het er naar uit ziet ben ik vrijdag de hele dag thuis en zondag een deel maar zondag staat nog niet vast.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 08:10 #1325460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey
bekende klokken Tom :) hahaha

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 09:38 #1325465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Tom,Hartelijk bedankt
Hoi Tom,Hartelijk bedankt voor jouw uitvoerige antwoord.De auto is inderdaad uit 1986, alleen is het lastig om van de losse tellerbakken die ik heb, te kunnen zien uit welk jaar ze zijn.Weet jij welke functie je mist als je een 3 polige stekker op een 4 polige tellerbak aansluit? Of ligt dit ook weer aan het merk tellerbak dat gebruikt wordt?Wellicht is het gezellig om samen een bakkie te doen, zullen we dat via een pb doen?Vriendelijke groeten,FJK

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 16:34 #1325490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jup

Dirk342 schreef : bekende klokken Tom :) hahaha

Jup en van die ene bak werkt de toerenteller wel hoor, alleen was hij verkeer aangesloten(tenminste voor die 84er 760) want heb wat gewisseld en toen werkte hij wel.

Tom.

Moderators: Jerry Stam