past een intankpomp van een 740 in een 940?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2011 18:27 #1088285
door V700 register
Ik geloof dat mijn intankpomp van GP ( een 940 uit 1992 model 1993) nogal kuren heeft. Nu heb ik er nog 1 liggen van een 740. Gaat dat passen en werken? Dat de benzinemeter niet goed gaat werken heb ik geen moeite mee. ( de tankinhoud van de 940 is circa 75 liter die van de 740 een beetje minder!)
GRoet Rudiger
past een intankpomp van een 740 in een 940? is gemaakt door V700 register
Ik geloof dat mijn intankpomp van GP ( een 940 uit 1992 model 1993) nogal kuren heeft. Nu heb ik er nog 1 liggen van een 740. Gaat dat passen en werken? Dat de benzinemeter niet goed gaat werken heb ik geen moeite mee. ( de tankinhoud van de 940 is circa 75 liter die van de 740 een beetje minder!)
GRoet Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2011 18:31 #1325117
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is de intankpomp dan
Is de intankpomp dan gecombineerd met de vlotter voor de brandstofmeter? Ik dacht altijd dat dat twee losse dingen waren. Dan zou het namelijk voor de brandstofmeter niet uit moeten maken als je een pomp uit een 75 liter tankt vervangt door een pomp uit een kleinere tank. Als het wel 1 gecombineerd onderdeel is maakt dat wel uit natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2011 19:36 #1325121
door V700 register
Ik meen van wel, ik heb in de tank van de sloper verder niets kunnen vinden wat op een pompje lijkt behalve in de unit die ik er uit heb gehaald. In die unit zit sowieso de vlotter, de vulopening een ontluchtingspijpje en dan nog een ander cylindrisch ding waar stroomdraad heen gaat.
gR
Beantwoord door V700 register in topic Ik dacht het
EndlessQuest schreef : Is de intankpomp dan gecombineerd met de vlotter voor de brandstofmeter?
Ik meen van wel, ik heb in de tank van de sloper verder niets kunnen vinden wat op een pompje lijkt behalve in de unit die ik er uit heb gehaald. In die unit zit sowieso de vlotter, de vulopening een ontluchtingspijpje en dan nog een ander cylindrisch ding waar stroomdraad heen gaat.
gR
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2011 21:19 #1325135
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bezint eert ge begint
Hallo Volvisti
Ja, intankpomp en vlotter zijn één unit. Misschien dat je bepaalde onderdelen over kunt zetten, maar de hele unit gaat meen ik niet passen.
Dat volter en brandstofmeter niet matchen, is meer dan lastig. Niet alleen is de "wijzeruitslag" bij de nieuwere vlotter kleiner, hij werkt ook andersom.
groetjes
Mathy
Ja, intankpomp en vlotter zijn één unit. Misschien dat je bepaalde onderdelen over kunt zetten, maar de hele unit gaat meen ik niet passen.
Dat volter en brandstofmeter niet matchen, is meer dan lastig. Niet alleen is de "wijzeruitslag" bij de nieuwere vlotter kleiner, hij werkt ook andersom.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 08:06 #1325282
door V700 register
Aha, bedankt Mathy,
In dat geval ga ik maar op zoek naar een 940 intankpomp voor een 75 liter brandstoftank. ( dus vanaf 1993)
Het zal weer een lekker klusje worden...
Groeten Rudiger
Beantwoord door V700 register in topic intankpomp
Aha, bedankt Mathy,
In dat geval ga ik maar op zoek naar een 940 intankpomp voor een 75 liter brandstoftank. ( dus vanaf 1993)
Het zal weer een lekker klusje worden...
Groeten Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 08:18 #1325283
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic intankpomp is aardig prijzig op vakantie
Bij mijn 940 heeft de intankpomp het in het zuiden van Frankrijk begeven (op een zaterdagnamiddag).
Zwaar K*&^%$#@, maar ja, na 15 jaar en 400k km kan zoiets gebeuren. De pomp alleen kostte mij in Frankrijk E 500,-, dus ik hoop dat jij voor jouw auto een goedkopere oplossing kan vinden.....
groeten en suc6,
Robert
Zwaar K*&^%$#@, maar ja, na 15 jaar en 400k km kan zoiets gebeuren. De pomp alleen kostte mij in Frankrijk E 500,-, dus ik hoop dat jij voor jouw auto een goedkopere oplossing kan vinden.....
groeten en suc6,
Robert
Moderators: Jerry Stam