handrem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2011 20:29 #1088275
door V700 register
handrem is gemaakt door V700 register
Hoi allemaal,
Heb weer wat m.b.t. de goedkeuring voor apk. De handrem zat vrij hoog, ik heb dus de middenconsole gedemonteerd en de schroef die daaronder zit wat verder aangedraaid. Daarna kon ik de rem weer voelen en ging ik er vanuit dat het goed was. Helaas constateerde de keurmeester dat het linkerachterwiel helemaal niet remt met aangetrokken handrem. Rechts doet ie dat wel. Ik heb geen idee waar dat nou weer aan kan liggen...volledig afgesleten remvoering links of slechts een kabeltje los?
Graag jullie mening hierover.
Ik ga morgen op vakantie naar Frankrijk en zou de boel daar willen laten repareren omdat op de 20e augustus -de dag waarop ik terugkom- de apk verloopt. Als iemand de juiste diagnose uit zijn hoge hoed kan toveren; is het een dure reparatie?
Alvast dank, Ad
Heb weer wat m.b.t. de goedkeuring voor apk. De handrem zat vrij hoog, ik heb dus de middenconsole gedemonteerd en de schroef die daaronder zit wat verder aangedraaid. Daarna kon ik de rem weer voelen en ging ik er vanuit dat het goed was. Helaas constateerde de keurmeester dat het linkerachterwiel helemaal niet remt met aangetrokken handrem. Rechts doet ie dat wel. Ik heb geen idee waar dat nou weer aan kan liggen...volledig afgesleten remvoering links of slechts een kabeltje los?
Graag jullie mening hierover.
Ik ga morgen op vakantie naar Frankrijk en zou de boel daar willen laten repareren omdat op de 20e augustus -de dag waarop ik terugkom- de apk verloopt. Als iemand de juiste diagnose uit zijn hoge hoed kan toveren; is het een dure reparatie?
Alvast dank, Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2011 20:49 #1325032
door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Als
Je nog weerstand voelt kan de kabel volgens mij niet gebroken zijn. Bij breuk van zowel de lange (naar achter) alsook de korte (naar de trommels). Is hij direkt slap. Echter, een grote techneut ben ik niet.
Mazzel
Mazzel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2011 21:14 #1325035
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handrem
Ad,
Als je op de Camping bent, kreup aan de achterzijde onder je Auto,en kijk de remkabels even na.
Zijn die oke, trek je handrem aan zet versnelling in zijn vrij, leg blokken voor en achter je voorwiel, en krik linksachter omhoog, leg reserve wiel onder de deuren aan de linkerkant. kijk of je de remtrommel kan draaien. Zo ja, haal het remblok los en daarna de remtrommel en kijk waarom de remschoenen niet naar buiten komen.
Eventueel schoenen versleten, of een los kabeltje.
Timen heeft deze materialen op voorraad.
Succes, op een Camping lopen altijd wel wat monteurs rond.
Als je op de Camping bent, kreup aan de achterzijde onder je Auto,en kijk de remkabels even na.
Zijn die oke, trek je handrem aan zet versnelling in zijn vrij, leg blokken voor en achter je voorwiel, en krik linksachter omhoog, leg reserve wiel onder de deuren aan de linkerkant. kijk of je de remtrommel kan draaien. Zo ja, haal het remblok los en daarna de remtrommel en kijk waarom de remschoenen niet naar buiten komen.
Eventueel schoenen versleten, of een los kabeltje.
Timen heeft deze materialen op voorraad.
Succes, op een Camping lopen altijd wel wat monteurs rond.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2011 21:52 #1325036
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier effe kijken
Ad misschien heb je hier wat aan , zelf ook zoiets gehad met de 940 sedan 1992
<a href="/node/34301"> www.volvo700vereniging.nl/node/34301
Let vooral op het stukje waarin over de expander nr 41 gesproken wordt , die zat bij mij vast geroest o.a
O ja ik heb nog een lange kabel voor rechts liggen en de korte kabel voor links liggen en ook nog een beugel die over de achteras zit waar de linkerkabel over/doorheen gaat
Waren voor een sedan 940 , komen van Timem vandaan , volgens mij is de estate hetzelfde kwa handremkabels
Weet niet of je langs/over Rotterdam komt op weg naar frankrijk morgen , dan zou je ze mee kunnen nemen en rekenen we na je vacantie wel af wat je gebruikt hebt.
Kan je in de vacantie misschien het probleem oplossen
<a href="/node/34301"> www.volvo700vereniging.nl/node/34301
Let vooral op het stukje waarin over de expander nr 41 gesproken wordt , die zat bij mij vast geroest o.a
O ja ik heb nog een lange kabel voor rechts liggen en de korte kabel voor links liggen en ook nog een beugel die over de achteras zit waar de linkerkabel over/doorheen gaat
Waren voor een sedan 940 , komen van Timem vandaan , volgens mij is de estate hetzelfde kwa handremkabels
Weet niet of je langs/over Rotterdam komt op weg naar frankrijk morgen , dan zou je ze mee kunnen nemen en rekenen we na je vacantie wel af wat je gebruikt hebt.
Kan je in de vacantie misschien het probleem oplossen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2014 17:38 #1410681
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou iemand nog weten waar
Zou iemand nog weten waar hier juist het probleem zat?Ik zit met net hetzelfde, remt rechts wel nog, links niet meer. Ook mijn handremhendel spant nog wel steeds aan, alleen een heel stuk verder dan voordien.
De beschrijving lijkt wel overeen te komen, alleen werkt helaas de link in bovenstaande post niet meer.
De beschrijving lijkt wel overeen te komen, alleen werkt helaas de link in bovenstaande post niet meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2014 20:20 #1410689
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dissel
De handremkabel loopt over een dissel. Deze dissel kan met een centrale bout worden gesteld. De kabel kan dus links of rechts als gevolg van vuil e.d. weerstand ondervinden, waardoor er een verschil in remkracht is. Ook kan eeen verschil in remkracht optreden in de trommel. Gedurende de levensduur van de kabel rekt deze op en, in mindere mate, worden de remvoeringen dunner. In Nederland gebruik ik de handrem nooit in parkeerstand, maar schakel de eerste versnelling in of in de "P" van de automaat. Om de handrem gangbaar en werkend te houden, trek ik een keer per maand bij 30 km/pu twee tot drie maal de handrem langzaam aan tot de auto stil staat.Ik heb nooit problemen bij de APK.
Moderators: Jerry Stam