Hoe krijg ik schroefdraad/tapeind uit "olie-filter aansluiting" ?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Er word nergens gesproken over het laten vervallen van het filter...
Dit is een D24 blok, waarbij het filter Rechtstreeks op het blok zit.
Een D24T (zoals in mijn Litouwer) zit er op de aansluiing op het blok een 'kassie' waar je het filter opschroeft onder een hoek van bijna 90 graden, op dit kassie zitten ook de aansluitingen voor de oliekoelert.
Dit kassie moet dus op de D24. bij een D24T zit er inplaats van het tapeind een Banjobout.
De banjebout, het kassie, de oliekoelert heb ik allemaal...het is dus plug & play.
Alleen..dat tapeind moet eruit voordat de andere zaak erop kan.
<div class="content">Juist </div>Groeten,Gerbenwp001 schreef : Zou hij soms een oliekoeler willen plaatsen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In het verleden is dit blok een D24T geweest, delen zullen wel kapot zijn gegaan waardoor het nu een D24 is geworden,
Wat Gerben dus wil doen is om de olie koeler aan te sluiten, dat is een vierkant plat ding van zeg 10 bij 10 bij 5 cm waar je dan weer het Filter opdraait, het draad eind wat nu uit het blok steekt moet er uit en dan kun je dmv die banjo bout het splitsings gedeelte vast bouten op het blok.en dan kun je een olie koeler aansluiten op je diesel blok.
Edit: tegelijk getypt End Edit
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Justem! dankje voor de 'assistentie'TGTF schreef : Kan ik wel wat over vertellen.
In het verleden is dit blok een D24T geweest, delen zullen wel kapot zijn gegaan waardoor het nu een D24 is geworden,
Wat Gerben dus wil doen is om de olie koeler aan te sluiten, dat is een vierkant plat ding van zeg 10 bij 10 bij 5 cm waar je dan weer het Filter opdraait, het draad eind wat nu uit het blok steekt moet er uit en dan kun je dmv die banjo bout het splitsings gedeelte vast bouten op het blok.en dan kun je een olie koeler aansluiten op je diesel blok.
Edit: tegelijk getypt End Edit
Tom.
Om vooraf gedoe te voorkomen: het IS een Turbo blok (er zit een turbo-olie-retour in het carter en alle turbo-blok nummers staan erop).
Alleen..ongeblazen spruitstukken erop. dus een D24 met Turbo nummers, maar Turboloos
Maarja..ik wil er een oliekoelert op.
Later komt er misschien wel weer eens Turbo op.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- W. Slijkerman
- Nieuw lid
-
2 moeren met een dikke uitvoering er op tegen elkaar flink vast dan hoop
ik voor jou dat het lukt.
Veel succes
Gr: W.Slijkerman
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Dat is inderdaad ook een leuk idee!MaartenG schreef : Dank voor de uitleg mannen ik weet weer wat meer. Idee: gaatje van 5 mm dwars door dat tapeind boren en een hardstalen staafje of drevel als wringijzer gebruiken. Misschien wel een beetje warm stoken dat het beter losgaat. Als die bout afbreekt heb je natuurlijk wel een probleem dat moet je vermijden
Maaar ik ga het eerst proberen met een setje moeren en hoop dat dat voldoende is.
Groeten,Gerben</div>
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Bij de DHZ zaak 2 grote moeren gehaald, maar ze waren te dik..en pasten er niet allebei op. Dus maar een idee: aardig wat loctite op de draadeind en in een moer en erop gedraait en ff een paar uurtjes laten harden, een dop op de moer en een ratel en draaien maar, draaide het draadeind er gelukkig zomaar uit! Heb ik nu wel een draadeind met een moer erop waarvan ik geen flauw idee heb of die er ooit weer af komt, maarja niet zo heel belangrijk, hij is niet meer benodigd!
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar hoge temperaturen hebben bijna alle loctite's alle moeite mee.
Freddie
- V700 register
- Nieuw lid
-