Viscofan draait constant, spiraal roest, nieuwe fan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat bimetaal raakt vaak defect, ookal krijg je die wel weer soepel met een brander, maar meestal is het lager binnenin dat ding ook defect, dus blijft die stroef lopen. Dat ding is niet echt ontworpen om 20 jaar mee te gaan.
Oplossing, nieuwe erop a 125 euro. De meeste van sloper zijn ook gaar, stilstand is al helemaal niet goed voor die dingen.
Andere optie is overstappen op een elektrische fan, heb ik laatst ook gedaan. Geen stofzuiger geluid, stuk minder benzineverbruik, rijdt soepeler. En in de file altijd zeker van een koude motor. Toch wel eens gehad met visco dat die overhit raakte midden in Zuid Frankrijk na kleine 50 minuten alleen maar stapvoets of stilstaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
danielk schreef : Andere optie is overstappen op een elektrische fan, heb ik laatst ook gedaan. Geen stofzuiger geluid, stuk minder benzineverbruik, rijdt soepeler. En in de file altijd zeker van een koude motor. Toch wel eens gehad met visco dat die overhit raakte midden in Zuid Frankrijk na kleine 50 minuten alleen maar stapvoets of stilstaan.
Los van het feit dat ik het stofzuiger geluid wel karakteristiek vind, vind ik een lager brandstofverbruik zwaarder wegen dan een karakteristiek geluid. Bovendien kost het echt merkbaar vermogen als die viscofan weer meedraait. Ik ben wel geinteresseerd in jouw ombouw naar electrische fan. Is dat erg ingrijpend of was dat een eenvoudig klusje? Heb je ergens een beschrijving, eventueel foto's?
- V700 register
- Nieuw lid
-
En elektrische fan aanzetten op hoogste stand maakt vergelijkbaar geluid hoor haha.
Ja soort van handleiding, zal de fotoos eens opzoeken. Een 9 donor van de sloop is wel handig. Van 850 kun je ook een en ander afhalen, maar niet alles.
En heeft een 900 van 98 niet gewoon een elektrische fan? Of heb je nog een oldie staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als hij warmloopt bij 50 min stilstand dan is er wat anders aan de hand, radiator iets dichtgeslibt oid. Volvo koelsystemen zijn zwaar overbemeten. Heb bij welke volvo ooit ook nooit enig probleem met de koelcapaciteit gehad, echter verving ik radiatoren ouder dan 10 jaar preventief.
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
\willemvAnbenthem schreef : E25 heb je toch wel een andere
Waar dan??
- V700 register
- Nieuw lid
-