kromme schijf
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Van mijn 1997-er 940 Estate is de schijf linksvoor krom en dat veroorzaakt hinderlijk trillen bij het afremmen. Wat is volgens jullie de meest zinnige en kostenefficiente oplossing, afdraaien of een nieuwe remschijf of een nieuw setje?De schijven zitten er nu ongeveer 35.000 km onder.
Als iemand een knap setje heeft liggen heb ik interesse.
Groeten,
Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook problemen gehad met kromme mn. aftermarket schijven. Tot 2x toe een set vervangen door de garagist zonder resultaat. Ultieme oplossing, originele Volvo schijven! Nu geen problemen meer.
Succes.
Gr. Cees
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Ik zou in dit geval altijd voor nieuw gaan. Als eerste zou ik in elk geval wel nog de gangbaarheid van je voorklauwen controleren! Een kromme remschijf komt niet zomaar uit de lucht vallen (dat zou ook echt gevaarlijk zijn)
Zelf zou ik, zeker als je een automaat hebt, gaan voor origineel Volvo of schijven van een gerenommeerd merk. Mijn ervaring met Scantec etc. is niet echt geweldig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heel vaak is het gewoon een remklauw die een beetje blijft hangen. Opnieuw gangbaar maken en de geleide stangetjes goed invetten is heel vaak een simpelere oplossing.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Geleidepennen lopen ook vrij. Wat ik nog niet gecontroleerd heb is of de zuiger misschien blijft zitten. Iemand tips over hoe de zuiger te controleren? Dan neem ik dat meteen ook even mee, vind het namelijk zonde om er eventueel een nieuwe set schijven op te zetten en dat daarna de boel weer krom trekt.
De grap was dat bij het controleren meteen ook de rechterkant meegenomen is in de controle en daar bleek een geleidepen vast te zitten. En dat terwijl ik die pennen ongeveer 12.000 km ervoor opnieuw had ingevet. Zo zie je maar weer, regelmatig blijven controleren!
Groeten,
Chris
maar dan heb je vaak dat ze piepen en dat er een verkeuring op de schijf aanwezig is.Pierre van Aert schreef : Heel vaak is het gewoon een remklauw die een beetje blijft hangen. Opnieuw gangbaar maken en de geleide stangetjes goed invetten is heel vaak een simpelere oplossing.
gewoon org. volvo schijven kopen of een set zimmerman's
zimmerman's zijn, volgens de magazijn man bij mijn oude volvo dealer, dezelfde kwaliteit.
afdraaien vind ik zelf geen optie, dit omdat je materiaal dan alleen maar dunner wordt en vaak worden ze niet
in balans gemaakt (1 schijf lichter / dunner dan de andere)
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Zimmermann schijven heb altijd slechte ervaringen mee gehad. Vooral verschil in hardheid/ gietstructuur, gemeten met een hardheidsmeting HrB. Om de twijfels dan weg te nemen neem ik dan maar originele van Volvo. Misschien niet beter, wel duurder maar de maatvoering en de kwaliteit is wel gegarandeerd en dat geeft dan een een beter gevoel!!!
- W. Slijkerman
- Nieuw lid
-
Maar de remklauwen verdienen wel extra aandacht
Na de montage van de schijven de rem flink aantrappen
Draait het wiel niet soepel in de ronde dan blijft de klauw hangen.
Dit kan door te veel warmte (Tezwaar draaien) een van de oorzaken zijn.
Gr: W Slijkerman
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Orgineel volvo ook eens gekocht voor mijn T-5R en deze waren na een paar week weer krom, dit was ook het geval met de duurdere schijven van CTF. De enige die het nog een jaar hebben volgehouden waren van brembo.
En wat is tegenwoordig nog orgineel volvo voor onze auto,s van meer dan 25 jaar oud.
Orgineel moet je al te serieus meer nemen.