ombouwen van 745 naar 945
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2011 17:53 #1087673
door V700 register
ombouwen van 745 naar 945 is gemaakt door V700 register
Beste volvoliefhebbers,
Ik heb onlangs een volvo stationcar 745, diesel, (geen turbo) bj. 1986 met voorschade gekocht. Kan ik probleemloos de voorkant van een 945, turbo diesel, bj. 1995 overzetten naar de 745? Waar moet ik op letten? Kan de motor ook overgezet worden? Zijn de motorsteunen hetzelfde? Bedankt voor nuttige adviezen. Vriendelijke groet, Guus Rutten
Ik heb onlangs een volvo stationcar 745, diesel, (geen turbo) bj. 1986 met voorschade gekocht. Kan ik probleemloos de voorkant van een 945, turbo diesel, bj. 1995 overzetten naar de 745? Waar moet ik op letten? Kan de motor ook overgezet worden? Zijn de motorsteunen hetzelfde? Bedankt voor nuttige adviezen. Vriendelijke groet, Guus Rutten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
19-06-2011 18:25 #1320684
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic gezien van de veerpoot naar voren
is alleen de chassisbalk en wielkuip hetzelfde.
de rest is echt anders.
Motor zal wel passen denk ik.
Weet ik niet uit ervaring met een diesel.
de rest is echt anders.
Motor zal wel passen denk ik.
Weet ik niet uit ervaring met een diesel.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-06-2011 18:30 #1320686
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic moeilijker
Motor gaat passen, de rest word een heel stuk moeilijker.
Houd er wel rekening mee dat de 940, met de "modernere" diesel een ander distributie looprolsysteem heeft dan de 7 serie, met de "oudere" diesel.
Ik heb een 760 diesel in mijn 945, en kocht het distributiespul op kenteken..wat totaal niet bleek te passen.
Bij de 'oudere' mist er een spanrol en word de riem opgespannen met de waterpomp, bij de nieuwere zit de waterpomp vast en is er een extra spanrol in de kop geplaatst voor het opspannen.
Groeten,Gerben
Houd er wel rekening mee dat de 940, met de "modernere" diesel een ander distributie looprolsysteem heeft dan de 7 serie, met de "oudere" diesel.
Ik heb een 760 diesel in mijn 945, en kocht het distributiespul op kenteken..wat totaal niet bleek te passen.
Bij de 'oudere' mist er een spanrol en word de riem opgespannen met de waterpomp, bij de nieuwere zit de waterpomp vast en is er een extra spanrol in de kop geplaatst voor het opspannen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2011 18:40 #1320688
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Discussie
Discussie verplaatst van "The International Volvo 700/900 forum" (?) naar "Algemeen techniek". Het internationale forum is bedoeld voor mensen (in het buitenland) die het Nederlands niet machtig zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2011 18:55 #1320694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaak
De discussie over ombouwen naar nieuwer model is al vaak voorbij gekomen. Het kan, als je maar genoeg tijd en geld in de ombouw wilt steken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2011 19:10 #1320695
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te beginnen met
motorkap,beide voorschermen,plastic binnenschermenvoor, knipperlichten, koplampen, gril,voorbumper compleet.
Dan ben je er wel, volgens mij.
Aan het meeste hierboven genoemd, kan ik je wel helpen trouwens.
Mvg,Rolf
PS,
motorstuenen lijken mij het zelfde. Als je een tdic blok wilt plaatsen, heb je ook nog nodig: intercooler + slangen en buis, voorpijp,roetfilter, luchtfilter enmogelijk een ander ruitenvloeistof reservoir (linksvoor onder het luchtfilter )
Dan ben je er wel, volgens mij.
Aan het meeste hierboven genoemd, kan ik je wel helpen trouwens.
Mvg,Rolf
PS,
motorstuenen lijken mij het zelfde. Als je een tdic blok wilt plaatsen, heb je ook nog nodig: intercooler + slangen en buis, voorpijp,roetfilter, luchtfilter enmogelijk een ander ruitenvloeistof reservoir (linksvoor onder het luchtfilter )
Moderators: Jerry Stam