stuiteren volvo 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2011 21:43 #1087606
door V700 register
stuiteren volvo 740 is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
ik heb nog steeds het stuiterprobleem van mijn volvo zoals eerder behandeld in een ander draadje. nu ik net terug ben van een weekend Leipzig en ik eens even lang en ver heb kunnen rijden met deze auto zijn een aantal dingen gebeurd/veranderd.
het eerste is alleen maar goed, het benzineverbruik is van 1:7,8 verbeterd naar 1:10 zoals het hoort, vuile motor was hier blijkbaar de oorzaak van en zelf met mijn zelfbouwimperiaal erop scheelt de actieradius 20 kilometer dus ik ben daar wel tevreden over.
het tweede is dat na het vervangen van: tussenlager en rubber, motorsteunen, vernsellingsbaksteunen. nog steeds de auto stuiter en klappert. inmiddels hoor ik ook wat gieren bij hogere snelheden. ik weet waar het zit want bij optrekken hoor je achter allerlei kabaal. het stuiteren gebeurd alleen bij optrekken in de 1 en de achteruit.
gezien het feit dat de onderkant van het diffenrentieel nattig is van de olie denk ik dat de volgende dingen op zijn: lager van de ingaande as plus keerring en de kruiskoppeling. de stabilisatiestangen kan ik met de hand niet eens bewegen dus ik niet dat die het zijn.
weet iemand of dit op straat te vervangen is? of heb ik er nog speciaal gereedschap voor nodig en dergelijke? tevens wat zou dit mij in onderdelen gaan kosten?
verder ben ik op zoek naar een nieuwe carterplug voor het differentieel maar ik weet niet welke ik moet bestellen bij nordicar.
ik hoor graag jullie reactie
ik heb nog steeds het stuiterprobleem van mijn volvo zoals eerder behandeld in een ander draadje. nu ik net terug ben van een weekend Leipzig en ik eens even lang en ver heb kunnen rijden met deze auto zijn een aantal dingen gebeurd/veranderd.
het eerste is alleen maar goed, het benzineverbruik is van 1:7,8 verbeterd naar 1:10 zoals het hoort, vuile motor was hier blijkbaar de oorzaak van en zelf met mijn zelfbouwimperiaal erop scheelt de actieradius 20 kilometer dus ik ben daar wel tevreden over.
het tweede is dat na het vervangen van: tussenlager en rubber, motorsteunen, vernsellingsbaksteunen. nog steeds de auto stuiter en klappert. inmiddels hoor ik ook wat gieren bij hogere snelheden. ik weet waar het zit want bij optrekken hoor je achter allerlei kabaal. het stuiteren gebeurd alleen bij optrekken in de 1 en de achteruit.
gezien het feit dat de onderkant van het diffenrentieel nattig is van de olie denk ik dat de volgende dingen op zijn: lager van de ingaande as plus keerring en de kruiskoppeling. de stabilisatiestangen kan ik met de hand niet eens bewegen dus ik niet dat die het zijn.
weet iemand of dit op straat te vervangen is? of heb ik er nog speciaal gereedschap voor nodig en dergelijke? tevens wat zou dit mij in onderdelen gaan kosten?
verder ben ik op zoek naar een nieuwe carterplug voor het differentieel maar ik weet niet welke ik moet bestellen bij nordicar.
ik hoor graag jullie reactie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2011 21:49 #1320191
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
geen vette koppelingsplaat toevallig?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-06-2011 23:31 #1320202
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Achteras droog
Achteras drooggelopen? (nattig zeg je)
Dat maakt ook fijne geluiden, en kan ook flink kraken en stuiteren.
Groeten,Gerben
Dat maakt ook fijne geluiden, en kan ook flink kraken en stuiteren.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2011 12:11 #1320228
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat zou heel goed kunnen, ik
dat zou heel goed kunnen, ik moet dat oliepijl toch eens controleren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2011 12:24 #1320231
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dop
Als je de dop op de achter-as er uit draait (die zit naast de afdichtings plaat aan de achterkant van de as) als je in dat gat je pink stopt(weet niet hoe dik je vingers zijn) maar als je dan olie voelt (auto moet dan wel recht staan) dan zit er nog genoeg olie in.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2011 13:17 #1320237
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar zit nu precies de
daar zit nu precies de volgende uitdaging, als ik die dop eruit krijg moet er een nieuwe in want deze is van zeskant naar rond gegaan omdat hij verroest is. zelfs met een griptang komt hij niet los.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2011 13:26 #1320239
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmm
Wat je dan kan doen is zo veel mogelijk roest rondom weg halen, en veel en regelmatig kruip-olie er op smeren/gieten en dan met een scherpe staal beitel en een hamer proberen los te krijgen, die bouten kun je als het goed is nog gewoon krijgen, en even een nieuwe koperen ring er achter doen als je de nieuwe kan plaatsen.
Als je hem op die manier niet los krijgt is het een optie om hem warm te stoken met een gas brandertje maar dan is het advies wel om de olie te vervangen en mischien ook de pakking van die deksel die achterop zit.
Tom.
Als je hem op die manier niet los krijgt is het een optie om hem warm te stoken met een gas brandertje maar dan is het advies wel om de olie te vervangen en mischien ook de pakking van die deksel die achterop zit.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2011 11:46 #1320636
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo, een paar regenachtige
zo, een paar regenachtige dagen verder en nog steeds geen resultaat op die vuldop. in ben naar de dealer geweest voor een nieuwe dop, maar die is niet leverbaar. . (svala)
ik kan wanneer de auto op de grond staat en in zijn vrij de aandrijfas een klein beetje roteren, dit is dus ook wat het stuiteren veroorzaakt. ik ben bang dat dit veel verder gaat dan de twee conische lagers, wellicht dat de tandwielen elkaar opvreten door het gebrek aan olie. je hoort aan het einde van die rotatie´s ook duidelijk dat er metaal op metaal contact is.
ik kan wanneer de auto op de grond staat en in zijn vrij de aandrijfas een klein beetje roteren, dit is dus ook wat het stuiteren veroorzaakt. ik ben bang dat dit veel verder gaat dan de twee conische lagers, wellicht dat de tandwielen elkaar opvreten door het gebrek aan olie. je hoort aan het einde van die rotatie´s ook duidelijk dat er metaal op metaal contact is.
Moderators: Jerry Stam