Draagarmrubbers 965 type 2 vervangen. Speciaal gereedschap nodig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Jan-Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij zijn ze vorig jaar vervangen
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Martin
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik zou de complete draagarmen vernieuwen. De nieuwe draagarmen kosten niet veel (spec aanbieding) meer dan de losse onderdelen!!!Jan-Willem schreef : Mijn 965 uit 1995 is aan nieuwe draagarmrubbers (voorkant) toe. Ik heb ze gehaald (2x 6819537 en 2x 9191537) maar nu weet ik niet helemaal zeker of ik de boel zonder speciaal gereedschap kan vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Jan-Willem
965 ambassador-line 1995
740 black-line 1988
Wel je toch persen let dan goed op de inpersdiepte. Je wielstanden bepaal je er mee!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Jan-Willem
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Het in-en uitpersen is nu niet het leukste werkje . Uitlijnen is dan natuurlijk wat je moet doen, de bussen krijg je nooit volgens de fabrieknormen gemonteerd Het zit altijd wel een millimeterje anders.Jan-Willem schreef : Het vervangen van de hele draagarm gaat mij iets te ver. Er kan niets kapot aan die dingen dus waarom zou ik de armen dan vervangen. Een pers heb ik dus waarschijnlijk zal ik alleen passende een bus moeten maken voor deze rubbers. Bedankt voor de reacties. Is het raadzaam de auto na vervanging van de rubbers opnieuw uit te lijnen?
Groet,
Jan-Willem
t
- V700 register
- Nieuw lid
-
Let er dus op dat je echt alles van het oude rubber weghaalt voordat jet het nieuwe erin drukt. Verder is de klus goed te doen. Ik heb de auto daarna niet laten uitlijnen, alles staat (binnen mijn toleranties) nog recht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
@ Bart: bedankt voor de tip over de aluminium ring
Ik ga de boel zaterdag vervangen. Volgende klusje is mijn stuurhuis dat een heel klein beetje lekt gepaard gaand met steeds zwaarder sturen ..
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het voordeel was dat je per draagarm 3 rubbers of bussen in 1 keer vervangt, goedkoper uit bent en dat je zeker weet dat de rubbers goed zitten. Je bespaart ook tijd en dat is geld...
groet Thijs