Draagarmrubbers 965 type 2 vervangen. Speciaal gereedschap nodig?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2011 11:58 #1087485 door V700 register
Mijn 965 uit 1995 is aan nieuwe draagarmrubbers (voorkant) toe. Ik heb ze gehaald (2x 6819537 en 2x 9191537) maar nu weet ik niet helemaal zeker of ik de boel zonder speciaal gereedschap kan vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Jan-Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2011 12:47 #1319425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic persen
volgens mij moet je de rubbers erin persen en er staat denk ik ook een merkje op hoe je de rubbers moet plaatsen
Bij mij zijn ze vorig jaar vervangen

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2011 12:52 #1319426 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic garage-pers
Een garage-pers is op zich wel handig voor zulke karweitjes. Ik was zelf ook aan dit klusje begonnen maar uiteindelijk met draagarm en nieuwe rubbers naar de dichtsbijzijnde garage gegaan en voor 5 euro hebben ze de oude eruit geperst en de nieuwe erin geperst.
Martin

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2011 14:36 #1319433 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic nieuwe draagarmen

Jan-Willem schreef : Mijn 965 uit 1995 is aan nieuwe draagarmrubbers (voorkant) toe. Ik heb ze gehaald (2x 6819537 en 2x 9191537) maar nu weet ik niet helemaal zeker of ik de boel zonder speciaal gereedschap kan vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Jan-Willem
965 ambassador-line 1995
740 black-line 1988

Ik zou de complete draagarmen vernieuwen. De nieuwe draagarmen kosten niet veel (spec aanbieding) meer dan de losse onderdelen!!!
Wel je toch persen let dan goed op de inpersdiepte. Je wielstanden bepaal je er mee!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2011 15:27 #1319441 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Metaalsoort
Vervangen van de draagarmen kan ook gelijk een upgrade zijn, de laatste 960's hadden aluminium draagarmen die wegen (en roesten) minder.

Groet

Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 09:43 #1319560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervangen
Het vervangen van de hele draagarm gaat mij iets te ver. Er kan niets kapot aan die dingen dus waarom zou ik de armen dan vervangen. Een pers heb ik dus waarschijnlijk zal ik alleen passende een bus moeten maken voor deze rubbers. Bedankt voor de reacties. Is het raadzaam de auto na vervanging van de rubbers opnieuw uit te lijnen?
Groet,
Jan-Willem

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 12:24 #1319578 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Inpersen

Jan-Willem schreef : Het vervangen van de hele draagarm gaat mij iets te ver. Er kan niets kapot aan die dingen dus waarom zou ik de armen dan vervangen. Een pers heb ik dus waarschijnlijk zal ik alleen passende een bus moeten maken voor deze rubbers. Bedankt voor de reacties. Is het raadzaam de auto na vervanging van de rubbers opnieuw uit te lijnen?
Groet,
Jan-Willem

Het in-en uitpersen is nu niet het leukste werkje . Uitlijnen is dan natuurlijk wat je moet doen, de bussen krijg je nooit volgens de fabrieknormen gemonteerd Het zit altijd wel een millimeterje anders.
t

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 13:08 #1319581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Let op bij verwijderen oude rubber
Ik heb het dit voorjaar ook gedaan. Het grote rubber (dus dat rubber dat het verst van het wiel aan de stabistang gemonteerd zit) heeft een aluminium bus, die achterblijft bij het uitpersen van het rubberblok. De nieuwe rubbers zijn wat anders van constructie en daar zie je die bus niet aan de buitenkant zitten. Als je de nieuwe bus erin perst, terwijl die alu ring er nog in zit, heb je een probleem. Het nieuwe rubber overlijdt dan ter plaatse en de garage had het uiteraard niet op voorraad liggen.... De alu ring hebben we doorgezaagd voordat hij er met behoorlijk wat aandringen uitkwam.
Let er dus op dat je echt alles van het oude rubber weghaalt voordat jet het nieuwe erin drukt. Verder is de klus goed te doen. Ik heb de auto daarna niet laten uitlijnen, alles staat (binnen mijn toleranties) nog recht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 13:55 #1319585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlijnen en aluminium ring
@ Timen: ik kijk het even aan en zal opnieuw uitlijnen mocht het nodig zijn
@ Bart: bedankt voor de tip over de aluminium ring
Ik ga de boel zaterdag vervangen. Volgende klusje is mijn stuurhuis dat een heel klein beetje lekt gepaard gaand met steeds zwaarder sturen ..
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2011 23:46 #1319656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draagarm
Ik heb destijds met Timen de draagarmen compleet vervangen.
Het voordeel was dat je per draagarm 3 rubbers of bussen in 1 keer vervangt, goedkoper uit bent en dat je zeker weet dat de rubbers goed zitten. Je bespaart ook tijd en dat is geld...

groet Thijs

Moderators: Jerry Stam