Volvo 740 GLE - technisch in orde? (zie foto's)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2011 18:03 #1087339
door V700 register
Volvo 740 GLE - technisch in orde? (zie foto's) is gemaakt door V700 register
Goedendag,
Ben op zoek naar een Volvo 740 van 1986 of eerder. Nu ben ik er een tegengekomen, waar ik gaag een oordeel over had gehad van een professional.
Op de foto's staat een blok van een GLE met 1,5 ton op de klok.
Kan er iemand (met verstand van de techniek uiteraard) oordelen of dit blok in orde is?(slaat in 1 keer aan, rijdt goed, klinkt goed, koelvloeistof is mooi helder)
Vriendelijk bedankt..
Ben op zoek naar een Volvo 740 van 1986 of eerder. Nu ben ik er een tegengekomen, waar ik gaag een oordeel over had gehad van een professional.
Op de foto's staat een blok van een GLE met 1,5 ton op de klok.
Kan er iemand (met verstand van de techniek uiteraard) oordelen of dit blok in orde is?(slaat in 1 keer aan, rijdt goed, klinkt goed, koelvloeistof is mooi helder)
Vriendelijk bedankt..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2011 19:34 #1318788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Natuurlijk
Helaas is niet op afstand te beoordelen wat de staat van het blok is, obv van foto's...Eerste indruk is wel te geven. Het lijkt me vrij smerig allemaal, voor 1.5 ton. De motorruimte van mijn 940, met 3 ton op de klok, ziet er netter uit. En dan ben ik nog niet aan het poetsen geweest, anders dan hier en daar een droge poetslap eroverheen halen als ik ergens ben geweest (en heb gemorst). Relatief veel koelvloeiestof sporen op het expansie vaatje, en ook aan de inlaatzijde van het blok. Ook lijkt wat klemmetjes voor de bougiekabels te ontbreken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2011 19:40 #1318790
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oldtimers hebben ,ondanks hun staat, veelal
lage km standen Henk. Het zijn de modellen van "87 tot nu met hogere, normale km-standen..
Maar het is tamelijk onmogelijk om mbv foto's mechanica te beoordelen. Luisteren en testen doet meer goed aanrealistische beeldvorming.
Succes, Rolf
Maar het is tamelijk onmogelijk om mbv foto's mechanica te beoordelen. Luisteren en testen doet meer goed aanrealistische beeldvorming.
Succes, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2011 20:04 #1318794
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmm.. de waterpomp lijkt
mmm.. de waterpomp lijkt recent vervangen te zijn verklaart misschien de leksporen
groet wilfred
groet wilfred
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-06-2011 20:18 #1318798
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic smerig
Dat ziet er flink smerig uit..bleh
Dat de KVS helder is, kan ook zijn omdat recent de waterpomp lijkt te zijn vervangen..
Groeten,Gerben
Dat de KVS helder is, kan ook zijn omdat recent de waterpomp lijkt te zijn vervangen..
Groeten,Gerben
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2011 22:07 #1318815
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Ik ben geen expert of
Ik ben geen expert of professional maar mijn blok met 186k is veel schoner. Ik heb met name naar de boutjes gekeken - bv tussen transmissie en blok - en die blonken nog als nieuw. Dat gaf mij het gevoel dat het blok inderdaad 186k had gelopen. Op de foto's zie ik echter diverse lekkages, maar dat zegt m.i. niets hoeveel die gelopen heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 10:27 #1318844
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke lekkages zijn er
Welke lekkages zijn er precies te zien?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 16:57 #1318871
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op
Op de eerste foto de witte aanslag op het reservoir voor de koelvloeistof, links op de foto. Op de tweede foto de witte/bruine aanslag op de rode ondergrond. Rechts en lager dan die slang die de foto uit loopt. Die witte aanslag ontstaat als koelvloeistof opdroogt. Kan zijn dat het een éénmalige lekkage is geweest, bij bijvullen of vervangen van thermostaat (die zit boven de vlek op de tweede foto) of wijzen op een langer durende lekkage.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 18:34 #1318875
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Auto's met 1,5 ton op de
Auto's met 1,5 ton op de teller zien er inderdaad in de motorruimte veel beter uit. Misschien moet je de km teller eens bekijken. Simpel om die te vervangen of terug te draaien. Die kilometertellers gaan vaak kapot en misschien zit er een nieuwe in.
Moderators: Jerry Stam