linkse boor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 11:21 #1087322
door V700 register
linkse boor is gemaakt door V700 register
Help!
Wie heeft er een linkse boor of weet waar deze op voorraad liggen? (wil namelijk dit weekend graag verder)
Een van de kopbouten van mijn B6304 is afgebroken en ligt lekker diep... Een extractor setje heb ik wel, maar met een rechtse boor draait het stukje bout er verder in. En mijzelf kennende zal deze zover indraaien dat ik er met de extractor ook niet meer bij kan. Ik ben dus op zoek naar een linkse boor van 5, 5.5 of 6mm.
Ik kan deze zelf ook bestellen, maar is dan pas na het weekend binnen.
Als iemand iets heeft of weet wat ik voor het weekend nog in huis kan hebben ben ik erg geholpen
Wie heeft er een linkse boor of weet waar deze op voorraad liggen? (wil namelijk dit weekend graag verder)
Een van de kopbouten van mijn B6304 is afgebroken en ligt lekker diep... Een extractor setje heb ik wel, maar met een rechtse boor draait het stukje bout er verder in. En mijzelf kennende zal deze zover indraaien dat ik er met de extractor ook niet meer bij kan. Ik ben dus op zoek naar een linkse boor van 5, 5.5 of 6mm.
Ik kan deze zelf ook bestellen, maar is dan pas na het weekend binnen.
Als iemand iets heeft of weet wat ik voor het weekend nog in huis kan hebben ben ik erg geholpen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 11:54 #1318629
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het stukje zo los zit
Als het stukje zo los zit dat hij dieper gaat met boren dan zou ik er met een beiteltje of kleine schroevendraaier in gaan en proberen e.e.a. los te schroeven. desnoods een spijker oid erop lassen. Meestal zit e.e.a. echt te vast om het te verdraaien met boren
groet,
Benno
groet,
Benno
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 12:23 #1318631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een klein beiteltje zou
een klein beiteltje zou misschien kunnen, maar de bout is flink hard. Lassen gaat niet, de bout ligt veel te diep daarvoor,
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 13:19 #1318638
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Brezan in de buurt?
Brezan heeft linkse tappen in het programma.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 13:25 #1318640
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht
Ik dacht eerst ook aan tappen. Na goed lezen begreep ik dat de TS het gat waar de linkse tap in moet ook met een linkse boor wil boren. Met een rechtse boor (gebruikelijk in NL) is er kans dat het draadeind verder de kop in gedraaid wordt als de boor geen "begin" kan krijgen of als het boren zwaar gaat.Wie weet heeft Brezan, naast linkse tappen, ook wel linkse boren.RVL schreef : Brezan heeft linkse tappen in het programma.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 14:01 #1318645
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic eerst boren dan tappen toch?
Ik dacht ook aan eerst proberen met een boor met kleine diameter en de diameter te vergroten tot je bijna tegen de schroefdraad zit. Eventueel verwarmen en langzaam laten afkoelen om wat ductiliteit in te bouwen. Met een links tap draad erin trekken en proberen los te krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 14:19 #1318649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Klopt, maar dat boren dus ook met een linkse boor. Eentje waarvoor je de boormachine voor op linksom moet zetten, ipv de normale boren die je met de boormachine op rechtsom gebruikt. Linkse boren (waar de TS naar op zoek is) zijn wat lastiger te vinden, wellicht lastiger dan linkse tappen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2011 00:49 #1318959
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic AMH, IJWH
Hallo Volvisti
Heeft niet iedere zichzelf respecterende automaterialenhandel zoiets? Of een ijzerwarenhandel?
groetjes
Mathy
Heeft niet iedere zichzelf respecterende automaterialenhandel zoiets? Of een ijzerwarenhandel?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2011 17:42 #1319011
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic linkse boor
Bij mijn weten bestaan er geen linkse boren.
Alleen linkse tappen.
Als het stuk er met een boor dieper in gaat dan zal het er met een linkse tap ook wel weer uitkomen.
Als je, om te proberen, met een boor bv 6 mm een gat in een stuk ijzer boort en dan een schroevendraaier vind die je daar in vast kan tikken, tikken hé niet slaan.
Een schroevendraaier zet zich met zijn 4 kantjes vast in het materiaal.
Dan heb je kans dat je het stuk er uit kan draaien.
Succes John
Alleen linkse tappen.
Als het stuk er met een boor dieper in gaat dan zal het er met een linkse tap ook wel weer uitkomen.
Als je, om te proberen, met een boor bv 6 mm een gat in een stuk ijzer boort en dan een schroevendraaier vind die je daar in vast kan tikken, tikken hé niet slaan.
Een schroevendraaier zet zich met zijn 4 kantjes vast in het materiaal.
Dan heb je kans dat je het stuk er uit kan draaien.
Succes John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2011 10:02 #1319060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bestaan toch wel
bijvoorbeeld:
<a href=" www.borentappenschuren.nl/category/777_Spiraalboren+Links "> www.borentappenschuren.nl/category/777_Spiraalboren+Links
Rob
<a href=" www.borentappenschuren.nl/category/777_Spiraalboren+Links "> www.borentappenschuren.nl/category/777_Spiraalboren+Links
Rob
Moderators: Jerry Stam