Nieuwe achtervering korter dan oude vering?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangezien mijn 940 estate erg doorzakte heb ik besloten om mijn actervering te vervangen door verzwaarde vering. Gister bij het monteren viel mij op dat deze zware vering een stuk korter (ca 5 cm)zijn dan mij oude "slappe vering". Klopt dit?
Na het monteren van de vering heb ik wel het idee dat de auto rechter is komen te staan maar ik ben zelf een beetje bang dat mijn vering uit de draagarm springt (heb ik al ervaring mee...), de vering zit namelijk niet vast aan de draagarm maar enkel aan de bovenzijde. Klopt dit?
Wat adviseren jullie?
Alvast bedankt
Groeten Jelmer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Ben wel benieuwd naar je bevindingen over het veergedrag met onbeladen auto.
Daar wil ik nl nog wat aan verbeteren.
en aan de onderzijde zit er alleen een lipje aan de draagarm.
doordat je de schokdemper plaatst kan deze niet uit de schotel (over het lipje) schieten
@adrian
met een lpg tank is het veer gedrag beter omdat je altijd gewicht achterin heb.Adrian schreef : Ben wel benieuwd naar je bevindingen over het veergedrag met onbeladen auto.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oke, dat ze korter zijn dat klopt dus, dat is een geruststelling.
Ik heb er gister al een klein stukje mee gereden, en vond de auto een stuk strakker op de weg liggen. Iets wat ik persoonlijk wel prettig vind.
Nu durf ik straks ook weer met een wagen vol over een drempel. Ik zat de laatste tijd al met kromme tenen als ik een kratje bier achterin had staan...
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Als je de auto op een tweekoloms brug zet kijk dan of je de veren er onder tussenuit kunt krijgen. Tussen diverse merken schokdempers zit wel wat lengte verschil. Omdat met de kortere veren de auto toch weer wat meer achteroverhangt is het om dit te verhelpen nodig om verhoogblokken aan de bovenzijde van de veer te monteren.Jelmer schreef : Bedankt voor de snelle reactie.
Oke, dat ze korter zijn dat klopt dus, dat is een geruststelling.
Ik heb er gister al een klein stukje mee gereden, en vond de auto een stuk strakker op de weg liggen. Iets wat ik persoonlijk wel prettig vind.
Nu durf ik straks ook weer met een wagen vol over een drempel. Ik zat de laatste tijd al met kromme tenen als ik een kratje bier achterin had staan...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een setje monroes als schokbrekers, maar daar heb je vast ook vele verschillende maten van.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ze besteld via een webshop, op de meeste site's waar ze onderdelen verkopen kun je ze wel vinden.
Bedankt voor alle reacties! Groeten Jelmer