Slang CIS-Inlaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2011 00:11 #1087248
door V700 register
Slang CIS-Inlaat is gemaakt door V700 register
Besten,
Mijn B230ET komt niet op toeren. (kapt bij de 2400 toeren)Toen ik de CIS klep ging schoonmaken zag ik dat er een scheur zat, in het kleine slangetje die naar de buis van de luchtinlaat gaat.
Ik heb nog nooit onderdelen besteld voor een auto dus mijn kwestie, hoe ga ik dat vervangen. Moet ik zoiets bij de dealer gaan halen? of kan ik dat soort slang net zo goed bij de boeren bond gaan halen? (dat is dan weer een grap voor de duidelijkheid)
Mijn B230ET komt niet op toeren. (kapt bij de 2400 toeren)Toen ik de CIS klep ging schoonmaken zag ik dat er een scheur zat, in het kleine slangetje die naar de buis van de luchtinlaat gaat.
Ik heb nog nooit onderdelen besteld voor een auto dus mijn kwestie, hoe ga ik dat vervangen. Moet ik zoiets bij de dealer gaan halen? of kan ik dat soort slang net zo goed bij de boeren bond gaan halen? (dat is dan weer een grap voor de duidelijkheid)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2011 00:16 #1318138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AMH
bij de Amh benzinebestendig.Hebben ze in alle soorten en maten, tenminste als je niet die grote dikke slang bedoeld met die 2 bochten.Die moet je bij de dealer bestellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2011 13:29 #1318155
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dealert.
Ik zou hem gewoon bij de dealer halen, volgens mij was ie 23 euro ex, ik heb hem vorig jaar ook vervangen, die van mij lag in twee delen toen ik de CIS klep wilde schoon gaan maken.
De enige slang die in aanmerking komt als alternatief, lijkt me een koelwaterslang, die , indien niet voorgevormd, knikt in plaats van buigt, dus daar hem je niet veel aan.
De enige slang die in aanmerking komt als alternatief, lijkt me een koelwaterslang, die , indien niet voorgevormd, knikt in plaats van buigt, dus daar hem je niet veel aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 17:12 #1320791
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan het ook dat hij niet op
Kan het ook dat hij niet op toeren komt doordat de bobine niet oké is?
komt olie uit..
komt olie uit..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 17:17 #1320794
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat hoort niet..
Dus, vervangen moet, vroeger of later (langs de weg..)
Je hebt 2 probleempjes denk ik,
Mvg, Rolf
Je hebt 2 probleempjes denk ik,
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 20:31 #1320810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ??
Bedoel je niet de verdelerkap, waar de 4 bougiekabels aan zitten ? Daar zitten 2 O-ringen die gaan lekken, wat olielekkage tot gevolg heeft. Komt vrij vaak voor, en is voor nog geen 5 euro op te lossen met 2 nieuwe O-ringen.Bobine zit tegen het schutbord, daar gaat één "bougiekabel" heen. Als daar olie uit komt moet dat wel via een hele vreemde weg in gekomen zijn lijkt me. Of zit in de bobine olie als hoogspanningsisolatie ?johan1989 schreef : de bobine niet oké is?
komt olie uit...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 20:39 #1320811
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een 2cv heeft olie in de bobine
'k heb het vaker gehoord.
??
Mvg, Rolf
??
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2011 00:04 #1320853
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bobine
Ja ik heb er niet heel veel kijk op maar verbaasde me dus ook wel dat dr olie in zou zitten.
Het is toch echt de bobine, een kabel eruit, tegen het schutbord.Maar nog geen antwoord of dat dit de oorzaak kan zijn van het niet op toeren komen van de motor.
Het is toch gewoon werken of niet werken? of kan het olie niveau van zo'n ding invloed hebben in de snelheid van het afgeven van de vonk?
Hij moet idd gewoon vervangen worden maar zit momenteel in superdrukke tijd op school (juni = haatmaand)
komt goed!
Het is toch echt de bobine, een kabel eruit, tegen het schutbord.Maar nog geen antwoord of dat dit de oorzaak kan zijn van het niet op toeren komen van de motor.
Het is toch gewoon werken of niet werken? of kan het olie niveau van zo'n ding invloed hebben in de snelheid van het afgeven van de vonk?
Hij moet idd gewoon vervangen worden maar zit momenteel in superdrukke tijd op school (juni = haatmaand)
komt goed!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2011 09:07 #1320866
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Helaas is niet zo dat iets goed of kapot is. Kabeltje van de BDP sensor is ook een voorbeeld. Als de isolatie kapot gaat verandert de werking. Je kunt er best mee doorrijden, maar als er meer vocht in komt/de isolatie verder kapot gaat wordt het steeds slechter. Terug naar de bobine: Ik kan me voorstellen dat hij minder goed werkt bij hoger toerental. De bobine moet steeds sneller lading opbouwen, de juiste isolatie wordt dan steeds belangrijker om een voldoende hoge spanning op te bouwen. Een 2e handsje moet voor niet teveel te vinden zijn, vervangen zal niet moeilijk zijn/veel tijd kosten. Let wel even op de 2 aansluitingen met de dunne kabeltjes (niet verwisselen).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2011 11:24 #1321183
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkende bobine
@ henk 940LPT
Hieronder een fotootje van de bobine waaronder de olie naar beneden is gelopen. Onder de rechtse aansluiting zie je ook een gat waar de olie uit is gekomen.
Hieronder een fotootje van de bobine waaronder de olie naar beneden is gelopen. Onder de rechtse aansluiting zie je ook een gat waar de olie uit is gekomen.
Moderators: Jerry Stam